گرجستان کشوری از دل تاریخ

گرجستان از قدیمی­ ترین کشورهای جهان است به گونه ای که می توان ردپایی از انسان­های اولیه حتی پیش از دوره پارینه سنگی را ردیابی کرد یعنی چیزی نزدیک یک میلیون و هشتصد هزار سال پیش. کشور گرجستان واقع در اروپای شرقی است و در کنار کوه­های قفقاز و سواحل دریای سیاه قرار دارد. اکنون تفلیس به عنوان پایتخت این کشور تاریخی محسوب می­شود که قدمت آن به قرن ۵ میلادی باز می گردد.

شهرهای مهم گرجستان

۱/ تفلیس

تفلیس بزرگ ترین و اولین شهر مهم و پربازدید گرجستان است که از شهرهای گردشگری و توریستی آن نیز می­ باشد. این شهر در دو طرف رود کُر( کورا، متخواری ) قرار گرفته و از سه طرف با کوه ها احاطه شده است. این شهر با معماری خاص و بی نظیری که دارد، سالیانه میزبان همایش ها و جشنواره­های متعددی است. اگر به این شهر سفر کردید از جاذبه های گردشگری آن چون: باغ گیاه شناسی گرجستان، کلیسای جامع تفلیس، مجسمه مادر گرجستان، قلعه ناریکالا، پل صلح، موزه ملی گرجستان حتما دیدن کنید.

۲/ باتومی

اگر بخواهیم یکی از زیباترین شهرهای ساحلی گرجستان را به شما معرفی کنیم، باتومی است. پیشنهاد می­ کنیم در سفر به گرجستان از دیدن این شهر غافل نشوید. در خیابان اروپا باتومی با ساختمان های زیبا و معماری های مدرنی رو به رو خواهید شد که فراموش نخواهید کرد. وجود خانه های تاریخی در کنار این معماری های بازتاب زیبایی آن را چند برابر می کند. نماد این شهر مجسمه علی و نینو است که داستانی افسانه ای دارند. به پیشنهاد گردشگران در بازدید از این شهر می توانید از دیدن سواحل زیبای باتومی، تفریح در تله کابین آرگو، قدم زدن در بولوار باتومی و چندین و چند جاذبه ی دیگر شهر لذت ببرید.

۳/ مستیا

اگر قصد دارید در سفرتان پیاده روی و طبیعتگردی داشته باشید، پیشنهاد ما به شما شهر مِستیا است. این شهر در دامنه ی کوه های قفقاز و شمال غربی این کشور واقع شده است. قدمت این شهر به قرون وسطی باز می­ گردد. وجود دریاچه های زیبا و تماشایی سبب شده است که مستیا یکی از ده شهر زیبا و پربازدید این کشور است.

۴/ اسپانتسمیندا

ز کهن ترین و قدیمی ترین شهرهای گرجستان می توان به اسپانتسمیندا اشاره کرد. این شهر را راهب مذهبیی به نام استپان کشف کرد و به همین دلیل این شهر برگرفته از نام او است. به دلیل قرا گرفت این شهر در منطقه ای کوهستانی ورزش هایی چون: سوارکاری، پاراگلایدر، کوهنوردی، دوچرخه سواری، یخ نوردی و سایر ورزش هایی که به گونه ای به طبیعت مرتبط باشد رواج دارد.

۵/ گوری

شهری نزدیک به تفلیس که به معنای تپه است. این شهر قسمت غربی و شرقی گرجستان را به هم وصل می کند. این شهر محل تولد جوزف استالین بوده و اکنون خانه او به عنوان یک موزه تاریخی مورد استقبال و بازدید مردم قرار می گیرد. قلعه گوری، کلیسای مریم باکره، مجسمه قهرمانان جنگ جهانی دوم از جاذبه های دیگر این شهر می باشد.

۶/ آتلانتا

پایتخت و بزرگ ترین شهر گرجستان می باشد. شهری گسترده و مدرن با سه خط افق شهری که از مناظر زیبای تپه های غلتان و جنگل کاج، درختان بلوط قدیمی و با شکوه و درختان جذاب مگنولیا و هلو بر می خیزد. از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر آکواریوم جورجیا است که بزرگ ترین آکواریوم سرپوشیده جهان محسوب می شود.

مکان های دیدنی در گرجستان

اگر حداقل به دیدن یکی از موارد این لیست نرفته باشید، ادعای اینکه به گرجستان سفر کرده اید دشوار است.

۱/ آکواریوم جورجیا

این آکواریوم با ۱۰ میلیون گالن آب و هزاران موجود آبزی از جمله پنگوئن­ ها نهنگ های بلوگا و شیرهای دریایی، از بزرگ ترین آکواریوم های دنیا محسوب می شود. در این آکواریوم امکان غواسی در کنار ماهی­ ها و کوسه ها نیز برای شما فراهم است.

۲/ باغ شهر راک

این پارک چیزی بیشتر از مناظر زیبا و دیدنی را به شما نشان می دهد. اگر بالا ترین نقطه ی این پارک قرار بایستید، می توانید هفت ایالت را در یک زمان مشاهده کنید. از دیگر ویژگی های برجسته این پارک پل معلقی با ارتفاع ۱۸۰ فوت است. همچنین در این پارک می توانید از دیدن صخره های باستانی، باغ های سرسبز، غارها لذت ببرید.

نمایی از باغ شهر راک

۳/ پارک ملی تاریخی مارتین لوترکینگ

پارک لوتر کینگ واقع در آتلانتاست که زادگاه رهبر حقوق مدنی مارتین لوتر می باشد. در این این پارک می توانید از کلیسای باپتیست ابینزر، کلیسایی که مارتین لوتر تا زمان ترورش در سال ۱۹۶۸ آنجا به عنوان کشیش خدمت می کرد، بازدید کنید. همچنین این پارک محل دفن مارتین لوتر و نمایشگاهی درباره او و همسرش کورت اسکات کینگ است.

مقبره مارتین لوتر کینگ

۴/ مسابقه مستر

هر سال در ماه آوریل، باشگاه ملی گلف آگوستا میزبان مسابقات مسترز(تنها مسابقات قهرمانی مهمی که هر سال در همان مکان برگزار می شود) است و تماشا گران زیادی از هر گوشه کشور برای تماشای آن به ورزشگاه می آیند.

۵/ مکان تاریخی ملی جیمی کارتر

تنها رئیس جمهور گرجستان، جیمی کارتر، در سراسر ایالت به ویژه در زادگاهش پلینز در جنوب غربی جورجیا مورد تقدیر قرار می گیرد. گردشگران و بازدیدکنندگان می توانند از موزه دبیرستان پلینز، خانه ی دوران کودکی کارتر و… دیدن کنند.

۶/ دنیای کوکا کولا

یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین محصولات در جهان کوکاکولا می باشد. این برند برای اولین بار در یک داروخانه در شهر آتلانتا سرو شد. شما در این مکان می توانید دنیایی از تولیدات محصولات کوکاکولای سراسر جهان را ببینید.

موزه کوکاکولا

۷/ پناهگاه حیات وحش ملی

okefenokee پارکی جنگلی به مساحت ۶۸۰ متر مربع در مرز جنوبی گرجستان، بزرگ ترین تالاب آب سیاه آمریکای شمالی است. شما می توانید با قایق هایی که به بستر این تالاب می روند و یا خودتان با قایق های کایاک پارو بزنید و در امتداد این آبراهه از زیبایی ها لذت ببرید و البته بهتر است مراقب مرغ های ماهی خوار، لاک پشت ها و حتی تمساح ها باشید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم گفتنی ها و آنچه لازم بود از این کشور زیبا بدانید را برای شما ارائه دهیم هرچند که دیدنی ها و جاذبه های این شهر در این چند خط نمی توان خلاصه کرد. شما با سفر به این کشور یکی از خاطره انگیز ترین سفرهایتان را تجربه خواهید کرد.

آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر آماده ارائه انواع خدمات گردشگری به شما عزیزان می باشد. برای اطلاعات بیشتر و رزرو تورهای گرجستان می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خروج از نسخه موبایل