دیدنی های شهر رشت

اگر از شما بخواهند یکی از بهترین نقاط ایران را برای استراحت و گشت و گذار معرفی کنید، آنجا کجاست؟ برای ما آن نقطه بهشت ایران یعنی استان زیبای گیلان، شهر رشت است. این شهر جوری شما را مجذوب خود می کند که قطعا پس از یک سفر بارها و بارها به آن باز خواهید گشت. ممکن است در حال فیلم دیدن باشید و دلتان برای رشت تنگ شود. در حال غذا خوردن باشید و دلتان برای رشت تنگ شود. در حال قدم زدن در پیاده رو ها باشید و دلتان برای رشت تنگ شود. هرچند که رشت قدم به قدم تماشایی است اما در ادامه این مطلب برخی از جاهایی که باید حتما به آن سر بزنید را به شما معرفی می کنیم.

میدان شهرداری رشت

یکی از دیدنی ترین و زیباترین جاذبه های دیدنی این شهر، میدان شهرداری است. شاید با خودتان فکر کنید مگر یک میدان چقدر می تواند دیدنی و جالب باشد؟ اما این را وقتی خواهید فهمید که خود را به این میدان برسانید. میدان شهرداری از یک سو به سبزه میدان و از سوی دیگر به بازار بزرگ رشت راه دارد. دور این میدان بنای زیبای عمارت شهرداری، کاخ ساعت، اداره پست و هتل ایران قرار دارد. به شما پیشنهاد می کنیم میدان شهرداری را حتما در شب ببینید تا شاهد شب های زنده و پر جنب و جوش رشت باشید. می توانید از یکی از دکه ها یا مغازه های اطراف یک نوشیدنی گرم یا سرد تهیه کنید، روی نیمکت یا سکوهای اطراف فواره بنشینید و جریان زندگی را تماشا کنید.

سبزه میدان رشت

سبزه میدان به عنوان یکی از نوستالژیک ترین و دیدنی ترین نقاط رشت که همیشه زنده و شلوغ است، شناخته می شود. یکی از بهتربن مکان ها برای پیاده روی و گذراندن اوقاتی آرام به شمار می آید. شما شاهد تعداد زیدی از کبوترها خواهید بود که هر گوشه روی زمین نشسته اند و مردمی که برای ان ها دونه می پاشند. همچنین پاتوق خوبی برای بازنشستگان است. هنگامی که روی یکی از نیمکت ها می نشینید، دیگر دلتان نمی خواهد از جای خود بلند شوید. در این پارک زیبا که در واقع میدان است، مجسمه تعدادی از افراد مشهور را نیز خواهید دید.

بازار بزرگ رشت

یکی از مهم ترین مرکزهای خرید بزرگ، قدیمی و دیدنی رشت بازار بزرگ است. بهترین جایی که می توانید خوراکی های خوشمزه چه برای خود چه به عنوان سوغات تهیه کنید، همین بازار است. از انواع سبزیجات و ماهی های تازه گرفته تا سوغات معروفش یعنی کلوچه های گرم و رشته خشکارهای خوشمزه. البته ناگفته نماند که در این بازار تقریبا به همه چیز دسترسی خواهید داشت. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، پرسه زدن در بازار بزرگ و تماشای رنگ ها و هیاهوی آن حال و هوای شما را بهتر می کند. عکاسی را فراموش نکنید و حتما سری هم به سفره خانه و رستوران های اطراف بزنید. طعم فوق العاده غذاهای رشتی را باید چشید.

باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی

پارک شهر یا همان باغ محتشم از دیدنی های دیگر شهر زیبای رشت است. این بنا در حدود سال ۱۲۴۰ توسط یکی از ثروتندان به نام اکبر خان بیگلر بیگی ساخته شد. این مکان در ابتدا یک باغ شخصی بود نه عمومی. بعد از گذشت سال ها و برزگ شدن نهال ها به فردی به نام صادق خان اکبر محتشم الملک به ارث رسید. و این نام از همان سال ها روی این باغ باقی ماند. در نهایت حالا این باغ یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاهای دیدنی رشت است. میان این باغ عمارت زیبای کلاه فرنگی از دوران قاجار به جا مانده است. اکثر جشنواره ها و مراسم های رشت در کنار همین ساختمان تاریخی اجرا می شوند.

ساغریسازان

یکی از محله های دیدنی که از جاذبه های رشت محسوب می شود، محله زیبای ساغریسازان است. اگر عاشق معماری، عکاسی یا تاریخ هستید، حتما به محله ساغریسازان سر بزنید. نام این محله را احتمالا در خیلی از فیلم هایی که در این شهر ساخته شده اند، شنیده باشید. در این صورت قدم زدن در این کوچه پس کوچه ها خیلی خیلی جذاب تر خواهد بود. کافیشاپ های فوق العاده قشنگی وجود دارند که می توانید اوغاتی را در آن جا بگذرانید. حمام حاجی، خانه سمیعی ها، مسجد گلدسته و خانه های قدیمی متروکه و… از سایر جذابیت های این محله و جاهای دیدنی رشت هستند.

آرامگاه میرزا کوچک خان

هنگامی که تا این شهر زیبا رفتید، شاید دلتان بخواهد آرامگاه برخی از مشاهیر را هم ببینید. گورستان داراب در محلی به همین نام قرار دارد. هنگام ورود به آن احتمالا آرامگاه بزرگ آجریی توجهتان را جلب می کند. این مکان مقبره میرزا کوچک خان جنگلی ملقب به سردار جنگل است. داستان انتقال پیکر این سردار بزرگ به رشت نیز بسیار جالب است.

بهترین زمان سفر به رشت

  • سفر به رشت در بهار

بی شک رشت در تمام فصل ها دیدنی است. پس اینکه در چه فصلی سفر کنید بیشتر بستگی به روحیه و وقت شما دارد. با این حال توضیح کلیی از آب و هوای این شهر در فصول مختلف می دهیم. اگر قصد دارید به معنای واقعی کلمه بهشت را تجربه کنید، حتما در فصل بهار به این شهر سفر کنید. در زمان عید نوروز یعنی فروردین شهرهای شمالی از جمله رشت بسیار شلوغ هستند. بنا بر این بهترین زمان سفر در بهار ماه اردیبهشت هست. علاوه بر خلوتی، رشت را در سبزترین حالت ممکن خود می بینید.

  • سفر به رشت در تابستان

فصل تابستان هم با پایان درس و مدرسه و دانشگاه، فرصت خوبی برای سفر است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که رشت نیز مانند هر شهر دیگری در تابستان بسیار گرم و شرجی می شود و در برخی روزها تا ۳۸ درجه سانتی گراد هم می رسد.

  • سفر به رشت در پاییز

اگر می خواهید چهره ای متفاوت از رشت زیبا را ببینید، پاییز فرصت مناسبی است. شما به معنای واقعی با پادشاه رنگ ها مواجه خواهید شد. در این فصل رشت آب و هوایی خنک و ابری دارد. ابرها پایین تر هستند و می توانید از هوای مه آلود لذت ببرید. مخصوصا فرصت مناسبی برای گشت و گذار در کنار دریاچه و جنگل ها مخصوصا جنگل زیبای سراوان است. راهی آسوده برای شما جهت سفر به این شهر زیبا تورهای مسافرتی است. آزانس خدمات گردشگری و مسافرتی کاکتوس سیر با انواع تورهای داخلی و خارجی و طبیعتگردی در خدمت شماست.

  • سفر به رشت در زمستان

زمستان نیز به دلیل خلوتی می تواند ماه خوبی برای سفر به این شهر می باشد. تماشای طبیعت یک دست سفید این شهر بسیار جالب توجه است. منتهی اگر تصمیم به سفر در زمستان گرفتید، لباس های بسیار گرم و تجهیزات زمستانی کامل با خود به همراه داشته باشید.

توصیه می کنیم بی درنگ در اولین فرصت مناسب برنامه این سفر دلچسب را بچینید.

خروج از نسخه موبایل