جاذبه های دیدنی و گردشگری کوالالامپور

کوالالامپور یک مقصد رویایی برای گردشگران است. اگر بخواهیم درباره این شهر زیبا و قدمت آن توضیح دهیم، باید برگردیم به دهه ۱۸۵۰ میلادی، که منطقه مسکونی کوچک و کم جمعیتی بود. اما از سده بیستم، رشد پرشتاب این شهر آغاز گردید. در طول جنگ جهانی دوم، امپراتوری ژاپن این کشور را به تصرف خود درآورد. با وجود ویرانی‌های جنگ، کوالالامپور توانست به بازسازی خود بپردازد و رشد خود را تا به امروز ادامه دهد.

این شهر  پایتخت و بزرگترین شهر کشور مالزی در جنوب شرق آسیا است. کوالالامپور به عنوان شهر بین المللی کشور مالزی ،  243 کیلومتر مربع مساحت و نزدیک به ۲ میلیون نفر جمعیت دارد. کشور مالزی ساختار سیاسی فدراتیو دارد و همچنین پایتخت سیاسی این کشور محسوب می‌شود و پارلمان این کشور هم در آن قرار دارد. کوالالامپور یکی از پرشتاب‌ترین رشدها را در میان شهرهای جنوب شرقی آسیا از دید جمعیت و مساحت تجربه کرده است.

آب و هوای کوالالامپور

اگر  به کشورهای استوایی سفر کرده باشید با آب و هوای این مناطق آشنا هستید. در این مناطق خبری از تابستان های گرم و زمستان های سرد نیست. بیشتر ایام سال هوا مطبوع می باشد ولی نباید از شرجی و رطوبتی بودن این مناطق غافل شد. میانگین دمای روزانه شهر کوالالامپور بین ۲۹ تا ۳۵ درجه سانتیگراد متغیر است. در شب ها میانگین دما در حدود ۲۶ تا ۲۹ درجه سانتیگراد مختلف می باشد.

ماه های اردیبهشت تا مرداد (می تا آگوست) و  آذر، دی و بهمن (دسامبر تا فوریه) شلوغ ترین و پرطرفدارترین ماه های سفر به شهر کوالالامپور می باشد. متوسط دمای هوا در این زمان بین۲۱ تا ۳۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

سوغات شهر کوالالامپور

به هر جایی که سفر می کنید قطعا به فکر این هستید که برای عزیزانتان سوغاتی های آن منطقه را ببرید. کوالالامپور هم سوغاتی های فراوانی دارد. باجو کبایا (لباس سنتی خانم های مالزی)، ظروف فلزی، تافی سنتی، انواعی از پارچه های رنگارنگ مالزی، کروگسنگ (نوعی سنجاق سینه)و… بعضی از آن ها هستند.

جاذبه های گردشگری کوالالامپور 

یکی از جذاب ترین بخش های یک سفر ، بازدید از جاهای دیدنی آن منطقه است . کاکتوس سیر در این مقاله قصد دارد که برخی از جاذبه های گردشگری شهر کوالالامپور را به شما معرفی کند. پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

برج های دوقلو پتروناس

یکی از مهم ترین مکان های گردشگری کوالالامپور ،برج های دوقلو پتروناس می باشد. این برج  بلندترین سازه دوقلوی جهان است. از این رو، نه تنها در مالزی بلکه در کل دنیا شهرت دارد. معماری این برج ها الهام گرفته از سبک اسلامی است. آن ها از طریق پلی به طول ۵۸ متر که در وسط دو برج قرار دارد، به یکدیگر متصل شده‌اند. برج‌های پتروناس ۸۸ طبقه دارند. این طبقات شامل مجموعه‌ای از بهترین مراکز تجاری، رستوران‌ها، کافه‌ها و محوطه ای زیبا است. این محوطه با استخرها و آبگیرها طراحی شده است. تنها گردشگرانی که قصد بازدید از برج را دارند، اجازه دارند تا از نمای بالا منظره رویایی شهر را ببینند.

غارهای باتو

یکی از شگفتی های غارهای باتو کاملا دست ساز بودن آن هاست. حفره ها و پرتگاه های این مجموعه همه متعلق به دوران پیش از تاریخ هستند. غارهای باتو بتکده هایی بودند که مردم برای عبادت به آن جا می رفتند. بزرگ ترین و معروف ترین غار این مجموعه « غار کتدرال» است. در زیر طاق ۱۰۰ متری اش زیارتگاه های هندو زیادی قرار دارند.

جزیره مانوکان

جزیره مانوکان، دومین جزیره در پارک ملی تونک عبدالرحمان و نخستین پارک ملی آبی مالزی است. اگر به دنبال جاهای تفریحی مالزی هستید، حتما این جزیره را در لیست گردش‌هایتان قرار دهید. زیرا علاوه بر مناظر تماشایی و فوق‌العاده، مانوکان امکانات تفریحی فراوانی نیز دارد.

آکواریوم کوالالامپور

در این آکواریوم ۵ هزار جاندار را می توانید مشاهده کنید که دارای ۳۳ آکواریوم مختلف و تونل سراسری برای تماشای ماهی ها وجود دارد. فقط کافی است که از مسیر خسته نشوید و تا پایان مسیر را ادامه دهید. خواهید دید که چقدر لذت بخش و هیجان انگیز است.

موزه ملی مالزی

موزه ملی مالزی از دیگر جاذبه های گردشگری کوالالامپور است. این موزه در نزدیکی باغ‌های دریاچه پردانا و منطقه جالان دامانسارا که از معروفترین محله‌های شهر است قرار دارد. این موزه دارای معماری بومی است. شما می‌توانید از گنجینه‌های به جا مانده از سلطان ترنگانو و اسناد و دستاوردهای افراد سیاسی و تاریخی مالزی دیدن کنید.

پارک پروانه

پارک پروانه شامل یک ساختمان سرپوشیده با ارتفاع بالا و دارای باغی در داخل ساختمان است. این باغ محل نگهداری ۱۲۰ گونه مختلف و ۶ هزار پروانه است. این پارک جذاب در منطقه جالا سندراساری و در باغ گیاه‌شناسی پردانا که شامل مجموعه‌ای از باغ دریاچه، باغ پرندگان و باغ پروانه است قرار دارد. شما می توانید با قدم زدن در مسیر پیاده‌رو از دیدن پروانه‌های نشسته روی میز میوه و گل‌ها، ۱۵ هزار گونه گیاهان استوایی، حشرات عجیب دنیا و فروشگاه موجود در باغ لذت ببرید. اگر قصد عکاسی از این پارک را دارید، می‌توانید با پرداخت مبلغی از گل‌ها و پروانه‌ها عکس بگیرید.

مرکز خرید سوریا کی ال سی سی 

در طول سفر خود به کوالالامپور، حتما از مرکز شهر هم دیدن کنید. این مکان که درست در قلب کوالالامپور قرار دارد، یک مکان ایده‌آل برای سرگرمی، تفریحات، ناهار و آشنایی با فرهنگ غنی مردم محلی مالزی است. این منطقه از محبوب‌ترین محل های اقامت گردشگران است. این مرکز خرید اغلب با عنوان “شهری در داخل شهر” شناخته می‌شود.

غذاها و نوشیدنی های کوالالامپور 

در این شهر زیبا مردم در هر وعده غذاهای متفاوتی را تجربه می کنند. غذای معمولی که برای صبحانه در کوالالامپور صرف می شود روتی کانای است که شبیه به پن کیک بوده و آن را با خوراک کاری صرف می کنند. ناسی لِماک غذای دیگری به معنی برنج تپل است. این غذا از برنج و شیر نارگیل تهیه می شود. سپس همراه ماهی آنچوی، سَمبال (نوعی سس تند)، برش های خیار، تخم مرغ آبپز و بادم زمینی سرخ شده، سرو می شود.

ساتای غذای ساده ای است که از انواع گوشت ها تهیه می گردد. روجاک، نوعی سالاد و رنداگ که نوعی غذای هندیست. برنج در برگ موز، برنج با مرغ و نودل سرخ شده از محبوب ترین غذاهای کوالالامپور به حساب می آیند. همچنین در اینجا میوه های مختلفی نظیر اِستار فروت (میوه ستاره ای شکل)، تَرگیل یا منگوستین، زَرگیل، میوه تاژین و بسیاری دیگر یافت می شود. ته تاریک نیز نوعی نوشیدنی از ترکیب چای و شیر می باشد که بسیار پر طرفدار است.

سخن پایانی

در مقاله مرتبط با کوالالامپور سعی کردیم بخشی از جاذبه های دیدنی آن رابه شما معرفی کنیم. البته این مکان های معرفی شده رندوم انتخاب شده و ترتیب یا اولویت بندی خاصی ندارند. اما اگر با مطالعه این مقاله مشتاق سفر به این شهر بی نظیر شدید، همکاران ما در آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر آماده ارائه هرگونه مشاوره پیش از سفر به شما عزیزان می باشند. همچنین با راهنمایی کارشناسان ما در تیم آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر می توانید تور دلخواهتان را به اسپانیا و سایر مقصدهای داخلی و خارجی انتخاب و خریداری نمایید.

مطالعه مقاله پوکت

مطالعه مقاله پاتایا

خروج از نسخه موبایل