جاهای دیدنی یونان کجاست؟

یونان جنوبی ترین کشور شبه جزیره بالکان است که موقعیت جغرافیایی اش تأثیر زیادی بر توسعه آن داشته است. شاید کوه ها ارتباطات داخلی را محدود کرده بود اما دریاها افق های وسیع تری را به روی این کشور باز می کرد. یونان بیش از ۲۰۰۰ جزیره دارد که حدود ۱۷۰ جزیره آن مسکونی هستند. پایتخت تماشایی یونان آتن است که در نیمه دوم قرن بیستم گسترش چشمگیری یافت. شاید برایتان جالب باشد بدانید یک افسانه یونانی می گوید که خداوند خاک را از طریق غربال تقسیم کرد و از سنگ های باقی مانده برای ساخت یونان استفاده کرد.

در تمام فصول – به خصوص در تابستان – کیفیت نور یکی از جذاب ترین جاذبه های یونان است. با این حال آلودگی جوی یکی از مشکل های جدی شهرهای یونان، به ویژه آتن تبدیل می باشد. شدت آلودگی گاهی حتی آسمان را از نظرها پنهان می کند و همچنین آثار باستانی را در معرض خطر قرار می دهد. یونان نیز از آن دست کشورهاییست که با جاذبه های دیدنی و جذابش شما را حیرت زده می کند. در ادامه لیستی از برترین مکان های این کشور فوق العاده را برای شما آماده کرده ایم. شما می توانید از طریق آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر بهترین تورهای داخلی و خارجی را تهیه کنید و از نرخ لحظه ای پرواز ها مطلع شوید.

آتن پایتخت بزرگ و تاریخی یونان

در پایتخت یونان هر کجا که قدم می‌زنید رد پایی از گذشتگان و تاریخ وجود دارد حال چه شواهدی از آن را ببینید یا نه! آتن مملو است از مکان‌ها، بناها و موزه های ارزشمند تاریخی. از ارزشمندترین موزه های این شهر می توان به  آکروپولیس که پارتنون ارزشمندترین جواهر آتن که متعلق به قرن پنجم پیش از میلاد است اشاره کرد. همچنین این شهر یکی از سرزنده ترین کلان شهرهای اروپا نیز محسوب می شود. پیاده روی در محله‌هایی مانند شهر قدیمی پلاکا، بازار کهنه‌فروش ها، مناستیراکی معروف و پانگراتی امروزی از دیگر تفریحات لذتبخش این شهر است.

میلوس

قلب مسافران در دست شهر زیبا و دیدنی میلوس است. مجموعه ای از بیش از ۷۰ ساحل، غارهای دریایی پنهان شده در زیر صخره های آهکی و خانه های قایقی سنتی رنگارنگ تنها برخی از دلایلی است که هر ساله تعداد زیادی از مسافران را به خود جذب می کند. در ساحل Gerondas می توانید از سایه خنک و پهناور غارها لذت ببرید و لحظاتی را هم به شنا در آب‌های آرام و ساکن اختصاص دهید. اگر از میلوس بازدید کردید حتکا زمانی را هم برای گذراندن در کیمولوس، جزیره کوچکی در شمال شرقی میلوس که با کشتی قابل دسترسی است، در نظر بگیرید تا لذت این سفر بی نظیر را بر خود تکمیل کنید.

سانتورینی از برترین شهرهای توریستی یونان

از آتن پایتخت یونان با هواپیما یا قایق می توانید به سانتورینی بروید. سانتورینی مقصدی جذاب و دیدنی است که سالانه توریست و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. بسیاری از فرودگاه های اروپایی نیز در فصل تابستان پرواز مستقیم به مقصد سانتورینی دارند. خانه های سانتورینی با دیوارهای سفید و گنبدها و درهای آبی در سراسر جهان شهرت دارند. آتشفشان سانتورینی علی رغم اینکه سالیان زیادیست که خاموش است اما همچنان جزو آتشفشان های فعال به شمار می آید.

امروزه این جزایر آشفشانی که توسط دریای اژه احاطه شده اند یکی از محبوب ترین مقصدها برای ماه عسل اروپاییان است. همچنین در یونان نیز طرفداران بی شماری دارد. در سانتورینی از هتل های مجلل با استخرتا دهکده های زیبا که می توانید در آن ها به کاوش بپردازید و سواحل چشم نواز و تاکستان های متعدد یک سفر فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

جزایر کیتنوس و سریفوس

اگر طرفدار گذراندن اوقات استراحتتان در سواحل شنی آرام و تجربه زندگی بومی در دهکده ها و کافه های ساده کنار ساحل ها هستید، جزایر کیتنوس و سریفوس را از دست ندهید. کیتنوس دارای خلیج‌های عمیق و استراحتگاه ها و سواحل ماسه‌ای نقره‌ای چشم نواز است. از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به Lefkes و Naousa اشاره کرد. جزیره سریفوس نیز ترکیبی از طبیعت زیبا، تاریخ غنی و فرهنگ اصیل یونانی دارد. این جزیره فوق العاده جواهری پنهان در دریای اژه است. در این جزیره از سواحل بکر گرفته تا مکان های دیدنی تاریخی تجربه دلپذیری را برای هر مسافری رقم می زند.

جزیره سریفوس-یونان

کورفو

دریاهای آرام و فیروزه‌ای، تپه‌های پر از صنوبر و پایتختی سلطنتی، کورفو را به یکی از زیباترین نقاط کشور تبدیل کرده است. همچنین جزیره کورفو یکی از بهترین مکان ها برای تجربه و آموزش قایقرانی است. اگر به کورفو سفر کردید، تجربه یک گشت شاد و لذتبخش با کشتی های تفریحی را از دست ندهید. در این جزیره همچنین می توانید از قلعه‌های ونیزی، پاساژ لیستون با طراحی فرانسوی و کاخ سنت مایکل و سنت جورج نیز بازدید کنید.

کرت (Crete) بزرگ ترین جزیره یونان

بزرگ‌ترین جزیره یونان، کرت (Crete)دارای مکان‌های تاریخی، بناهای تاریخی و موزه‌های مدرن است. اگر از طرفداران فرهنگ کلاسیک هستید گشت و گذار در کاخ های دوره مینوی Knossos، Malia، Phaestos و Kato Zakros را حتما در لیست خود قرار دهید. امتداد بندر ونیزی در هانیا که جزو بناهای تاریخی عثمانی محسوب می شود، فرصت خوبی برای پیاده روی است. از قلعه‌های بیزانسی و ونیزی مانند فورتزا در رتیمنو و کاستلی در هانیا هم غافل نشوید. در شرق نیز قلعه ونیزی قرن شانزدهمی در جزیره اسپینالونگا قرار دارد که شاهد تاریخ تلخ و تاریک جذامی ها بود. از دیگر موزه‌های قابل توجه می‌توان به موزه باستان‌شناسی هراکلیون، موزه دریایی کرت در چانیا و موزه باستان الوترنا در ریتیمنو اشاره کرد. این جزیره قدم به قدم شما را به تاریخ و آنچه که بر این کشور گذشته، نزدیک تر می کند.

معبد دلفی یونان

دلفی در سرزمین اصلی یونان قرار دارد و یکی از میراث جهانی ارزشمند یونسکو است. این مکان در دامنه‌های پایین‌تر کوه پارناسوس و مشرف به دره‌ای شگفت‌انگیز بنا شده است. این معبد برای باستانیان بسیار مقدس بود. آن ها برای پرستش آپولو (خدای نور، نبوت، موسیقی و شفا) و دریافت مشاوره از اوراکل افسانه‌ای، به زیارت معبد دلفی می رفتند. این ساختمان متشکل از خرابه های در حال فروپاشی معابد متعدد، یک تئاتر و یک استادیوم مربوط به قرن هشتم قبل از میلاد است. تا قرن دوم پس از میلاد، موزه باستان شناسی دلفی در مجاورت مجموعه ای چشمگیر از آثار باستانی سایت را به نمایش می گذارد. در ۱۸۰ کیلومتری شمال غربی آتن، دلفی قرار دارد.

بقایای معبد دلفی-یونان ۲۰۲۴
خروج از نسخه موبایل