جاذبه های گردشگری موریس

این جزیره با نام رسمی جمهوری موریس در سواحل آفریقا و جنوب غربی اقیانوس هند، واقع شده است.

اگر قصد سفر به کشور آفریقا را داشتید، قطعا یکی از چشم گیر ترین مقصدهایی که می توانید انتخاب کنید جزیره موریس است. این جزیره با نام رسمی جمهوری موریس در سواحل آفریقا و جنوب غربی اقیانوس هند، واقع شده است. علاوه بر جزیره موریس این جمهوری شامل جزایر سنت براندون، رودریگز نیز می شود و خود موریس نیز بخشی از جزایر ماسکارن است. این مجمع الجزایر توسط انفجارهای آتشفشانی زیر دریا شکل گرفته اند. تفریحات و جاذبه های این جزیره فراتر از غواصی یا قدم زدن در ساحل است. از آن جایی که اگر بخواهیم از تمام آن ها نام ببریم با لیست طولانیی مواجه خواهیم شد، در این مطلب بخشی از برگزیده های آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱٫ پارک ملی رود سیاه

بزرگ ترین و زیباترین پارک ملی موریس، رود سیاه نام دارد. در این پارک بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی وجود دارد و انواع زیادی از پرندگان مختلف، و حیواناتی چون گراز، میمون ها و خفاش ها و… . این پارک از طریق چند جاده قابل دسترسی است. از خوبی های این پارک می توان به این مسئله اشاره کرد که فضایی برای پیک نیک نیز فراهم است. مهم ترین بخش های دیدنی این پارک عبارتند از: نمای دره، آبشار الکساندرا، دیدگاه مکابه.

۲٫ کوه لومورن برابانت

کوه با شکوه و با عظمتی به ارتفاع ۵۵۰ متر که در جنوب غربی موریس قرار دارد. همچنین یکی از میراث های جهانی یونسکو به حساب می آید. این مکان در گذشته پناهگاهی برای بردگان فراری بوده است. شما می توانید از سواحل اطراف این کوه زیبا را ببینید اما اگر قوت کافی دارید بدون شک پیشنهاد می شود، مسیر را تا قله پیاده روی کنید که حدود دو ساعت فاصله دارد.

۳٫ آبشار تامارین

آبشار تامارین مجموعه ای از هفت آبشار می باشد که در دره ی سبز و زیبایی قرار دارد. برای تماشای این آبشار زیبا چند مسیر وجود دارد اما به وضوح مشخص نشده اند، بنا بر این ممکن است برای شما گیج کننده و یا حتی خطرناک باشد به همین دلیل بهتر است حتما به همراه یک راهنما این مسیر را طی کنید.

۴٫ حفاظتگاه طبیعی بل امبره

این جنگل که یک حفاظتگاه طبیعی است را در ساحل جنوب غربی جزیره می توانید مشاهده کنید. در این منطقه می توانید فعالیت هایی چون پیاده روی لذت بخش، رانندگی در خارج از جاده و یا یک پیک نیک آرامش بخش داشته باشید. همچنین اگر دلخواهتان باشد می توانید از تورهای جیپ سافاری نیز استفاده کنید. این منطقه خانه برخی از با ارزش ترین موجودات مانند پرندگان بومی کمیاب مانند موریس کسترل، پاراکیت اکو و خفاش میوه و آهو می باشد. همچنین می توانید درختان بومیی چون آبنوس سیاه و تاکاماکا را ببینید.

۵٫ سفر در زیر آب ها

اگر دوست دارید سفری خاص تر برای خود بسازید و چیزی که هر کسی فرصت تجربه کردن آن را ندارد، سفر زیر آب ها با زیردریایی به شدت پیشنهاد می شود. علاوه بر اینکه یک تجربه منحصر به فرد است به شما این فرصت را می دهد تا دنیای زیر آب را بیشتر بشناسید. این گشت حدود ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید اما هرگز فراموشتان نخواهد شد.

۶٫ تور هلیکوپتر

یکی دیگر از فعالیت هایی که می توانید در جزیره موریس تجربه کنید، تور هلیکوپتر است. تصور کنید این امکان را دارید، جزیره ای را که در جهان به تالاب های فیروزه ای شفاف و سواحل سفید درخشانش شهرت دارد را از بالا به تماشا بنشینید و زیبایی خیره کننده اش را برای همیشه در ذهنتان حک کنید.

۷٫ شنا با دلفین های وحشی

یکی از تفریحات جذاب جزیره موریس شنا کردن با دلفین هاست. در این زمان با قایق به میانه دریا خواهید رفت و درست هنگامی که در حال لذت بردن از مناظر اطرافتان هستید، چند دلفین را میبینید که از آب بیرون می آیند. اما اوج لذت آن جاست که خودتان نیز می توانید از قایق بیرون پریده و در فاصله نزدیک تجربه شنا کردن در کنار دلفین ها را داشته باشید.

۸٫ اسکله کودان در پورت لوئیس

قدیمی ترین مرکز خرید موریس، آب نمای کودان در امتداد لبه بندر در پورت لوئیس واقع شده است. امروزه این مکان مورد علاقه محلیان است و در آن جا بوتیک ها، رستوران ها و سینما ها و بسیاری دیگر را خواهید دید. شما می توانید از آن جا صنایع دستی مردم محلی را تهیه  و کشتی های کروز عظیم را مشاهده کنید. همچنین فضاهایی مخصوص بازی کودکان نیز تعبیه

۹٫ مسابقه اسب دوانی

اگر دوست دارید با یکی از فرهنگ های جزیره موریس آشنا شوید و فعالیت های محلی آن ها را بیشتر بشناسید، به شما پیشنهاد می کنیم به میدان مسابقه در پورت لوئیس بروید. دیدن مسابقه اسب دوانی یک فعالیت معمولی در موریس به حساب می آید و جزو ورزش های ملی این کشور است. این مسابقات هر ساله از اواخر مارس تا اوایل ماه دسامبر برگزار میشود.

۱۰٫ بازار مرکزی پورت لوئیس

اگر علاقمند به عکس و عکاسی هستید بدون شک پیشنهاد ما به شما بازار مرکزی پورت لوئیس است. مکان سرگرم کننده ای که غرفه های فراوان، خیابان های پر جنب و جوش و داستان های بی شمار که گوشه گوشه اش را پر کرده است. این بازار در قرن ۱۸ به دست فرانسوی ها احداث شد. این مکان مورد علاقه مردم محلی و گردشگران است. برخی غرفه های این بازار سبزیجات تازه می فروشند و برخی غذاهای محلی خانگی.

آب و هوای جزیره ی موریس

جزیره موریس از آب و هوایی استوایی و معتدل بهرمند است . دارای زمستان های خشکی از ماه می تا نوامبر و تابستان های گرم و مرطوب از ماه نوامبر تا می است. به طور کلی و مختصر می توان آب و هوای جزیره را این گونه تقسیم بندی کرد:

سواحل غربی، گرم ترین منطقه جزیره هستند. سواحل شرقی بیشترین میزان وزش باد را دارند و گرم ترین ماه های سال دسامبر تا فوریه هستند.  خشک ترین ماه سال در جزیره موریس، اکتبر است و خنک ترین ماه های سال آن ژوئن تا آگوست می باشد.

سخن پایانی

جزیره موریس از منحصر به فرد ترین جزایری است که می توانید از آن دیدن کنید. در این مطلب سعی شد اطلاعاتی مختصر، مفید و جامع را برای شما جمع آوری کنیم. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و با خبر شدن از شرایط تور موریس که توسط تیم حرفه ای کاکتوس سیر برگزار می شود با کارشناسان ما در ارتباط باشید. روی ما حساب کنید.

خروج از نسخه موبایل