سفر به جزیره هرمز، جزیره رنگین ایران

از جزیره هرمز میتوان به عنوان جواهری پنهان در تاج و تخت ایران یاد کرد. این جزیره در نزدیکی جزیره زیبای قشم قرار دارد و چند سالی می شود که طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این جزیره با مناظر بی نظیر و منحصر به فردش تمام حواس شما را مجذوب خود خواهد کرد. در قلب این جزیره طبیعت چشمگیری جای دارد که از آن با عنوان «جزیره رنگین کمان» نیز یاد شود. این جزیره بیشتر از هر چیز به خاک قرمزش شهرت دارد. برای علاقمندان به طبیعتگردی این جزیره بسیار شگفت انگیز عمل خواهد کرد. آن ها می توانند در دره رنگین‌کمان پیاده‌روی کنند یا در ساحل زیبای نقره‌ای استراحت کنند، که هر کدام چشم‌اندازی منحصربه‌فرد از این بهشت ​​ایرانی را ارائه می‌دهند.

طلاقی ساحل سرخ با آب های آبی آرام منظره ای فوق العاده کم نظیر ایجاد می کند. اگر بعد از مطالعه این مقاله مشتاق به سفر به این مقصد خاص و تماشایی شدید، آژانس کاکتوس سیر با بهترین قیمت و بهترین خدمات تور قشم و هرمز همراه شما خواهد بود.

جاذبه های دیدنی جزیره هرمز

اما هرمز فقط زیبایی طبیعی نیست. در این جزیره می توانید با فرهنگ و سنت های محلی و این مردم مهمان نواز بیشتر آشنا شوید. در طول بازدید خود، این فرصت را خواهید داشت که در سبک زندگی محلی غوطه ور شوید. با غذاهای سنتی هرمز آشنا شوید و از طعم غذاهای جنوبی لذت ببرید، ضیافتی از طعم هایی که نشان دهنده میراث غنی آشپزی جزیره است. در خیابان های پیچ در پیچ بگردید تا معماری منحصر به فرد خانه ها و ساختمان های عمومی جزیره را کشف کنید که هر کدام داستانی از تاریخ و مردم جزیره را روایت می کنند.

مکان های متعددی برای بازدید در این جزیره وجود دارد که کاملاً به مدت زمان اقامت شما در منطقه بستگی دارد. البته تنها در یک روز به راحتی می توانید جاذبه های اصلی جزیره هرمز را ببینید. اما اگر زمان زیادی برای اقامت در جزیره دارید، می توانید بیشتر اسرار این مکان را کشف کنید. در اینجا فهرستی از مکان هایی که می توانید در حین سفر در اطراف جزیره از آن ها بازدید کنید را آورده ایم.

قلعه پرتغالی ها

قلعه پرتغالی ها (قلعه بانوی ما) یک قلعه سنگی قرمز رنگ و یکی از آخرین بناهای باقی مانده از دوران استعمار پرتغال در خلیج فارس است. این قلعه ها در قسمت شمالی جزیره هستند و بر روی سنگی مایل به قرمز روی دماغه ای صخره ای بنا شده اند. تاریخ نویسان می گویند که این قلعه در ابتدا توسط خندقی با بقیه جزیره قطع شده که هنوز آثاری از آن باقی مانده است. اگرچه بیشتر سقف مدت‌ها پیش فرورفته است اما قسمت‌های پایینی دیوارهای بیرونی به اندازه قابل توجهی دست‌نخورده هستند و بقایای آن در بخش های مختلف منطقه قرار دارند.

دره سکوت

دره سکوت جاییست که قطعا از زیبایی و سکوت عالی آن شگفت زده می شوید. برای دسترسی به این مکان باید چند صد متری پیاده روی کنید تا به کوه های شگفت انگیز نمکی و کریستالی برسید. اعتقاد بر این است که سنگ نمک انرژی بسیار مثبتی آزاد می کند، بنابراین پس از گذراندن مدتی در منطقه، مطمئناً انرژی زیادی خواهید داشت.

دره مجسمه ها

با فاصله چند صد متری تا ساحل، به دره ای با ارتفاعی زیاد خواهید رسید. هر کدام از آن ها با تخیل بینندگان شبیه به حیوانی هستند. با قدرت اعجاب انگیز خیال خود می توانید یک اژدها، پرندگان و برخی دیگر از موجودات افسانه ای را ببینید.

کوه های رنگین کمان جزیره هرمز

کوه های رنگین کمان یکی از مواردی است که هنگام حضور در این جزیره باید از آن بازدید کنید. این سایت از جاده اصلی به راحتی قابل دسترسی است. کل جزیره از کوه های رنگارنگ ساخته شده است و شما می توانید آزادانه از وسط آن عبور کنید. این نقطه خاص بهترین مکان برای توقف و کاوش در میان این همه رنگ است.

دشت آهوان

یکی از جاذبه های گردشگری جزیره هرمز، دشت آهوان است. در اینجا می‌توانید رقص زیبای آهوان را تماشا کنید و با دوربین خود صحنه‌های به یاد ماندنیی را خلق کنید. حفظ تعامل مسالمت آمیز با این حیوانات برای اطمینان از اینکه از حضور انسان نمی ترسند بسیار مهم است.

بازدید از ساحل لاک پشت در جزیره هرمز

یکی از جالب ترین و دیدنی ترین جاذبه های جزیره هرمز بازدید از ساحل لاک پشت هاست. هنگامی که در اواخر زمستان و اوایل بهار به هرمز سفر کنید، در این ساحل مشاهده لانه سازی لاک پشت ها یا لاک پشت هایی که تازه از تخم بیرون می آیند فوق العاده شگفت انگیز است. خلیج فارس محل زندگی ۵ نوع لاک پشت است که ۲ گونه ی آنها در ساحل لاک پشت هرمز لانه می کنند. در حالی که ساحل لاک پشت به یک نقطه محبوب تبدیل شده است، توصیه می شود که گردشگران بازدیدهای خود را برای محافظت از محیط طبیعی و جلوگیری از مزاحمت لاک پشت ها محدود کنند.

جنگل حرا

جنگل معروف حرا از ویژگی های منحصر به فرد خلیج فارس است. مناطق متعددی از جمله قشم، چابهار و هرمز میزبان این جنگل‌ها هستند. این جنگل ها که با درختان ۳ تا ۶ متری با شاخ و برگ سبز روشن مشخص می شوند، در آب های شور منطقه رشد می کنند. این منطقه نیز یکی از مکان های محبوب طبیعت دوستان است.

غارهای دریایی هرمز

غارهای دریایی جزیره هرمز به خاطر خاک سرخ با ابهت و دلایل زمین‌شناسی معروف هستند. همانطور که در امتداد جاده ساحلی حرکت می کنید، در صخره ها، کوه ها و غارها با یک کالیدوسکوپ از رنگ ها از جمله آبی، بنفش، زرد، سفید و طلایی پر زرق و برق روبرو می شوید. این سواحل آرام و طاق نماهای طبیعی در صخره، محیطی آرام و زیبا را ایجاد می کند. ساحل سرخ یک نمونه قابل توجه از ماسه های قرمز چشمگیر را در یک منطقه خلوت و آرام را ارائه می دهد.

ساحل نقره ای و قرمز

این ساحل زیبای نقره ای و سرخ جزیره هرمز یکی از شگفت انگیزترین مکان های طبیعی ایران است. خاک سرخ ساحل از ارزش اقتصادی قابل توجهی برخوردار است که از لحاظ تاریخی در صنایع مختلفی مانند رنگرزی، آرایشی، شیشه و سرامیک استفاده می شد. ماسه های قرمز چشمگیر ساحل و جلوه درخشان عناصر نقره ای خط ساحلی بصری خیره کننده ای ایجاد می کند. تضاد رنگ ها در پس زمینه دریا، آن را به مکان مورد علاقه بازدیدکنندگان و عکاسان تبدیل می کند.

غار و کوه الهه نمک

غار و کوه الهه نمک یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی جزیره هرمز است. قسمت جنوبی جزیره از کریستال های عظیم نمک پوشیده شده است که مناظری با زیبایی طبیعی بی نظیری را ایجاد می کند. کوه نمک دارای بافت های رنگارنگی است که در اثر فرسایش در طول زمان تشکیل شدند. نهری در زیر کوه در پس زمینه نارنجی جریان دارد که بر جذابیت منطقه می افزاید. صدای دلنشین جریان آب، فضای آرام این شگفتی طبیعی را بیشتر می کند.

جزایر ناز

جزایر ناز یک جاذبه قابل توجه در جزیره هرمز است. این جزایر به دلیل غارهای گنبد نمکی و اهمیت های زمین‌شناسی منحصر به‌ فرد و معروف هستند. جزایر ناز به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهد که سازه های طبیعی جذاب را کشف کنند و از آرامش آب های اطراف لذت ببرند. غارها از جاذبه های چشمگیر این منطقه هستند و نگاهی اجمالی به تاریخ زمین شناسی جزیره دارند. جزایر ناز برای کسانی که به زمین شناسی و زیبایی های طبیعی علاقه مند هستند بسیار جذاب خواهد بود.

غواصی در اطراف جزیره هرمز

غواصی یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که می توانید در جزایر خلیج فارس از آن لذت ببرید. آب های اطراف هرمز با عمق و شرایط ایده آل خود یکی از بهترین نقاط غواصی در خلیج فارس هستند. به ویژه برای کسانی که تازه وارد غواصی شده اند یا هرگز در آب های آزاد شنا نکرده اند. تجربه کف دریا، مشاهده ماهی ها و مرجان های دریایی، نه تنها جذاب است، بلکه به طرز باورنکردنی آرامش بخش است. برای غواصی در اطراف هرمز باید یکی از تورهای غواصی نیم روزه موجود در این جزیره را رزرو کنید. تمامی تجهیزات غواصی را به شما خواهند داد و غواص ها با یک مربی متبحر برای ایمنی و راهنمایی همراه هستند. غواصی یکی از به یاد ماندنی ترین تجربه های زندگیتان می شود.

بهترین زمان برای بازدید از جزیره هرمز

زمان ایده آل برای بازدید از جزیره هرمز برای هر کسی متفاوت است. برخی بهترین زمان را با دلپذیرترین آب و هوا می دانند، در حالی که برخی دیگر مقرون به صرفه بودن را در نظر می گیرند. بنا بر این اگر با هوای گرم راحت نیستید توصیه می کنیم سفر خود را از اوایل پاییز تا اواخر بهار، زمانی که هوا به طور کلی معتدل است برنامه ریزی کنید. با این حال اگر با گرما و رطوبت زیاد جزیره خوب هستید تابستان ممکن است بهترین زمان برای شما باشد. این جزیره نه تنها شلوغ تر خواهد شد، بلکه سفری مقرون به صرفه به جزیره قرمز رنگ خیره کننده هرمز را نیز تجربه خواهید کرد و از جذابیت منحصر به فرد آن لذت خواهید برد.

خروج از نسخه موبایل