آنتالیا کجا بریم؟

آنتالیا را معمولا به سواحل زیبا و آرامش می شناسند. اکثر مردم بخاطر گذراندن اوقاتی آرام و استراحت به این شهر در ترکیه سفر می کنند. این منطقه به مدت ۳۰۰ روز از سال را غرق در آفتاب می گذراند. به همین دلیل یکی از مقصدهای محبوب برای گردشگران است. کسانی که در ماه های می و آوریل به شهر آنتالیا سفر می کنند، می توانند روزها را به اسکی بپردازند و عصرها در آب های گرم دریای مدیترانه شنا کنند. با آن که تفریحات آبی اصلی ترین گزینه جذب مسافران است، با این جاذبه های دیگری نیز برای سفر به این شهر وجود دارد. در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

آبشارهای دودن

یکی از کم هزینه ترین کارهایی که در آنتالیا می توانید انجام دهید، بازدید از آبشارهای دودن است. تنها کای که باید انجام دهید، رساندن خود به آنجاست. این آبشار در مسیر ساحل لارا قرار دارد. به همین ترتیب شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. در یک روز می توانید هم از استراحت و شنا کنار دریا لذت ببرید هم از طبیعت بکر آبشار دودن. خودتان را که به بالای آبشار دودن رساندید، خروش آب به پایین آبشار بسیار دیدنی است. رنگین کمان ایجاد شده میان ذرات ریز آب فوق العاده زیباست. این منظره فضای فوق العاده ای برای ثبت لحظاتتان است.

شهر قدیمی آنتالیا

برای گشت و گذار در این شهر حداقل به یک روز کامل زمان نیاز دارید. پارک اطراف این شهر قدیمی مکان فوق العاده ای برای ثبت عکس های پانوراماست. پس از آن بازدید از دروازه هادریان، برج هیدر لیک، خیابان های سنگفرش و پیچ در پیچ را از دست ندهید. این شهر یکی از بهترین کارهای رایگان یا حداقل کم خرج در شهر قدیمی است. همچنین فرصت خوبی برای تهیه و خرید سوغاتی است.

آسپندوس

آنتالیا مملو از مکان های تاریخی و باستانی است. اگر به کاوش در تاریخ علاقمند هستید، باز دید از آن ها را به هیچ عنوان از دست ندهید. نزدیکی این خرابه های تاریخی به مرکز شهر نظر هر گردشگری را جلب می کند. فاصله آسپندوس از شهر قدیمی کمتر از ده دقیقه است. این ساختمان در اصل یک تئاتر بوده است. قدمت این بنای تاریخی به قرن پنجم قبل از میلاد باز می گردد. با وجود قدمت طولانی اش اما به خوبی حفظ شده است. شما به معنای واقعی کلمه تاریخ را لمس خواهید کرد.

ساحل کنیالتی آنتالیا

ساحل کنیالتی ساحل اصلی آنتالیاست. این ساحل به معنای واقعی کلمه خیره کننده است. هیچ کلمه دیگری برای توصیف آن وجود ندارد. آب های زلال و فیروزه ای رنگ با پس زمینه کوهستانی تصویر با شکوهی را به چشم هر گردشگری می کشد. نکته خیلی خوب این ساحل وسعت بی حد و مرزش است. حتی در شلوغ ترین فصل سال یعنی تابستان، باز فضای کافی و زیادی برای همگان وجود دارد. شما برای در اختیار داشتن چترهای آفتابی و صندلی های آفتابگیر باید مبلغی را بپردازید. هزینه آن ها با توجه به جایی که در ساحل هستید، متفاوت است.

زمین شنی

یکی از کارهای سرگرم کننده در آنتالیا بازدید از زمین شنی است. در نمایشگاه هایی که هر ساله برگزار می شود، می توانید مجسمه های شنیی که توسط هنرمندان مستعد سراسر جهان ساخته می شوند را ببینید. شاید در توصیف چندان جذب آن نشوید اما به شما این اطمینان را می دهیم که این نمایش واقعا دیدنی است. این نمایشگاه بین آنتالیا و ساحل لارا قرار دارد. می توانید قبل از رفتن به ساحل سری هم به این مکان زیبا و دیدنی بزنید.

شهر باستانی پرگا

شهر باستانی پرگا بسیار نزدیک به مرکز شهر است. پرگا در اصل یک روستا بود. اما طی سال ها رشد کرد و سپس تحت حکومت یونان و روم در آمد. این شهر یکی دیگر از موزه های فضای باز آنتالیا است. پرگه شهر مهمی در دوران هلنیستی بود. هنوز هم می توانید بسیاری از پایه های اولیه را ببینید.

مرکز خرید TerraCity آنتالیا

اگر قصد پاساژگردی و خرید دارید، ترا سیتی آنتالیا یکی از بهترین پیشنهادات است. در این پاساژ بیشتر برندهای بزرگ و محلی را خواهید یافت. هنگامی که از خرید خسته شدید، کافه و رستوران نیز برای شما فراهم است. پس از یک استراحت کوتاه و مفید، می توانید مجدد به گشت و گذار خود ادامه دهیذ.

آب و هوای آنتالیا

آنتالیا در حاشیه جنوب غربی کشور ترکیه با آب های مدیترانه ای توانسته مقصدی جذاب برای گردشگران باشد. به دلیل وجود دریا و رطوبت این شهر هوای معتدلی دارد. شما احساس گرمای زیادی در آنجا نمی کنید. معمولا دمای هوای در آنتالیا حدودا بین ۳۵ تا ۴۰ درجه است.

سخن پایانی

در مقاله مرتبط با آنتالیا سعی کردیم بخشی از جاذبه های دیدنی آن رابه شما معرفی کنیم. البته این مکان های معرفی شده رندوم انتخاب شده و ترتیب یا اولویت بندی خاصی ندارند. اما اگر با مطالعه این مقاله مشتاق سفر به این شهر بی نظیر شدید، همکاران ما در آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر آماده ارائه هرگونه مشاوره پیش از سفر به شما عزیزان می باشند. همچنین با راهنمایی کارشناسان ما در تیم آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر می توانید تور دلخواهتان را به اسپانیا و سایر مقصدهای داخلی و خارجی انتخاب و خریداری نمایید.

خروج از نسخه موبایل