جاهای دیدنی ژاپن

ژاپنی ها خود را «نیهون» یا «نیپون» می نامند که به معنی منبع آفتاب می باشد . این از آن جا سرچشمه می گیرد که برای اولین بار در دنیا کشور ژاپن را سرزمین آفتاب لقب دادند. از آن جایی که ژاپن در شرقی ترین نقطه کشور چین قرار دارد، این جوری به نظر می رسد که اولین سرزمینی است که خورشید در آن طلوع می کند. ژاپن در طول ۶ سال اخیر سه برابر بیشتر از گذشته جذب گردشگر داشته است.

ژاپن یکی از پیشرفته ترین کشورهایی است که می توانید از آن دیدن کنید. در این کشور تکنولوژی و فرهنگ های باستانی غرق لذت حواهید شد. شما هم فرصت این را دارید که مدرنیته ترین فضاها را تجربه کنید و هم طبیعت بی نظیرش را. ژاپن کشوری است که کاوش در آن هیجان انگیز و باور نکردنی خواهد بود. در ادامه ی مقاله با این کشور بیشتر آشنا خواهیم شد.

بهترین مکان هایی که می توانید از آن ها دیدن کنید

کشور ژاپن آن قدر گسترده و پهناور است که نمی توانید در مدت محدود یک سفر به آن ها بپردازید. بنا بر این ما در این مطلب چند مورد از پربازدیدترین و بهترین دیدنی های این کشور را به شما ارائه خواهیم کرد.

 معبد سنسوجی، توکیو

توکیو بزرگ ترین کلان شهر ژاپن و یکی از پیشرفته ترین شهرهای دنیا می باشد. این شهر معابد زیادی را در دل خود جای دارد. اما یکی از با شکوه ترین معابدی که می توانید از آن دیدن کنید معبد سنسوجی(Sensoji) است. قدمت این معبد بیش از ۱۳۰۰ سال پیش باز می گردد و یکی از قدیمی ترین معابد ژاپن می باشد. ورودی اصلی این معبد به الهه رحمت اختصاص دارد. در این معبد بازدید از بتکده پنج طبقه را فراموش نکنید. سپس از تماشای باغ بزرگ و عکاسی در آن جا لذت ببرید.

قلعه ماتسوموتو

از دیگر دیدنی های ژاپن قلعه ماتسوموتو است که در شمال غربی توکیو قرار دارد. این قلعه به دلیل نمای سیاه و سفیدش به «قلعهء کلاغ ها » معروف است. برعکس تمام قلعه ها که معمولا بر روی تپه ها ساخته می شدند، این مکان روی بنایی سنگی ساخته شده که توسط یک خندق احاطه شده است. عمارت های اصلی و سیاه چاله های آن جزو قدیمی ترین آثار تاریخی ژاپن می باشد. شما می توانید از داخل قلعه نیز بازدید کنید که شامل چندین نمایشگاه می شود که مرتبط با تاریخچه ی ساخت آن است. از طبقهء بالای قلعه بازدید کنید و شاهد مناظر زیبا از کوه ها و شهر زیبای توکیو باشید.

نارا پارک در شهر نارا

شاید برایتان جالب باشد که بدانید گوزن ها در فرهنگ ژاپن مقدس هستند به همین دلیل پیشنهاد می شود حتما به پارک نارا سری بزنید. این پارک ملی بیش از ۵۰۰ هکتار وسعت دارد. پارک نارا به خاطر بیش از صدها آهویی که در آن جا آزادانه زندگی می کنند، شناخته شده است. شما می توانید با خریدن کراکرهای مخصوص غذای آن ها با این حیوانات ارتباط نزدیک داشته باشید، آن ها را لمس و حتی با آن ها عکس بگیرید. بزرگ ترین مجسمهء برنزی بودا در جهان و تعدادی معبد نیز در این پارک وجود دارد. بازدید از آن ها نیز خالی از لطف نیست.

نارا پارک

کویاسان- اوکونوئین

شاید پیشنهاد بازدید از یک گورستان چندان جالب به نظر نرسد . ولی صبرکنید، برعکس تصورتان این یک پیشنهاد خاص و متفاوت است که حتی تاکید می شود حتما به آن سر بزنید. این مکان برای ژاپنی ها بسیار مقدس است. برای بازدید از آن باید به رشته کوه کویاسان در استان واکایاما بروید. کویاسان بخاطر فانوس هایش که هرروز عصر روشن می شوند نیز مشهور است. همچنین معابد تاریخی دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید و همچنین محل دفن چهره های مشهور تاریخی ژاپن می باشد.  محیط این گورستان نیز به خودی خود دیدنی و کشف کردنی است. بله در ژاپن این قابلیت را دارد که قدم به قدم شما را هیجانزده و غافلگیر کند.

شیراکاواگو در ژاپن

آوازه و شهرت کشور ژاپن به خاطر پیشرفته بودن و تکنولوژی به روز آن است. اما اگر می خواهید عصر پیش از فناوری آن را ببینید،  به شما پیشنهاد می کنیم حتما سری به شیراکاواگو (shirakavago) بزنید. این دهکده ی بینهایت زیبا در کوه های استان گیفو واقع است. مردم ژاپن و گردشگران شیراکاواگو را به خانه های مزرعه ای اصیلش که سقفی کاهگلی دارند، می شناسند. مردم این دهکده به خاطر حفظ معماری قدیمی این خانه ها به خود می بالند. این روستا یکی از میراث جهانی یونسکو می باشد که زندگی سنتی روستایی ژاپن را به نمایش می گذارد. اگر بتوانید زمانی سفر کنید که جشن سنتی سال نو یا محفل های رقص تابستانه را آن جا باشید، لذت سفر برایتان چند برابر خواهد شد.

تقاطع شیبویا درتوکیو-ژاپن

در سفر به توکیو احتمالا چندین بار از تقاطع شیبویا عبور خواهید کرد. شیبویا یکی از شلوغ ترین پیاده روها و خیابان هایی است که به عمرتان خواهید دید. به طور دقیق تر مثلا هنگامی که شما یک گوشه از آن ایستاده اید یا در حال عبور هستید، به طور همزمان ممکن است حدود سه هزار نفر اطرافتان را پر کرده باشند. می توان گفت شلوغ ترین گذرگاه عابر پیاده نه تنها در ژاپن بلکه در جهان است. همچنین تقاطع شیبویا یکی از نمادین ترین مکان های ژاپن است که در برنامه ها و فیلم های بی شماری ظاهر شده است. 

یادبود صلح هیروشیما– ژاپن

یکی از قابل تامل ترین مکان های تاریخی جهان که می توانید از آن بازدید کنید، بنای یادبود صلح هیروشیما در ژاپن است. این بنا ما را وادار به فکر کردن دربارهء زندگی هایی که از دست رفت و تاثیر گذاری عمیق این حادثه بر جهانیان می کند. این ساختمان نمادی قدرتمند از صلح و یادآور روزهای غم انگیز بمباران هیروشیما می باشد. این بنای یاد بود از بقایای گنباکو تشکیل شده است . از معدود ساختمان های شهر است که از آن بمباران هولناک جان سالم به در برد. در پارک اطراف این بنا نیز می توانید شاهد مجسمه هایی باشید که به صلح اختصاص دارند. یکی از این مجسمه ها، یادبود صلح کودکان است. این بنا را با الهام از دختری به نام ساداکو ساساکی ساخته اند. او بر اثر تشعشعات بمباران دچار سرطان خون شد و جان باخت.

فستیوال شکوفه های گیلاس در ژاپن

یکی از بهترین فصل هایی که می توانید به ژاپن سفر کنید، اواخر اسفند و اوایل اردیبهشت است. در این تاریخ ها می توانید شاهد فستیوال شکوفه های گیلاس که نمادی از آغاز بهار است باشید. بی شک از دیدن این منظره متحیر خواهید شد. در زبان ژاپنی شکوفه های گیلاس را ساکورا می نامند. این ساکورا با شکوفا شدن در فصل بهار، ژاپن را به یک مقصد بهشتی تبدیل می کند. ژاپنی ها این جشن آغاز بهار را هانامی به معنی « مشاهدهء شکوفه های گیلاس » می نامند. بهترین مکان هایی که می توانید شکوفه ها را در آنجا ببینید عبارتند از: هانامامی در توکیو، ناگویا، کیوتو، قلعهء اوزاکا و بندر فوکوئو می باشند.

سخن پایانی

آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر مفتخر است که می تواند بهترین تورهای داخلی، خارجی و طبیعتگردی را در اختیار دوستداران سفر و ماجراجویی قرار دهد. همچنین کاکتوس سیر با داشتن کادری مجرب می تواند شما را با مشاوره پیش از سفر همراهی کند تا شما سفری هر چه بهتر و لذت بخش تر را تجربه کنید.

خروج از نسخه موبایل