جاذبه های دیدنی و گردشگری هلند

هلند، کشوری واقع در شمال غربی اروپاست که به معنای کشور کم ارتفاع می باشد. این کشور وسعت زیادی از دریاچه ها، رودخانه ها و کانال ها را در بر می گیرد. آب و هوای هلند معتدل است، زمستان های ملایم، تابستان های خنک و در هر فصل بارندگی دارد. باور عمومی بر این است که هلندی ها ترکیبی از فریزی ها، ساکسون ها و فرانک ها هستند. این کشور یکی از بسیاری از مقاصد تعطیلات جذاب در سراسر جهان است که قلب همه مسافران را می دزدد. این کشور گنجینه ای غنی از تاریخ و فرهنگ و هنر است. در ادامه این مطلب با بهترین شهرها و جاذبه های گردشگری فوق العاده هلند آشنا می شوید.

۱٫ آمستردام

بدون شک یکی از بهترین مکان های دیدنی هلند، آمستردام است که به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخته می شود. این شهر مجموعه ای عالی از مناظر خیره کننده و تاریخ قابل توجه می باشد که با یک زندگی شبانه عالی و یک فرهنگ جهانی ترکیب شده است. این یکی از منحصر به فرد ترین مکان ها برای بازدید در هلند است. آمستردام یکی از بهترین مکان های هلند برای گردش در کنار خانواده به شمار می آید.

از سایر جاذبه های دیدنی این شهر به این موارد می توان اشاره کرد: خانه آن فرانک، بلومنمارکت، پارک ووندل، موزه ون گوگ، موزه ریکس و غیره

۲٫ دلفت

دلفت شهری در حال ترقی و پیشرفت است که با بسیاری از آثار هنری جذاب، تلاش می کند تا ظاهر قدیمی خود را بازسازی کند. مرکز شهر دلفت با کانال‌های آبی بسیار جذاب، موزه‌های متعدد و آثار هنری شگفت‌انگیز، یکی از مکان‌های زیبای هلند محسوب می شود. این شهر به دلیل زادگاه هنرمند مشهور هلندی، یوهانس ورمیر و همچنین به خاطر ظروف دلفت‌ور آبی و سفیدش شهرت دارد. این مکان جزو بهترین شهرهای هلند برای بازدید به حساب می آید. از مکان های دیدنی این شهر می توان به کانال قدیمی (اود دلفت)، موزه لامبرت ون مرتن، موزه ورمیر دلفت، تالار شهر دلفت، دادگاه شاهزاده و موزه پرینسنهوف و… اشاره کرد.

۳٫ روتردام ترکیبی عالی از تاریخ و فرهنگ هلند

روتردام با توجه به تاریخ و زیبایی آن مکانی مناسب برای همه گروه مسافران از همه نوع: خانواده، دوستان و زوج ها بهترین راه فرار است. این شهر را که در جنوب هلند قرار دارد، به عنوان زیباترین شهر روتردام در سطح جهانی می شناسند. روتردام ترکیبی از تاریخ، فرهنگ، معماری غنی و جاذبه های اصلی شهر است که بازدیدکنندگان بسیاری را از سراسر جهان جذب می کند.

مکان های دیدنی در روتردام: ایستگاه مرکزی روتردام، برج Euromast، De Markthal، باغ وحش روتردام، Climbing Park Fun Forest و موارد دیگر برخی از مکان های برجسته در روتردام هلند برای بازدید هستند.

۴٫ لاهه

با وجود اینکه آمستردام پایتخت هلند است، لاهه خانه دولت هلند است. بازدیدکنندگان اینجا حال و هوای مدرن آن را دوست دارند، اما بیش از آن، مجذوب جذابیت دنیای قدیمی آن می‌شوند که تنها زمانی که واقعاً از شهر بازدید می‌کنید، احساس می‌شود. این شهر همچنین دارای زندگی شبانه پر جنب و جوش با هنر و فرهنگ پایه خود است. مکان های دیدنی این شهر شامل: Madurodam، Mauritshuis، Binnenhof، Duinrell و Gemeentemuseum Den Haag می باشند.

۵٫ ماستریخت با معماری قرون وسطیی هلند

اگر فقط یک چیز باشد که نتوان در بازدید از هلند آن را از دست داد، شهر زیبا و تاریخی ماستریخت است. به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در هلند تماشای خیره‌کننده معماری قرون وسطایی و فضای مدرنیست که این شهر ارائه می‌دهد. مکان های دیدنی در ماستریخت: موزه Bonnefanten، کوه سنت پیتر و غارهای سنت پیترسبرگ، دیوارهای شهر قدیمی و دروازه جهنم، موزه تاریخ طبیعی می باشد.

۶٫ ادام

چیزی که ادام را در بین گردشگران محبوب می کند، چهارشنبه بازار پنیر است که میزبان آنان است. ادام شهرت خود را مدیون این واقعیت است که تولید کننده پنیر معروفیست که به جهان صادر می شود. همچنین، ادام از نظر تاریخی شهر مهمی است و بخش مهمی از اقتصاد را تشکیل می دهد. مکان های دیدنی در ادام: موزه ولندام، پارد ون مارکن، موزه ادامز، بازار پنیر ادام و موارد دیگر.

۷٫ آیندهوون، تاریخ هلند

این موزه های متعدد و متنوع در آیندهوون است که آن را به یکی از معروف ترین مکان ها در میان ۱۰ مکان برتر برای بازدید در هلند تبدیل می کند. آیندهوون از سهم عادلانه خود در خلاقیت، فناوری و طراحی می بالد. بدون شک در سفر به هلند باید از آن دیدن کنید. این یکی از مکان های معروف هلند برای بازدید است. مکان‌های دیدنی آیندهوون: موزه Van Abbemuseum، موزه فیلیپس، موزه DAF، موزه PSV و موارد دیگر.

۸٫ لیدن

لیدن با داشتن خیابان های درخت‌کاری شده با آسیاب‌های بادی قدیمی و موزه‌های متعدد از علم و تاریخ طبیعی گرفته تا تاریخ مصر، یکی از مکان‌های معروف هلند است که باید دید. خیابان های تماشایی، پل‌های چوبی فراوان و پارک‌های سرسبز سرپوشیده، شهر را برای بازدید ایده‌آل می‌سازد. مکان‌های دیدنی این شهر عبارتند از : موزه Boerhaave، موزه ملی آثار باستانی، Hortus Botanicus Leiden، موزه آسیاب بادی Molen De Valk و غیره.

۹٫ هارلم، شهر قرون وسطایی هلند

شهر هارلم در فاصله ۱۵ دقیقه ای از آمستردام قرار دارد. هارلم شهری قرون وسطایی و در عین حال جذاب است که دارای ساختارهای دست نخورده قدمی متعددی در اطراف شهر می باشد. این شهر دارای گزینه‌های عالی برای غذاخوری، خرید و سواحل عالی در مجاورت شهر است. مکان‌های پربازدید در هارلم عبارتند از : گروت کرک، موزه فرانس هالس، موزه تیلرز، موزه تن بوم و … .

۱۰٫  Middelburg، یک شهر قدیمی در هلند

شهر میدلبورگ در اصل برای مقاومت در برابر حملات وایکینگ ها تأسیس شد. همچنین قدیمی ترین شهر هلند محسوب می شود که آن را به یکی از بهترین مکان های توریستی تبدیل می کند. در سفر به هلند نباید این شهر غنی از نظر فرهنگی و معماری را از دست داد. از مکان های دیدنی برتر میدلبورگ می توان به Delta Works، Mini Mundi، Zeeuws Museum، Vleeshal Middelburg اشاره کرد. اگر از علاقمندان به تاریخ باشید بی شک از این شهر و چاذبه های آن لذت خواهید برد.

۱۱٫ گودا

احتمالا نام این شهر را زیاد شنیده اید. گودا به خاطر پنیرش در دنیا قرن هاست که شهرت دارد. علاوه بر آن یک مقصد گردشگری محبوب به شمار می آید. دوستداران پنیر و غذاخوری ها نباید فرصت بازدید از این مکان را در روز پنجشنبه (در ماه های آوریل تا آگوست) از دست بدهند. این زمانی است که این شهر به دلیل بازارهای پنیر قدیمی برای گردشگرانش زنده می شود. از جمله دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آن مراکز تاریخی و موزه پنیر می باشد.

۱۲٫  آرنهم یک سکونتگاه قدیمی در هلند

آرنهم یک شهر کوچک قدیمیست که در محل استقرار رومی ها واقع شده است. این شهر مکانی ایده آل برای کشف استان گلدرلند است زیرا آنها چیزهای زیادی برای به نمایش گذاشتن دارند. در مدت زمانی که اینجا هستید، حتما به کاوش و بازدید از مرکز شهر قدیمی بروید. این مسیر را حتما پیاده روی کنید تا بسیاری از سبک معماری قرن پانزدهمی را همراه با بخش هایی از دیوارهای زیبای شهر قدیمی ببینید. هنگام تهیه لیستی از جاذبه های گردشگری و دیدنی در هلند، فراموش نکنید که این مقصد شگفت انگیز را اضافه کنید.

خروج از نسخه موبایل