جاهای دیدنی اسپانیا

اسپانیا کشوری است با طیف وسیعی از فرهنگ ها. اسپانیا به خاطر داشتن تاریخ غنی، جاذبه های فراوان مانند قلعه های سنگی، بناهای تاریخی متعدد و شهرهای پیشرفته، شهرت فراوانی دارد. این کشور به دلیل آب و هوای عالی و جغرافیای متنوعش محبوب گردشگران زیادی است. شما در کشور زیبای اسپانیا حوصله تان سر نخواهد رفت زیرا تنوع سرگرمی و جاذبه های آن آنقدر زیاد است که حتی وقت کم خواهید آورد. در ادامه این مقاله به بخشی از آن ها خواهیم پرداخت.

مریدا

مریدا که ۲۵ سال بعد از میلاد توسط رومی ها تاسیس شد، دارای برخی از چشمگیر ترین و گسترده ترین ویرانه ها و بناهای تاریخی کل اسپانیاست. در طول این سال ها از این بناها به خوبی حفظ و نگهداری کرده اند. از آن جایی که این منطقه می توان گفت دو هزار سال قدمت تاریخی دارد در هر گوشه آن می توانید این بناها و خرابه های باستانی را بیابید. از این میان تئاتر با شکوه رومی قدیی است که پیشنهاد می کنیم حتما از آن دیدن کنید. هنوز هم اجراهای تئاتر تا به امروز در این مکان برگزار می شود. علاوه بر کلیساها و قلعه های قدیمی، موزه های جالب و آموزنده ای وجود دارد که تاریخ این کشور را به خوبی برایتان به تصویر می کشد.

موزه سالوادور دالی در فیگورس

موزهء سالوادور دالی در شهر فیگورس ابتدا با نمای زیبا و متفاوتش توجه شما را جلب خواهد کرد. این بنا توسط دالی طراحی شده است. ساختمان قلعه نمایی قرمز رنگ دارد که تخم مرغ های بزرگ غول پیکر و یک گنبد ژئودزیک در بالای آن قرار دارد. گالری های آن در سال ۱۹۷۴ افتتاح شد و مملو از آثار زیبای هنری است که اگر علاقمند به هنر باشید برای شما بسیار جذاب خواهد بود. قطعات مبلمان خارق العاده ای نیز در کنار مجسمه های سورئال قرار دارد که حتما برایتان دیدنی و جالب خواهد بود. این موزه که پر از نقاشی ها و مجسمه های خاص و منحصر به فرد است یکی از پربازدید ترین موزه های اسپانیا است.

شهرهای سفید اندلس در اسپانیا

مجموعه ای از سکونتگاه های کوچک معروف به شهرهای سفید، در اطراف تپه های غلتان و کوه های ناهموار پراکنده هستند. این منطقه با تاکستان های اطراف صخره ها منظره با شکوهی را برای شما فراهم کرده است. این بیست روستای دیدنی که به pueblos Blancos شناخته می شوند به خاطر دیوارهای سفید و درخشان ساختمان هایش معروف هستند. سالانه تعداد زیادی گردشگر از این منطقه بازدید می کنند و در آن به کاوش می پردازند. میدان ها، کلیساها و قلعه های جذاب مورد توجه بسیاری قرار می گیرند.

میدان اسپانایِ سویا در اسپانیا

یکی دیگر از زیباترین نمادین ترین جاذبه های این کشور میدان اسپانا در شهر زیبای سویا است. مسیر رودخانه مصنوعی زیبایی که به شما امکان قایق سواری می دهد. در آنجا ساختمان زیبایی را خواهید دید که برای نمایشگاه ها استفاده می شوند. این بنا معماری خاص و زیبایی از سبک معماری التقاطی را به نمایش می گذارد. یعنی ترکیبی از هنر دکو، احیای باروک و نئو مدجار که این بنا از طریق چهار پل از روی این رود قابل دسترسی است. شما با فضای زیبایی رو به رو خواهید شد که مورد استقبال هر گردشگر خصوصا علاقمندان به  عکاسی قرار خواهد گرفت. بعد از گرفتنِ چند عکس، فرصت پیاده روی در این محوطه را از دست ندهید.

ساگرادا فامیلیا، بارسلونا

محبوب ترین و جذاب ترین چیزی که در بارسلونا می توانید ببینید ساگرادا فامیلیا است که شبیه هیچ کلیسای دیگری در دنیا نیست و قطعا یکی از خاص ترین کلیساهای جهان است. این بنا پر از ویژگی های منحصر به فرد و خارق العاده است. این آثار الهام گرفته از طبیعت هستند. تا زمانی که نمای عظیم و مناره های پیچیده آن را نبینید، زیبایی آن را باور نخواهید کرد. راهنمای صوتی این کلیسا اطلاعات مفیدی درباره تاریخچه، معماری و الهامات گائودی-کاتالا آنتونی گائودی معمار معروف این کلیسا- در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. از بالای برج های آن می توانید از مناظر بی نظیر بر سرتاسر بارسلونا لذت ببرید.

قلعه الحمرا

یکی دیگر از جواهرات معماری اندلس مجموعه قصر و قلعه ی وسیع الحمراء است. این مجموعه در سراسر تپه ای در گرانادا قرار دارد. یکی از برترین جاذبه های اسپانیا که دیدن آن حتما برایتان لذتبخش خواهد بود، محوطه های سبز و زیبا، تالارها و باغ ها و ارگ های آن است. این قلعه ها زمانی محل زندگی سلاطین ناصری بود . معماری زینتی و باغ های با شکوه آن مظهر فرهنگ و تمدن در اروپای آن زمان بود. بیشتر ویژگی ها و آثار به جا مانده از این قلعه به قرن چهاردهم باز می گردد. یرای کاوش و گشت و گذار در این منطقه حداقل به نیمروز زمان احتیاج دارید. کاخ رنسانس اپراتوری چارلز پنجم را نیز در این بازدید از دست ندهید.

قنات سگویا در اسپانیا

یکی از بهترین آثار تاریخی رومی در اسپانیا، قنات سگویاست. این قنات از کوه های جنوب شهر به مرکز تاریخی راه می یابد. مناظر اصلی این شهر هنوز هم وضعیت بسیار خوبی دارند و تا دهه هفتاد مورد استفاده قرار گرفتند. این قنات تاریخی که عمر آن به حدود ۵۰ سال بعد از میلاد می رسد، یک شاهکار مهندسی با شکوه است که آب را از ریو فریو در کوهستان ها به حمام های عمومی، فواره ها و خانه های قدیمی که در مرکز شهربودند، می رساند. این قنات در بالاترین ارتفاع خود به ۲۸٫۵ متر می رسد که منظره بی نظیری را پیش رویتان قرار می  دهد.

سخن پایانی

در مقاله مرتبط با اسپانیا سعی کردیم بخشی از جاذبه های دیدنی آن رابه شما معرفی کنیم. البته توجه داشته باشید که این مکان های معرفی شده رندوم انتخاب شده اند و ترتیب یا اولویت بندی خاصی ندارند. اما اگر با خواندن این مقاله مشتاق سفر به این کشور بی نظیر شدید، همکاران ما در آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر آماده ارائه هرگونه مشاوره پیش از سفر به شما عزیزان می باشند. همچنین با راهنمایی کارشناسان ما در تیم آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر می توانید تور دلخواهتان را به اسپانیا و سایر مقصدهای داخلی و خارجی انتخاب و خریداری نمایید.

خروج از نسخه موبایل