برترین جاذبه های دیدنی سنگاپور

ایالت سنگاپور در منتهی الیه جنوبی شبه جزیره مالایا قرار دارد. سنگاپور بزرگترین بندر جنوب شرقی آسیا و یکی از شلوغ ترین بندرهای جهان است. این کشور جزیره ای رشد و شکوفایی خود را مدیون موقعیت کانونی خود است. به دلیل وجود رطوبت بیشترین حد دما در این کشور ۳۶ درجه سانتی گراد و کمترین آن ۷ درجه سانتی گراد است. می توان گفت همیشه در آب و هوای خوب و معتدلی قرار دارد. در سنگاپور فعالیت‌های فرهنگی نیز عمدتاً نشأت گرفته از یکی از تمدن‌های اصلی چین، هند، اندونزی یا غرب است. موسیقی سنتی چینی و هندی، نقاشی و نمایش توسط بسیاری از جوامع فرهنگی و گروه های حرفه ای انجام می شود. فیلم‌های موزیکال که آهنگ‌های هندی و تامیلی را رایج می‌کنند، مانند فیلم‌هایی از هنگ کنگ، تایوان و ایالات متحده، طرفداران قابل‌توجهی دارند.

به طور کلی یکی از خاص ترین کشورهایی است که می توانید به آن سفر کنید. آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر مجری تورهای داخلی و خارجی بهترین پکیج تورهای سنگاپور را با بهترین خدمات و قیمت در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه مقاله به بهترین مکان های دیدنی در این کشور شگفت انگیز می پردازیم.

باغ های کنار خلیج

یکی از مکان‌هایی که باید در سنگاپور از آن بازدید کنید، باغ‌های کنار خلیج، یک پارک طبیعی و باغ گیاه‌شناسی با مساحت ۱۰۱ هکتار است. این باغ ها در خلیج مارینا قرار دارد و خانه تقریباً ۴،۰۰،۰۰۰ گیاه است. این منطقه به خاطر باغ های شگفت انگیز Supertree Groves، SkyWay، Flower Dome و هیپنوتیزم Garden Rhapsody، نمایش نور و صدا شهرت دارد. بلندترین آبشار سرپوشیده جهان در هنرستان جنگل ابر یکی دیگر از نقاط فوق العاده برای بازدید است.

جزیره سنتوزا سنگاپور

جزیره سنتوزا، جزیره‌ای کوچک در سواحل جنوبی سنگاپور است. این جزیره دارای سواحل آفتاب‌گیر، جنگل‌های بارانی سرسبز، اسپاهای شگفت‌انگیز و برخی هتل‌های تفریحی محبوب است. همچنین این جزیره کوچک مملو از چشم اندازهایی از جمله باغ پروانه‌ها، پارک‌های تفریحی، آکواریومی نفس‌گیر (دنیای زیر آب)، کلوپ‌های ساحلی با موسیقی زنده، دهکده‌ای قومی و برجسته جزیره، مجسمه بزرگ مرلیون می باشد.

یونیورسال استودیو سنگاپور

یونیورسال استودیو سنگاپور یک پارک موضوعی بی نظیر است که در Resorts World Sentosa قرار دارد. این پارک با ۲۸ سواری هیجان انگیز و جاذبه ها و نمایش های دیدنی اش در ۴۹ هکتار گسترده شده است و به شش منطقه سرگرم کننده تقسیم می شود. این شهر به خاطر سواری‌های هیجان‌انگیز، تجربه‌های غوطه‌ورانه و توانایی‌اش برای زنده کردن فیلم‌ها و شخصیت‌های نمادین شهرت دارد.

در اطراف اسکله کلارک قدم بزنید

اسکله کلارک از دیگر جاذبه های محبوبیست که در کنار رودخانه در سنگاپور قرار دارد. در کنار این اسکله رستوران‌های شیک و بوتیک‌های سطح بالا قرار دارند. همچنین در امتداد رودخانه، کلوپ‌های شبانه پرهیاهو، قایق‌های تفریحی و کافه‌های شناور وجود دارند که این مکان را به منطقه اصلی تفریح ​​و غذاخوری سنگاپور تبدیل کرده‌اند.

آکواریوم دریا

یکی از مکان های پر جنب و جوش سنتوزا ورلد، آکواریوم جنوب شرقی آسیا یا آکواریوم دریا است. یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان به شمار می آید که بیش از ۸۰۰ گونه از حیات وحش آبزی را در خود جای داده است. این تنها آکواریوم در جهان است که پرتوهای غول پیکر اقیانوسی را در خود جای داده است.

باغ گیاه شناسی سنگاپور

باغ گیاه شناسی سنگاپور یک میراث جهانی یونسکو و باغ استوایی است که در جاده Orchard، سنگاپور قرار دارد. این جاذبه تماشیی و منحصر به فرد قدمتی صد و شصت ساله دارد که به نوعی می توان آن را اولین باغ گیاهشناسی آسیا دانست. چیزی که این باغ را متمایز می کند باغ کودکان ژاکوب بالاس است که اولین باغ گیاهشناسی جهان است که منحصراً به کودکان اختصاص دارد.

اورانگوتان ها در باغ وحش سنگاپور را ببینید

باغ وحش سنگاپور که به عنوان یکی از بهترین باغ وحش های جهان شناخته می شود، به دلیل نگهداری از بزرگترین کلنی اسیر اورانگوتان ها در جهان مشهور است. یکی دیگر از برجسته ترین نقاط، Rainforest Kidzworld است که یک منطقه بازی تکنیکی برای بچه های کوچک به شمار می آید. باغ وحش سنگاپور با حدود ۳۱۵ گونه که ۱۶ درصد آنها در معرض خطر انقراض هستند، به ۱۱ منطقه تقسیم شده است.

پارک مرلیون

پارک زیبای مرلیون یک منظره نمادین در سنگاپور است که دو مجسمه مرلیون نیز در آن جا قرار دارد. مرلیون موجودی افسانه ای با سر شیر و بدن ماهی است و نمادی از شهر شیر محسوب می شود. این پارک پر از سرگرمی های متنوع است به خصوص برای بچه ها. چندین ایستگاه مانند تابلوی پل جوبیلی، اولیس با مرلیون و تابلوی پارک مرلیون وجود دارد. اینجا یکی از معدود مکان‌هایی است که می‌توانید نمایش محبوب نور و آب را در مارینا بی سندز ببینید.

گالری ملی سنگاپور

گالری ملی سنگاپور یک موزه هنری است که بزرگترین مجموعه جهان از هنرهای استعماری و پسا استعماری آسیایی و آسیای جنوب شرقی را به نمایش می گذارد. این موزه که در ساختمان‌های نمادین دادگاه عالی سابق و تالار شهر قرار دارد، بزرگترین موزه و مکان برگزاری هنرهای تجسمی در سنگاپور است.

مارینا بی سندز

نمادین ترین هتل سنگاپور، مارینا بی سندز، مجموعه ای تفریحی است که به عنوان گران ترین کافه بازی! مستقل جهان رتبه بندی می شود. این برج ۵۵ طبقه بزرگترین استخر و کافه بازی جهان را دارد. از دیگر جاذبه‌های مهم می‌توان به مرکز خرید شاپس، موزه هنر علم و پارک ساندز اسکای‌پارک اشاره کرد.

رودخانه واندر سنگاپور

رودخانه واندر اولین باغ وحش و آکواریوم با موضوع رودخانه آسیا است که بخشی از ذخایر حیات وحش سنگاپور محسوب می شود. این مکان که آن را با نام ریور سافاری نیز می شناسند، در ده اکوسیستم رودخانه ای منحصربفرد گسترده شده است. این منطقه حدود ۶۰۰۰ حیوان از بین ۳۰۰ گونه جانوری را در خود جای داده است. از این میان ۴۰ مورد از آنها به دسته گونه های در معرض تهدید و انقراض تعلق دارند. این گونه های باشکوه در نمایشگاه های موضوعی بر اساس رودخانه های جهان – از می سی سی پی تا آمازون – نگهداری می شوند.

بلندترین آبشار سرپوشیده جهان را در فرودگاه جول چانگی ببینید!

چانگی را می توان یباترین فرودگاه در سنگاپور و جهان دانست. این فرودگاه ترکیب بی نظیری از هنر، طبیعت و فناوری را به شما نشان می دهد. فرودگاه چانگی با امکاناتی که دارد تنها محل عبور و مرور مسافران محسوب نمی شود بلکه یک مکان تفریحی و گردشگری برای مسافران و سایر بازدید کنندگان است. این فرودگاه دارای مکانی به نام جواهر است که در نوع خود بسیار منحصر به فرد و تماشایی است. یکی از زیباترین جاذبه های تماشایی این مکان گرداب باران است که ۱۳۱ فوت ارتفاع دارد و به بزرگترین آبشار سرپوشیده جهان شهرت دارد.

اگر از این آبشار بازدید کردید حتما دره جنگلی شیسیدو را نیز خواهید دید، یعنی بزرگ ترین باغ سرپوشیده دنیا با ۳۰۰۰ درخت و ۶۰۰۰۰ درختچه. این ها تنها بخشی از زیبایی های بی نظیر این فرودگاه است. شما می توانید برای ساعت ها به گردشت، تفریح و خرید بپردازید و هرجا خسته شدید در یکی از رستوران ها و غذا خوری ها استراحت کنید.

معبد یادگار دندان بودا

معبد یادگار دندان بودا یک معبد چینی در محله چینی های سنگاپور است. این معبد پنج طبقه دارد و به دلیل نگهداری دندان نیش چپ لرد بودا، که از آتش خاکسپاری او در کوشیناگار، هندوستان به دست آمده، در سراسر جهان مشهور است. برای درک بهتر فرهنگ بودایی و کاوش صحیح در این معبد نفیس می توانید در تورهای رایگان با لیدر راهنما شرکت کنید.

مسجد سلطان

مسجد سلطان (مسجد سلطان) با شکوه در منطقه تاریخی کامپونگ گلام، بزرگترین مسجد سنگاپور است. این مسجد با شکوه که ظاهراً از شب‌های عربی بیرون کشیده شده است، به سبک هندو-ساراسنی ساخته شده است. برجسته‌ترین نقطه ی این مسجد نمازخانه عظیمی است که بالای آن یک گنبد طلایی درخشان قرار دارد.

موزه تمدن های آسیایی

موزه تمدن های آسیایی در سنگاپور را به عنوان یکی از برترین موزه های آسیا می شناسند و میان رتبه بندی ها در جایگاه خوبی قرار دارد. این موزه مصنوعات و آثاری را به نمایش می گذارد که فرهنگ ها و تمدن های آسیا را به تصویر می کشد. بیش از ۲۰۰۰ اثر باستانی با مساحت ۱۴۰۰۰ متر مربع در هفت گالری در سه سطح وجود دارد.

پارک ساحلی شرقی

این پارک ساحلی در شرق سنگاپور واقع است. این مکان مساحتی به اندازه ۱۸۵ هکتار را در بر می گیرد. همچنین در میان مردم محلی برای فعالیت هایی چون موج سواری، شنا، کایاک، پیک نیک، شنا، باربیکیو، دوچرخه، اسکیت بورد و پیک نیک بسیار محبوب و دوست داشتنی است. مردم معمولا این پارک را به گردشگران و توریست هایی که دنبال جایی برای گذراندن لحظاتی آرام یا دورهمی های دوستانه و خانوادگی هستند پیشنهاد می کنند.

جزیره لازاروس

یکی از بهترین اسرار سنگاپور، جزیره لازاروس است که در جنوب سرزمین اصلی سنگاپور قرار دارد. جزیره لازاروس که با نام Pulau Sakijang Pelepah نیز شناخته می‌شود، با یک پیاده‌روی سیمانی به جزیره سنت جانز نزدیک می‌شود. این ساحل با محیط زیبا و خیره کننده خود یک مکان شنی عالی و ایده آل برای غوطه ور شدن در پرتوهای درخشان خورشید و داشتن پیک نیک بی نظیر است. اینجا همان جاییست که می توانید بی دغدغه ریلکس کنید و به استراحت دور از هیاهوی شهری بپردازید.

خروج از نسخه موبایل