جاذبه های دیدنی و گردشگری پارسیان

پارسیان واقع در استان هرمزگان با داشتن سواحل زیبا و اعجاب انگیزش سالیانه گردشگران زیادی را جذب می کند. این شهر با داشتن آب و هوای معتدل مقصد بی نظیری برای سفر در فصل پاییز و زمستان می باشد. قدمت این شهر را بیش از ۱۴۰۰ سال تخمین زده اند. در این مقاله شما را با برجسته ترین جاذبه های دیدنی شهر پارسیان آشنا خواهیم کرد.

چه چیزی پارسیان را خاص و متمایز کرده است؟

شهر زیبای پارسیان کوه، دریا و دشت را در کنار هم دارد. یعنی در یک سفر تمام انتظاری که از طبیعت دارید را برآورده می کند. این منطقه مملو از چشمه های پر آب و خروشان، روستاهای سرسبز و آباد و نخلستان های زیباست. سواحل صخره ای بی نظیرش که طی سال های طولانی شکل گرفته اند و سواحل شنی درخشانش از هر عاشق سفری دعوت می کند تا این جاذبه های منحصر به فرد را از دست ندهند. به دلیل بزرگ بودن سواحل و گسترش ماهیگیری تاثیر چشمگیری در رونق اقتصادی صیادی داشته است.

دیدنی ترین های پارسیان

پارسیان را هر چقدر بگردید کم است! اما در این مطلب سعی می کنیم برترین و پر بازدیدترین مکان های این شحر ساحلی زیبا را به شما معرفی کنیم.

نخلستان ها

پارسیان را به نخل های بلند و زیبایش می شناسند. نخلستان های وسیعی که در گذشته محصولاتی از آن ها چون خرما و غله را به هند و مومباسا صادر می کردند. از معروف ترین آن ها میتوان به نخل فولاد، نخل جنگل غربی، نخل خلفانی و نخل خواجه اشاره کرد.

کوشکنار

شهر کوچکی از توابع پارسیان است که مردم آن سنی مذهب بوده و به زبان کوشکناری لاری صحبت می کنند. به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و سواحل آفتابی اش که همزمان به کوه و دشت و دریا اشراف دارد، شناخته می شود.

پارک ملی دریایی نایبند

از جاذبه های پر بازدید پارسیان که هر گردشگری را به خود جذب می کند، پارک ملی نایبند است. از شگفتی های این پارک می توان به دشت های هموار، دشت های مشجر، عمیق ترین دره ها، سواحل ماسه ای، درختان کهنسال انجیر و سواحل صخره ای اشاره کرد. جنگل حرا نیز یکی از زیبایی های چشمگیر این منطقه است که پیشنهاد می شود حتما از آن دیدن کنید. همچنین حیواناتی چون انواع دلفین و نهنگ را نیز می توانید در دریای منتهی به این پارک مشاهده کنید. جنگل های آن نیز محل زندگی حیواناتی چون گرگ، شغال و خرگوش می باشد.

شهر دشتی

شهر دشتی یکی دیگر از مکان هایی است که دیدن آن حتما حس خوبی را به شما نتقل خواهد کرد. خانه های قدیمی کاهگلی و سنگی از آثار تاریخی این شهر به حساب می آیند. از مکان های دیدنی آن می توان به کلات سرخ و پارک کوهپایه اشاره کرد.

غار  گیری کنار (غار بهده)

یکی از بخش های اعجاب انگیز پارسیان، غار گیری کنار است. این غار در نزدیکی روستای بهده مییاشد. در زمانهای قدیم مردم این روستا جهت دسترسی به آب شرب بهتر به کندن تونلهایی برای انتقال آب اقدام کردند. این تونلها با نیروی دست کنده شده اند و دارای ویژگیهای منحصر به فردی می باشند.

کلات سرخ و تبن

یکی دیگر از دیدنی های پارسیان کلات سرخ است که قدمت آن به دوره پیش از اسلام باز می گردد. امروزه این کلات تبدیل به مخروبه ای شده که بازدید زیادی از آن صورت نمی گیرد اما همچنان نمی توان از شکوه و عظمت آن چشم پوشی کرد. تبن نیز یکی از پارک های ساحلی بزرگ پارسیان است که با وجود قدمت طولانی و صخره های مختلف و منظره ای چشم نواز از دریای بی کران مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گرفته است.

سواحل پارسیان

در شهرستان پارسیان چیزی که بیش از هر چیز دیگری مورد توجه است، سواحل زیبا و کم نظیر آن در ایران است. این سواحل با جزایر دیدنی و تپه های شنی یکی از ده ها جاذبه طبیعی استان هرمزگان به شمار می آیند.

شوتاریکو و اودبه

شوتاریکو و اودبه دو مورد از جاذبه های بسیار دیدنی روستای چک چک میباشد که محبوب گردشگرانی است که به این منطقه سفر می کنند. اودبه را با درختان نخل و آبشارهای کوچکش و شوتاریکو را با صخره های عجیب و غریب و پیچ در پیچش می شناسند. بهتر است برای بازدید از این مکان ها با لیدر محلی همراه شوید. اگر گیاهان دارویی را بشناسید در این مسیر تعتد زیادی از آنها را خواهید دید.

گردنه عشاق

بعد از اینکه از روستای زیارت، مغدان و ساحل نیرم گذر کنید به بندر مقام خواهید رسید. در کنار جاده صخره ی بلند و عظیمی قرار دارد که به «گردنه ی عشاق» معروف است. دیدن غروب خورشید در چشم انداز دریا و از بالاترین نقطه ی این صخره ها تصویری فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد زد.

بهترین زمان سفر به پارسیان

هرمزگان آب و هوایی گرم و خشک دارد و به دلیل نزدیکی به دریا معمولا شرجی است. اما شهر پارسیان به نسبت دیگر شهرهای این استان آب و هوای معتدل تری دارد. پیشنهاد ما برای سفر به این شهر زیبا نیمه دوم سال و ترجیحا زمستان است زیرا در ماه های گرم تر معمولا آب و هوای آن برای غیر بومیان قابل تحمل نخواهد بود.

سخن پایانی

ایران بی نظیر ما از شمال تا جنوب دیدنی ها بسیاری دارد و پارسیان یکی از تماشایی ترین آنهاست. کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر می توانند بهترین مشاوره های سفر را به شما ارائه و بهترین پکیج ها را خدمت شما معرفی کنند.

خروج از نسخه موبایل