دیدنی های اندونزی

اگر از آن دسته افرادی هستید که به جهانگردی علاقمندید و تا کنون حداقل یک بار به یک کشور خارجی سفر کردید، پیشنهاد ما برای سفر بعدیتان کشور اندونزی است. اندونزی بزرگ­ترین کشور مجمع الجزایر جهان است. این کشور در سه سرزمین اصلی آسیا جنوب شرقی ، اقیانوس هند و آرام قرار دارد. اندونزی دارای ۱۲۰ آتشفشان فعال و بیش از ۱۷۰۰۰جزیره می­ باشد. همچنین بیش از ۷۰۰ زبان را پوشش می دهد. کشور اندونزی با تفریحاتی چون موج سواری، غواصی، جنگل پیمایی، کوهنوردی در آتشفشان، سواحلی با رنگ­ هایی از سفید، صورتی و مشکی درخشان گردشگران زیادی را به خود جذب می ­کند.

بهترین شهرهای اندونزی

از آن جا که اندونزی کشوری با شهرهای بسیار است ما در این مطلب چندتا از پرطرفدارترین شهرهای آن را به شما معرفی می کنیم.

بالی

از پرطرفدارترین مقاصد توریستی این کشور جزیره بالی می­ باشد که به عنوان جزیره خدایان شناخته می­ شود. معابد هندو، گشت و گذار در مزارع برنج، استراحتگاه های یوگا و کلوپ­های ساحلی و… از تفریحات جذاب و دیدنی این جزیره می­ باشد. شغل اصلی مردم این جزیره ماهیگیری و کشاورزی است. همچنین بالی محل به هم پیوستن اقیانوس آرام به اقیانوس هند و آب­های آزاد است.  این جزیره یکی از استان های اندونزی محسوب می ­شود.

جزیره بالی

جاوه

در حال حاضر جاوه پایتخت اقتصادی کشور اندونزی محسوب می­ شود. همچنین متراکم­ ترین جزیره­ ی جهان است. جزیره جاوه به عنوان یک شهر دانشگاهی در اندونزی به شمار می­ رود. با آن که این جزیره حدود ۷ درصد از خاک این کشور را در بر می­ گیرد اما حدود ۶۲ درصد از کل جمعیت اندونزی را تشکیل می­ دهد. به عبارتی حدود ۱۲۴ میلیون نفر جمعیت دارد. این جزیره خود به ۵ استان تقسیم می­شود. دارای معادن نفت و گاز غنی است و از مهم­ترین مراکز هنری از لحاظ موسیقی و هنرهای نمایشی آن­جا نیز به شمار می­ رود.

جزیره جاوه

جزیره­ ی کومودو

شاید نام اژدهای کومودو را شنیده باشید. این مارمولک غول­پیکر که در فهرست یونسکو نیز ثبت شده است به پارک ملی کومودو نسبت دارد. جالب است بدانید ساکنین این جزیره از نوادگان محکومینی هستند که سال­ها پیش به این منطقه تبعید شدند. بیشتر مردم این جزیره مسلمانند اما اقلیت­ های مسیحی و هندو نیز در میان آنان هستند.

گیلی لومبوک

این جزیره بی نهایت زیبا در میان سایر مقصدها در اندونزی کمتر شناخته شده است. هنگامی که سالیانه گردشگران زیادی بالی را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند مناظر بکر و زیبایی در لومبوک وجود دارد که دست نخورده باقی مانده است. از دیدنی­ های این جزیره کوه­ های آتشفشانی است که به شما امکان یک پیاده روی و چند روز چالش برانگیز را می ­دهد. همچنین سواحل طلایی، معبد ترکیبی هندو- مسلمان دیگر جاذبه های برتر آن هستند.

سوماترا

این جزیره تقریبا به اندازه اسپانیا است و ششمین جزیره بزرگ جهان به حساب می ­آید. همچنین بزرگ­ترین جزیره­ ای که تمام خاک آن در اندونزی قرار دارد. جمعیت این جزیره به حدود ۴۵ میلیون نفر می­ رسد. سوماترا با جنگل­ های بارانی ­اش شناخته می­ شود. پارک ملی Gunung Leuser احتمالا بهترین مکان در جهان برای دیدن اورانگوتان­ ها است. غذاهای این منطقه معمولا تند و معطرند.

بهترین تفریحات در اندونزی

در اینجا لیستی از تفریحاتی که در سفر به اندونزی می توانید به آن ها بپردازید، به شما ارائه کرده ایم.

غواصی

بیشتر مناطق مرکزی و شرقی اندونزی در داخل مثلثی مرجانی قرار می­ گیرند که آن یک کانون جهانی برای تنوع زیستی دریایی است. بنابراین مکانی فوق­ العاده شگف­ت انگیز برای غواصی در آب­ های گرم را ارائه می­ دهد.حتی اگر علاقمند باشید مناطقی مانند کومودو، راجا آمپات و الور غواصان با تجربه را جذب می­ کنند.

موج­ سواری

در تمام طول سال می­ توانید این ورزش هیجان­ انگیز را تجربه کنید. امواج بلند و آب­ های گرم اندونزی بستر مناسبی را برای تجربه موج سواری فراهم کرده است.

شرکت در مراسم مذهبی

این کشور با داشتن شش دین رسمی، آیین های جذابی را برای گردشگران و مردم ارائه می­ دهد. به طور مثال بودایی­ ها از سراسر جهان می­ آیند تا وایسک را در بوروبودور جشن بگیرند و یا در یوگیاکارتا میلاد پیامبر را با رژه ­های  حماسی گرامی می­ دارند.

بهترین زمان سفر به اندونزی

اندونزی از آب و هوای گرمسیری برخوردار است اما تقسیم­ بندی فصول آن به دلیل تغییرات آب و هوایی مختل شده است. اما هنگام سفر باید در نظر داشته باشید که این کشور همیشه گرم و مرطوب است. اما به طور معمول ژانویه تا فوریه بسیار مرطوب تر و در ماه­ های ژوئیه و آگوست عمدتا خشک و آفتابی است.

گشت و گذار در اندونزی

اندونزی کشور پهناور و عظیمی است. به علت ناهموار بودن زیر ساخت­ ها سفر اغلب کند می ­شود. باید در نظر داشته باشید هیچ کس نمی ­تواند به یک­باره ا زتمام نقاط گردشگری این کشور دیدن کند. بنا بر این بهتر است یک الی دو منطقه را انتخاب کنید و همان را به خوبی کاوش کنید. جزایر بزرگ عموما وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس دارند و برخی شهرها از شبکه­ ی راه­ آهن نیز برخوردارند.

لوازم ضروری سفر به اندونزی

در سفر به این کشور بزرگ و بی­نظیر بهتر است این لوازم را حتما به همراه خود داشته باشید.

  • کفش و لباس مناسب: شما باید در هر سفر به هر مقصدی متناسب با شرایط جوی و آب و هوایی آن منطقه لباس انتخاب کنید. در سفر به اندونزی شما نیاز به لباس­های خنک و سبک دارید و به دلیل بارانی بودن برخی مناطق بهتر است یک ژاکت سبک محض احتیاط همراه خود داشته باشید.
  • چراغ قوه: نمی­توانید به اندونزی سفر کنید و بیخیال گشت و گذار در طبیعت بکر و بی­نظیر آن شوید و از آن­جا که ممکن است  در طبیعت گردی به غروب و تاریکی برخورد کنید که جذابیت خاص خود را دارد، پیشنهاد می­شود حتما یک چراغ قوه همراه خود داشته باشید.
  • ضد آفتاب: در سفرهای خود به خصوص مناطق گرمسیر به هیچ عنوان از کرم­های ضد آفتاب باکیفیت غافل نشوید. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی در دریا و کنار سواحل حتی گشت­های شهری کرم ضد آفتاب ضروری است.
  • لباس شنا: فرقی نمی­کند به کدام کشور سفر می­کنید اگر مقصد شما یک شهر یا کشور ساحلی است حتما لباس شنا مناسب و یا هرگونه لوازمی که مناسب شنا است یا به آن نیاز دارید به همراه خود داشته باشید. مانند کلاه شنا، عینک شنا و…
  • دوربین عکاسی: شما در سفرهای خود لازم است حتما دوربین عکاسی یا گوشی هوشمند یا کیفیت دوربین خوب به همراه داشته باشید زیرا بعد از هر سفر همان عکس­هاست که خاطرات را برای شما زنده می­کند و فرصت ثبت لحظات تکرار نشدنیتان را دارید.
خروج از نسخه موبایل