بهترین مکان های دیدنی در کویت

کویت در شبه جزیره عربستان و در گوشه شمال غربی خلیج فارس واقع است. این کشور در بخشی از خشک ترین بیابان های روی زمین قرار دارد. با این حال ساحل آن یعنی خلیج کویت، بندری وسیع و عمیق در خلیج فارس است. این منطقه را قرن هجدهم، بادیه نشینان داخلی تأسیس کردند و تبدیل به یک بخش تجاری شد. نام کویت از کلمه کوچک عربی هندوستانی kūt («قلعه») گرفته شده است. این کشور کوچک که از سال ۱۸۹۹ تا ۱۹۶۱ تحت حمایت بریتانیا بود، در سال ۱۹۹۰ با حمله نیروهای عراقی و تلاش برای تصرف آن، توجه جهانیان را به خود جلب کرد. اکنون کویت تا حد زیادی از اثرات جنگ بهبود یافته است و یکی از بالاترین درآمدهای سرانه ی جهان را دارد.

آب و هوای کویت + بهترین زمان سفر به آن

کویت از آب و هوایی بیابانی برخوردار است و در نواحی ساحلی با وجود آب های گرم تا حدودی معتدل می شود. البته اگر بارندگی هم کافی باشد، کویر از اواسط اسفند تا اواخر فروردین سر سبز و تماشایی می شود. در طول فصل خشک یعنی بین آوریل و سپتامبر، گرما بیشتر و شدیدتر می شود. بادهای مکرر شمال غربی در زمستان و بهار خنک و در تابستان گرم است. با وجود این توضیحات پیشنهاد می شود اگر می خواهید از تفریحات بیشتری بهره ببرید و از کلافگی گرما در امان باشید در زمستان سفر کنید. آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر در مجری سفرهای داخلی و خارجی برای سفری هرچه بهتر و آسوده تر شما را همراهی می کند.

فهرست ۸ مورد از دیدنی ترین جاهای دیدنی کویت

۱٫ برج کویت (۳ کیلومتر فاصله تا مرکز شهر)

این برج مجموعه ای از سه برج در خیابان خلیج عرب در داسمانی است. برج اصلی دارای کافه‌ها، رستوران‌ها و سالن‌های پذیرایی است. نمای چرخشی آن تصویر پانوراما و باشکوهی از شهر را ارائه می‌دهد. برج دوم دارای یک مخزن آب است، در حالی که برج سوم دارای تجهیزات لازم برای تامین برق دو برج دیگر و برخی از مناطق کویت است.

۲٫ موزه طارق رجب (۱۰ کیلومتر فاصله تا مرکز شهر)

موزه طارق رجب مجموعه شخصی اولین وزیر کویت، طارق سید رجب و همسر بریتانیایی اش، جیان ولبورن را در خود جای داده است. مجموعه نفیس این موزه شامل هنرهای اسلامی، سرامیک، جواهرات طلا و نقره، آثار فلزی و شیشه ای، لباس، سفال، مروارید بحرینی، نسخه های خطی، آلات موسیقی و بسیاری موارد دیگر است.

۳٫ خانه آینه (۴ کیلومتر فاصله تا مرکز شهر)

این خانه که در قادسیه قرار دارد یک ملک خصوصی است و باید پیشاپیش وقت قبلی رزور کنید. خانه آینه متعلق به لیدیا القطان، مجسمه ساز، نقاش، جواهرساز ایتالیایی الاصل و خانواده اش است. مجموعه آینه ها و زیبایی محض آثار هنری در دیوارهای بیرونی آن فوق العاده چشمگیر است. اگر قصد سفر به کویت را دارید پیشنهاد می شود به هیچ عنوان بازدید از ان را از دست ندهید.

۴٫ آکواریوم و مرکز علمی (۱۱ کیلومتر فاصله تا مرکز شهر)

در سلمیای کویت، مرکز علمی در امتداد اسکله قرار دارد. سه مکان اصلی در داخل مرکز علوم وجود دارد: آکواریوم، کاخ دیسکاوری و سینما آی مکس. بندر دوو نیز درست در امتداد اسکله واقع شده است. همچنین یک برنامه «شیرجه با کوسه ها» برای بازدیدکنندگان بالای ۱۴ سال با مجوز غواصی وجود دارد! این یکی از مهیج ترین تفریح هایی است که می توانید تجربه کنید.

۵٫ سواحل (۱۳ کیلومتر فاصله تا مرکز شهر)

کویت دارای یک خط ساحلی بسیار زیبا و باشکوه است. آب های نیلگون و ماسه های سفید توجه هر گردشگری را جلب می کند. جزیره سبز، جزیره فایلاکا و جزیره کوبار از دیگر جاذبه های تماشایی این منطقه هستند. جزیره سبز که در امتداد خط ساحلی کویت قرار دارد، جزیره ای مصنوعی است که به خاطر پارک کنار آب و مکان های پیک نیک شهرت دارد. این جزیره سرسبز با وسعت ۷۸۵۰۰۰ متر مربع وجود صخره های طبیعی یک روز ایده آل را برای شما رقم می زند. دوچرخه‌سواری و تورهای پیاده‌روی در امتداد جزیره سبز از تفریح های آرامش بخش این جزیره محسوب می شوند.

ساحل شویخ که در قلب کویت، جایی در حوالی بندر شویخ قرار دارد، یکی از مواردی است که باید در کویت از آن بازدید کنید. ساحل با فضاهای سبز، مکان های پیک نیک و حتی تجهیزات ورزشی، مکان مناسبی برای گذراند یک زمان آرام و مفرح در کنار خانواده است. علاوه بر این منظره صخره‌های طبیعی این ساحل در هنگام غروب آفتاب فوق العاده تماشایی است.

۶٫ مرکز فرهنگی شیخ جابر آل احمد (۷ کیلومتر فاصله تا مرکز شهر)

خانه اپرای کویت، واقع در جاده خلیج در شهر کویت، یک مرکز فرهنگی در این کشور است. این فضای عمومی چند رشته‌ای که با نام مرکز فرهنگی شیخ جابر آل احمد نیز شناخته می‌شود، مهم‌ترین سالن اپرای کویت را دارد. این مرکز میزبان مجموعه‌ای از رویدادها از جشنواره‌های گفتاری، شعر، تئاتر، موسیقی و کارگاه‌های فیلم و غیره است. این بنای شگفت‌انگیز با معماری اسلامی و وسعت ۲۱۴۰۰۰ متر مربع می‌تواند تا ۵۷۰۰ نفر را در یک زمان در خود جای دهد.

۷٫ کاخ بیان (۹ کیلومتر فاصله تا مرکز شهر)

کاخ بیان که به دلیل معماری عمیق خود شناخته شده است، در منطقه بیان کویت قرر دارد و به عنوان کاخ اصلی امیر کویت شناخته می شود. این کاخ با مساحتی بالغ بر ۱۳۹۹۵۰۰ متر مربع یکی از مکان هایی است که باید در کویت حتما از آن بازدید کرد. طراحی معاصر و طرح‌های قدیمی اسلیمی در این بنای شگفت‌انگیز شامل یک سالن کنفرانس است که ۱۰۰۰ نفر گنجایش دارد. این کاخ دارای شش محوطه بزرگ، تالار جشن، کتابخانه و پذیرایی است.

۸٫ مرکز فرهنگی شیخ عبدالله السالم (۷ کیلومتر فاصله تا مرکز شهر)

مرکز فرهنگی شیخ عبدالله السالم مجموعه ای با شش موزه، یک سالن کنفرانس و یک مرکز اسناد است. این مرکز بیش از هزار اثر هنری و آثار منحصر به فرد را به نمایش می گذارد. بخش موزه آن از شش ساختمان اصلی تشکیل شده است. یعنی موزه تاریخ طبیعی، موزه علوم، موزه تاریخ اسلامی، موزه فضا، مرکز هنرهای زیبا و تئاتر. این مکان که در شهر کویت قرار دارد، از جاذبه های مهم و تاریخیی است که در سفر به این مقصد باید حتما از آن بازدید کنید.

خروج از نسخه موبایل