جاذبه های دیدنی مسکو

مسکو پایتخت خیره کننده کشور روسیه است. گردشگران با دیدن شگفتی ها و مناظر خیره کننده ی این شهر تحت تاثیر آن قرار می گیرند با اینکه مسکو شهری سردسیر است اما می توانید گرمای تاریخ را در این کشور احساس کنید. میدان سرخ و کرملین تنها دوتا از جاذبه های این شهر است که حتما باید از آن دیدن کنید. آن ها قلب تاریخی-سیاسی و معنوی مسکو و درواقع روسیه هستند.

شما بقایای دولت شوروی را می توانید مشاهده کنید و کلیساها و کاخ های با عظمت. علاوه بر جاذبه های تاریخی  و فرهنگی آن می توانید سری به گالری ها و تئاتر و موزه های این شهر نیز بزنید. بی شک حرف زیادی برای گفتن دارند. پیشنهاد می شود پس از اینکه در طول روز به گردشگری و تفریح و کاوش پرداختید از شب های این شهر نیز غافل نشوید زیرا شب های بسیار پر جنب و جوش، شلوغ و زیبایی دارد.

میدان سرخ مسکو

 چشمگیرترین میدان شهر که در قلب مسکو قرار دارد، میدان سرخ است. این میدان عظیم که غرق در تاریخ است، مناظری چون کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل و مقبره لنین را در خود دارد. میدان سرخ بسیاری از وقایع مهم تاریخی روسیه را لمس کرده است. کاوش در اطراف این میدان و سرکشی به جاذبه هایی که دور این میدان را در بر می گیرند، بدون شک از خاطره انگیز ترین تجربیاتتان خواهید بود.

کلیسای سنت باسیل در مسکو

در میدان سرخ «کلیسای سنت باسیل» با معماری خاصش بی شک توجه شما را جلب خواهد کرد. این بنا، مشهورترین کلیسا در کشور روسیه است. این کلیسا ظاهری متفاوت و فانتزی دارد که اگر از قبل تصاویری از آن ندیده یا اطلاعاتی از آن نداشته باشید، حدس نخواهید زد که این ساختمان یک کلیسا است. این کلیسا یکی از نمادهای روسیه است. هیچ بازدیدی از مسکو و یا هر شهر و کشور دیگری بدون توجه به ویژگی های متمایز و منحصر به فرد آن کامل نمی شود. این کلیسا به دستور ایوان مخوف دستور ساخت این کلیسا را در قرن شانزدهم داد. اما نکته ای که قابل توجه است این است که افسانه ای درباره آن وجود دارد که می گویند پس از ساخت این کلیسا مخوف دستور داد تا چشمان معمار را خاموش کنند تا دیگر نتواند کلیسایی مانند آن بسازد.

کرملین- مسکو

این مجموعه مستحکم و معروف به طور قابل توجهی پنج کاخ و چهار کلیسای جامع را در خود جای داده است. هچنین مرکز تاریخی-سیاسی و معنوی شهر است. کرملین به عنوان اقامتگاه رئیس جمهور کشور عمل می کند. در زمان ایوان سوم که به ایوان کبیر معروف بود این مکان به عنوان مرکز یک کشور متحد روسیه معرفی شد. سه تا از کلیساهای جامع کرملین در زمان او تاسیس شد. ناقوس نیز که بلندترین برج کرملین است و ۲۶۶ فوت ارتفاع دارد، در سال ۱۵۰۸ ساخته شد. هرچند که جوزف استالین بسیاری از آثار به جا مانده از تزاری ها را از بین برد، با این حال زنگ تزار، بزرگ ترین زنگ جهان و توپ تزار، بزرگ ترین بمباران کالیبر در جهان از مهم ترین موارد باقی مانده از آن دوران هستند. 

اسلحه خانه کرملین

از قدیمی ترین موزه های شهر مسکو موزه اسلحه خانه کرملین می باشد که در سال ۱۸۵۱ تاسیس شد و دارای گنجینه های فراوانی است. از موارد برجسته این موزه تخم مرغ زینتی را آهن سیبری، کلاه تاریخی مونوماخ و تاج امپراتوری خیره کنندهء روسیه است. هنگامی که شما وارد اسلحه خانهء سلطنتی می شوید، اشیاه گران قیمت و جذابی را مشاهده خواهید کرد مانند شمشیرها، جواهرات و زره ها و سایر مواردی که هر بیننده ای را مجذوب خود خواهد کرد.

کاخ تزاریتینو

 کاخ زیبا و با عظمت تزاریتینو در گذشته محل زندگی ملکه روسیه کاترین کبیر بوده است. این کاخ معماری باشکوهی دارد. همچنین اطراف آن فضای سبز بزرگ و زیبایی وجود دارد. این کاخ در جنوب مسکو قرار دارد و در سال ۱۷۷۵ ساخت آن اتمام یافت و به بهره داری رسید. اکنون کاخ تزاریتینو موزه ای برای توریستان و گردشگران است.  در دهه ها و سال های اخیر این بنا چند بار مرمت و بازسازی شد. این امر باعث شد سازه های داخلی این کاخ، سالن ها، راه پله ها بیشتر از قبل به چشم بیایند. 

پارک ودنخا (VDNKh)– مسکو

پارک Vdnkh در سال ۱۹۳۵ به عنوان « نمایشگاه سراسری کشاورزی » گشایش یافت. در دوران جنگ این نمایشگاه تعطیل و مجدد در سال ۱۹۵۴ یعنی ۱۰ سال پس از جنگ مجددا بازگشایی شد. در سال ۱۹۵۹ این نمایشگاه از انحصار محصولات کشاورزی خارج شد و به تمام تولیدها اختصاص یافت و هر یک از جمهوری های شوروی سابق سالن مخصوص به خود را  داشتند. امروزه پارک ودنخا به موزه فضای باز تبدیل شده است.

علاوه بر این موزه جذاب کیهان شناسی نیز در این مکان وجود دارد که به اکتشافات فضا اختصاص دارد. در آن جا آکواریومی نیز وجود دارد که حتی به شما امکان شنا با دلفین ها را هم می دهد. اطراف این پارک رستوران ها و فعالیت های سرگرم کننده ای مانند سوارکاری و زیپ لاین نیز وجود دارد که می توانید از آن ها لذت ببرید. پیشنهاد می کنیم از فواره دوستی ملل که واقعا فوق العاده است نیز در پارک ودنخا دیدن کنید.

فروشگاه بزرگ گام (GUM)-مسکو

کلمه GUM که در زبان روسی برای فروشگاه های بزرگ اصلی به کار می رود جزو محبوب ترین مرکزهای خرید و گردشگری است. ظاهر مجلل ، نورگیرهای فوق العاده و نمای زیبایش اولین چیزهایی هستند که نظر هر گردشگری را جذب می کند. فروشگاه گام بیش از ۲۰۰ مغازه دارد. شما می توانید اوقات استراحت خود را در غذا خوری های شیک آن بگذرانید. GUM فروشگاه بزرگ اصلی شهر در سال ۱۸۹۳ افتتاح شد واز همان روزها مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.

خیابان آربات در مسکو

خیابان آربیات یکی از دیدنی ترین خیابان های مسکو محسوب می شود که زمانی محل زندگی اشراف زادگان، هنرمندان و دانشگاهیان بوده است. معماری شاد و متفاوت آن بسیار چشمگیر است. امروزه این خیابان مکانی فوق العاده برای پیاده روی، عکاسی های خیابانی است. همچنین مغازه ها، کافیشاپ ها و رستوران های زیادی نیز برای خدمات هستند.

سخن پایانی

روسیه و پایتخت آن مسکو کشوری بزرگ و سردسیر است. این کشور قدمت طولانیی دارد و خیلی از وقایع مهم تاریخی را به خود دیده است. مکان ها و جاذبه هایی که در مسکو می توانید از آن دیدن کنید بسیار است و در این مقاله نمی گنجد اما سعی کردیم چندتا از دیدنی ترین و مهم ترین آن ها را به شما معرفی کنیم. اگر سفر به مسکو در لیست شما است، کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر آماده ارائه بهترین تورها و خدمات به شما عزیزان است.

خروج از نسخه موبایل