جاذبه های دیدنی مالزی

مالزی از آن دست کشورهاییست که همه جوره شما را شگفت زده خواهد کرد. شما چه به دنبال تفریحات طبیعی باشید یا به دنبال تاریخ و حتی سرک کشیدن در دنیای مدرن این کشور انتخاب مناسبی است. مالزی به خاطر فرهنگ غنی و مناظر وسیع و سرشار از جنگل های بارانی و  قله های کوهستانی اش شناخته می شود. این کشور جاذبه های فراوانی برای دیدن و کنکاش وجود دارد که در اینجا به بخشی از آن ها می پردازیم.

جاذبه های تفریحی و گردشگری مالزی

در این قسمت سعی می کنیم به طور مختصر اما مفید به چند مکان پیشنهادی و دیدنی کشور مالزی بپردازیم.

جزیره مانوکان در مالزی

یکی از بزرگ ترین جزایر مالزی که در ساحل کوتا کینابالو قرار دارد، جزیره ی زیبای مانوکان می باشد. این جزیره با قایق قایل دسترسی است. مانوکان دارای ساحل شنی سفید و آب هایی بسیار شفاف است. از جمله به لحاظ امنیت برای شنای مبتدیان نیز مناسب است. غواصی یکی دیگر از فعالیت های پر مخاطب این جزیره می باشد. همچنین اگر قصد دارید اوقاتی آرام و صرفا جهت استراحت و دور از هیاهوی دنیا را بگذرانید، این مقصد برای شما کاملا مناسب است.

معبد کک لوک سی

این معبد که در پنانگ مالزی قرار دارد و در سال ۱۸۹۱ تاسیس شد. کک لوک سی بزرگ ترین معبد بودایی در مالزی و یک مرکز زیارتی مهم برای بوداییانی است که از کشورهای دیگر مانند سنگاپور و فیلیپین به مالزی سفر می کنند. معبد کک لوک سی شامل بتکده ای بزرگ است که بزرگ ترین مجسمه آن ۳۶٫۵ متر ارتفاع دارد. بازدیدکنندگان با قدم زدن در معبد، کنده کاری ها و نقاشی های دیواریی را می بینند که طاق ها و دیوارها را تزئین کرده اند.

غارهای باتو– کوالالامپور- مالزی

جنس بنای غارهای باتو آهکی و در شهر کوالالامپور مالزی واقع است. این غارها یکی از برترین جاذبه های مالزی به شمار می آیند. هندوها از این غارها به عنوان مکانی برای زیارت و گردشگران به عنوان یکی از مکان های چشمگیر بازدید می کنند. اصلی ترین غار معروف به غار معبد با رنگ های زنده رنگ آمیزی شده است. برای دسترسی به آن باید ۲۷۲ پله را بر روی صخره های آهکی طی کنید. قبل یا بعد از گشت و گذار در غار اصلی می توانید غارهای موزه و گالری هنری را با پرداخت هزینه بازدید کنید.

راه آهن شمال بورنئو

تنها سیستم حمل و نقل ریلی که در جزیره ی بورنئو در دسترس است، راه آهن شمال بورنئوست. این لوکوموتیو در سال ۱۸۹۶ تاسیس شد. همچنین قدیمی ترین لوکوموتیو در بورنئوست که در گذشته برای حمل و صادرات تنباکو استفاده می شد. لوکوموتیو بخار بریتانیایی ولکان روی چوب کار می کند و حسی نوستالژیک دارد. در طول این سفر خاطره انگیز مسافران می توانند از صبحانه یا ناهار در قطار استفاده کنند و از دیدن مناظر حومه مالزی لذت ببرند. قبل از این که به شهرهای کاغذ و کیناروت بروند فروشگاه ها را برای خرید خوراکی و یا سوغاتی بگردند.

دهکده ی فرهنگی ساراواک

این دهکده به دیگران درباره ی فرهنگ قبایل و مردم محلی ساراواک می آموزد و یک موزه ی زنده به حساب می آید. در گذشته قبایل متعددی در این دهکده سکونت داشتند اما امروزه آن ها به اعماق جنگل های بورنئو که دور از هر تمدنی است کوچ کرده اند. دهکده ساراواک اکنون به بازدیدکنندگانش این امکان را می دهد تا با شرکت در کارگاه ها و تجربه کردن بیشتر با آداب و رسوم و فعالیت های مردم بومی و محلی آن آشنا شوند و سنت های آن ها را بشناسند. در این دهکده فعالیت هایی نیز برای استقبال از بازدید کنندگان وجود دارند. برخی از آن ها عبارتند از رقص سنتی، که از هر قبیله رقصندگان حرفه ای آن را اجرا می کنند و تور گردش در روستا برای مشاهده ی نحوه ی زندگی مردم محلی و…

کلیسای مسیح در ملاکا

یکی از کلیساهای فعال کنونی در مالزی کلیسای مسیح در ملاکا می باشد که در قرن هجدهم تاسیس شد. ساخت کلیسا در سال ۱۷۵۳ به اتمام انجامید و بعدها انگلیسی ها به طور موقت ملاکا را تصرف کردند و کلیسا را از پروتستان به آنگلیکان تبدیل کردند. این کلیسا با رنگ قرمز مرجانی و صلیب سفیدی که بالای آن طراحی شده است، هر گردشگری را شگفت زده می کند. کلیسای مسیح امروزه یکی از مکان های پر بازدید به شمار می آید.

جزیره سیپادان

در ساحل شرقی صباح در دریای سلبس جزیره ای به نام سیپادان وجود دارد که تنها جزیره ی اقیانوسی مالزی محسوب می شود. این جزیره طبیعتی گرمسیری دارد. پوشش آن از مرجان های زنده ای است. این مرجان ها در بالای یک مخروط آتشفشانی منقرض شده رشد کرده اند و هزاران سال تشکیل شدن آن طول کشیده است. جزیره سیپادان یکی از بهترین جزایر دنیا برای غواصی و کاوش در زیر آب است. همچنین این جزیره بیش از ۳۰۰۰ گونه ماهی دارد و محل زندگی تعداد بسیار زیادی لاک پشت سبز و پوزه عقابی است. این جزیره همچنین پناهگاه پرندگان مهاجری مانند عقاب های دریایی، سارها، شاه ماهی ها و پرندگان آفتابی می باشد.

برج های دوقلو پتروناس

برج های پتروناس پیش از آن که برج تایپه ۱۰۱ در تایوان از آن پیشی بگیرد، بلندترین ساختمان های جهان بودند. این برج ها ۸۸ طبقه را در بر می گیرند. ساختمان آن بتن مسلح است و نمایی فولادی و شیشه ای دارند. می توان گفت شبیه نقوشی است که در هنر اسلامی یافت می شود. همین امر نمادی از مذهب مسلمان مالزی است. طراح این برج ها معمار معروف جهان سزار پلی است.

شهر داخلی جرج تاون

ششمین شهر پر جمعیت مالزی جورج تاون است که در سال ۱۷۸۶ تاسیس شد. این شهر یک مکان گردشگری و توریستی مطلوب است. جرج تاون از میراث مهم یونسکو محسوب می شود. یکی از بزرگ ترین ساختمان های قبل از جنگ آسیای جنوب شرقی در جرج تاون محافظت می شود. بسیاری از این ساختمان ها متعلق به سال های ۱۷۹۰-۱۸۷۰ می باشد. یکی دیگر از نقاط دیدنی تاریخی داخل این شهر قلعه ی کورنوالیس قدیمی ترین و بزرگ ترین قلعه مالزی است.

بهترین زمان سفر به مالزی

کشور مالزی معمولا آب و هوایی شرجی و استوایی دارد. فرقی نمی کند به کدام شهر مالزی سفر کنید، شما در این کشور همیشه باید پیش بینی باران را داشته باشید. آب و هوای مرطوب آن ممکن است برای عده ای ناخوشایند باشد. به طور میانگین دمای هوا بین ۳۰ تا ۲۰ درجه می باشد. اگر برای تفریحات ساحلی به این کشور سفر می کنید بهتر است اول مقصدتان را انتخاب کنید زیرا بنا به مسیر های مختلف تاریخ های متفاوتی پیشنهاد می شود. اما به طور کلی بهترین زمان سفر به سواحل شرقی خرداد تا تیر ماه پیشنهاد می شود و برای سواحل غربی ماها های آبان تا بهمن و اگر هم قصد سفر و گشت و گذار در جزیره ساراواک هم ماه خرداد تا تیر می تواند انتخاب مناسبی باشد.

سخن پایانی

کشور مالزی یکی از زیباترین مقصدهایی است که می توانید به آن سفر کنید. شهرهای زیادی وجود دارد که شما می توانید از آم ها دیدن کنید اما مهم ترین و توریستی ترین شهرهای آن عبارتند از کوالالامپور، مالاکا، پنانگ، کوچینگ، ایپوه و جوهور بهرو. اگر تا اینجای مقاله مشتاق بازدید از این کشور بی نظیر و زیبا شدید، آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر آماده ارائه انواع تورهای تک و ترکیبی مالزی می باشد. شما می توانید از همکاران ما مشاوره سفر دریافت کرده و تور دلخواه خود را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله های مرتبط به مالزی:

خروج از نسخه موبایل