کوش آداسی کجاست؟

سالیانه افراد زیادی قصد سفر به ترکیه را می کنند و مقصد اغلب آن ها استانبول، آنتالیا یا وان است. شاید اکثر آن ها نام کوش آداسی را شنیده باشند اما نمی دانند آن هم می تواند یکی از گزینه های سفر به ترکیه باشد. کوش آداسی در زبان ترکی به معنی جزیره پرنده است. دلیل این نام گذاری این است که کوش آداسی یک شهر ساحلی زیبا و محبوب است. این شهر در جنوب کشور ترکیه قرار دارد و در سال های اخیر بیشتر میان گردشگران و مسافران شناخته شد. مخصوصا مسافران ایرانی این فرصت را دارند تا با هزینه ای مقرون به صرفه تر از یک شهر زیبا و ساحلی لذت ببرند. شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری کاکتوس سیر با بهترین تورهای کوش آداسی و بهترین قیمت لذت سفر را برای شما چند برابر می کند.

تور کوش آداسی با شرک کاکتوس سیر

جاذبه های دیدنی کوش آداسی

شاید یک لیست از جاذبه های دیدنی کوش آداسی خط فکری منظم تری برای تصمیم گیری به شما بدهد. بنا بر این ما در این مطلب برخی از دیدنی های برتر این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

شهر باستانی اِفسوس

بازدید از افسوس فرصتی است تا در تمدن های قدیم رومی قدم بزنید و در بناهای حفظ شده آن دوران از جمله کتابخانه نمادین سلسوس و تئاتر بزرگ به کاوش بپردازید. افسوس یک شگفتی واقعی در باستان شناسیست. اگر حتی کمی به تاریخ علاقمند باشید، بی شک از پرسه زدن در میان این بناهای تاریخی لذت خواهید برد.

شهر باستانی افسوس

خانه مریم مقدس

مردم اعتقاد دارند این خانه در کوه کورسوس آخرین محل استراحت حضرت مریم بوده است! سالیانه افراد زیادی از سراسر جهان از این مکان مقدس بازدید می کنند. محیط آرام آن صرف نظر از مذهبی بودن یا نبودن، یه تجربه معنوی فوق العاده است. سفر به خانه مریم مقدس می تواند اوقات تامل برانگیزی را برایتان رقم بزند.

خانه مریم مقدس در شهر تاریخی افسوس

قلعه کوش آداسی

هدف از ساخت این قلعه حفاظت از شهر بود. این قلعه بیزانسی در جزیره کبوتر قرار دارد و دیوارهای بلند آن بخش وسیعی از جزیره را پوشانده است. با در دسترس بودن کافه ها و وجود باغی با شکوه و سواحل چشم نواز زمان خوبی را سپری خواهید کرد. منظره زیبای دریای اژه این لذت را تکمیل می کند.

قلعه کوش آداسی

جزیره کبوتر

جزیره کوچک و زیبایی که به معنای واقعی کلمه جواهری پنهان است. با تمام کوچکی اش اما تاریخی غنی را در خود جای داده است. منظره فوق العاده دریای اژه فرصت مناسبی برای استراحت و گذراندن اوقاتی آرام در این جزیره است. جاذبه های متعددی دراین جزیره وجود دارد از جمله قلعه تاریخی بیزانسی قرن سیزدهم. همچنین می توانید در گذرگاه بندری که کشتی ها در آن جا قرار دارند، قدم بزنید و لحظات خوشی را سپری کنید.

جزیره کبوتر

شهرهای نزدیک به کوش آداسی

هنگام سفر به کوش آداسی این شانس را دارید که از چند شهر نزدیک به آن نیز دیدن کنید. از جمله شهر ازمیر که فاصله آن با شهر کوش آداسی ۱۰۰ کیلومتر است. از دیگر دیدنی های اطراف شهر سواحل دیدنی جزیره یونانی ساموس است. شهر زیبای شیرینجه نیز با ۱۸ کیلومتر فاصله نزدیک ترین شهر به کوش آداسی است. اگر فرصت و وقت کافی داشتید، بازدید از جزیره زیبای مارماریس را از دست ندهید. این جزیره در ۲۲۲ کیلومتری شهر کوش آداسی قرار دارد.

شهر ازمیر

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

  • فصل بهار

بهار بهترین فصل برای سفر به کوش آداسی است. آب و هوای آن در این فصل نه گرم است نه سرد. معمولا دمای هوا در فصل بهار بین ۱۱ تا ۲۰ درجه متغیر است. فصل بهار معادل ماه های مارس، آپریل و می است که به تقویم شمسی می شود ۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که آب و هوای کوش آداسی در ابتدای فصل بهار بارانی است.

  • فصل تابستان

اما اگر آب و هوای گرم تری را برای سفر می پسندید، پیشنهاد می کنم حتما در تابستان یعنی در ماه های ژوئن، جولای و آگوست که به تقویم شمسی می شود از اوایل خرداد تا اواخر شهریور سفر کنید. در این فصل هوا نسبتا گرم است و خبری از بارندگی نیست. دمای حدودی در فصل تابستان ۲۵ تا ۳۲ درجه سانتی گراد است.

  • فصل پاییز

در فصل پاییز دیگر خبری از آب و هوای گرم تابستان نیست و هوایی سرد و بارانی را تجربه خواهید کرد. ماه های این فصل سپتامبر، اکتبر و نوامبر معادل شهریور، مهر و آبان ما است. میانگین دما در اوایل فصل پاییز ۱۹ درجه و در اواخر آن ۱۴ درجه سانتی گراد است.

  • فصل زمستان

سرد ترین آب و هوا هم برای فصل زمستاناست. ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه معادل ۱۰ آذر تا ۹ اسفند ماه است. در این فصل آب و هوا سرد و بارانیست. بنا بر این اگر هوای سرد اذیتتان می کند، بهتر است این سفر را به فصل دیگری موکول کنید.

شرایط سفر به کوش آداسی

سفر به کوش آداسی مانند دیگر شهرهای ترکیه است و نیازی به ویزا ندارد. فقط باید گذرنامه یا پاسپورت خود را به همراه داشته باشید تا در فرودگاه شهر مقصد به مامور ویزا نشان دهید و مهر ورود به خاک ترکیه را دریافت کنید. حداقل اعتبار پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه باشد.

خروج از نسخه موبایل