جاهای دیدنی قشم | قشم کجا بریم؟

قشم بزرگ ترین جزیره ایران است که در استان زیبای هرمزگان واقع شده است. این جزیره با طبیعت خاص و بکری که دارد یکی از محبوب ترین مقصدهای مسافرتی برای گردشگران داخلی و حتی برای توریست هاست. دیدنی های قشم زیاد و چشمگیر است. ممکن است در یک مدت کوتاه نتوانید از تمام آن ها بازدید کنید اما شرکت خدماتی و مسافرتی کاکتوس سیر با برگذاری تورهای گروهی و انفرادی قشم این فرصت را به شما می دهد که تا بیشترین استفاده را از مدت زمانی که در این جزیره زیبا می گذرانید، داشته باشید.

دره ستارگان

دره ستارگان مجموعه‌ای از کوه‌ها، دره‌ها و صخره‌هاست که به‌ مرور زمان این کوه‌ها و صخره‌ها بر اثر بارش باران، وزش باد و… تغییر کرده اند. همین تغییرات باعث به وجود آمدن اشکال متفاوت میان کوه ها و صخره ها شد. شکل‌هایی که گاهی اوقات با کمی تصور به موجودات عجیب و غریب و حیوانات شبیه می‌شوند. اما چرا به این مکان دره ستاره ها یا ستارگان می گویند؟ مردم بومی معتقدند این اشکال بر اثر برخورد یک ستاره به صخره و کوه های اینجا به وجود آمده اند. به همین دلیل آن را دره ستارگان می نامند.

جنگل حرا

یکی از خاص‌ترین پدیده‌های طبیعی و مکان های دیدنی قشم جنگل حرا است. از آن جایی که جنگل حرا از پر طرفدارترین دیدنی های قشم است، حتما در سفرتان به این جنگل ها هم سری بزنید. درختان جنگل های حرا در آب‌های شور دریا رشد کرده‌اند. ریشه‌های درهم‌تنیده درختان جنگل حرا به شوری آب مقاوم‌اند و نمک را از برگ‌های خود خارج می‌کنند. این جنگل زیبا یک منطقه حفاظت شده است که سالانه گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. این جنگل زیبا را به عنوان طلای سبز قشم می شناسند.

جزیره هنگام قشم

یکی از پر بازدیدترین و خاص ترین مقصدها در قشم، جزیره هنگام است. این جزیره در جنوب شرقی قشم و در ۲ کیلومتری آن قرار دارد. این جزیره هم دارای ساحل شنی است و هم صخره ای. بخشی از این ساحل به دلیل کانی ها موجود در ماسه ها در خشان به نظر می رسند. همچنین در شب به خاطر وجود فیتوپلانکتون های دریایی که از خود نور ساطع می کنند این ساحل به رنگ آبی درخشان در می آید و فوق العاده رویایی خواهد بود. جزیره هنگام حیات وحش فوق العاده ای دارد. اگر خوش شانس باشید می توانید دلفین ها را هم ببینید. علاوه بر آن نوعی آهوی خاص به نام جبیر و خاردم مصری که خزنده ای از خانواده سوسمارهاست در این منطقه زیست می کنند.

اولین مزرعه پرورش کروکودلیل با نام پارک کروکودیل نوپک در این منطقه بنا شد. جزیره هنگام سه روستا به نام های «هنگام جدید» ، «هنگام قدیم» و «هنگام غیل» دارد. اهالی این جزیره فوق العاده خونگرم و صمیمی هستند. در این روستاها نه جاده ای وجود دارد و نه ماشینی.

تنگه چاهکوه قشم

چاهکوه دره ای به عمق ۱۰۰ متر است که از فرسایش سنگ ها و صخره ها در دل کوه ها به وجود آمده است. این دره ها با وجود حفره ها و دالان های عجیب خود، شما را به شگفتی وا می دارد. هنگامی که به این تنگه بزرگ قدم می گذارید، با دیوارهایی بلند و مسیری بزرگ و عریض رو به رو خواهید شد اما هنگامی که به سمت جنوب حرکت کنید، مسیر دره باریک و باریک تر خواهد شد. اگر علاقمند به ماجراجویی و طبیعتگردی هستید، بازدید از این تنگه را از دست ندهید.

غار خربس قشم

غار خربس در قشم یکی از پدیده های کهن و تاریخی زمین شناسی است. آثاری از معماری های صخره ای در بخشی از این غار وجود دارد که نشانی از حضور انسان ها کهن در این منطقه و دستکاری این غار می دهد. تاریخ شناسان بر این عقیده اند که قدمت این آثار به زمان مادها می رسد. عده ای از محققان بر این باورند که این غار زمانی نیایشگاه پیروان آیین مهر پرستی یا محل نگهداری استخوان مردگان در زمان مادها بوده است. بازدید از این غار یکی از تجربه های فراموش نشدنی برای شما خواهد بود.

غار خربس

غار نمک قشم

بزرگ ترین غار نمک دنیا در جزیره زیبای قشم است. این غار یکی از مرغوب ترین نمک ها را دارد که برای مصارف پزشکی به کار می رود. این غار در ۹۰ کیلومتری قشم قرار دارد و ۲۳۷ متر از سطح دریا فاصله دارد. غار نمکی جزیره قشم یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی گردشگری در قشم است. وجود رگه های سفید نمک بر بدنه این کوه از دور منظره ای فوق العاده زیبا را نمایان می سازد. این غار شگفت انگیز قدمتی ۵۰۰ میلیون ساله دارد و کارشناسان شکل گیری آن را متعلق به قبل از دوره کامبرین که یک از دوره های زمین شناسی از دوران دیرینه زیستی است، می دانند. به دلیل وجود قندیل های نمک که برخی از آن ها ۱۰ هزار سال قدمت دارند، هوای این غار هم خاصیت درمانی دارد. م یگویند تنفس در هوای این غار حساسیت و آسم را تسکین می دهد.

غار نمک

بازار ساحلی هنگام

بازار رنگا رنگ هنگام یکی از مقصدهای اولویت دار مسافران قشم است. غرفه های این بازار توسط افراد بومی و با چوب ساخته شده و محصولات متنوعی را عرضه می کند. زنان بومی در این بازار چه با لباس های محلی و برقع دست سازه های صدفی خود را به فروش می رسانند. اگر دنبال خرید سوغاتی و یادگاری هستید، این بازار فرصت مناسبی است. برای بازدید از این بازار زیبا باید با قایق خود را به جزیره هنگام برسانید و یعد از آن این بازار اولین چیزی است که توجهتان را جلب خواهد کرد. بازارچه هنگام اصالت و هویت جزیره هنگام را القا می کند. یکی از کارهای جذاب و پر طرفدار برای خانم ها در بازارچه ساحلی تتو نقش های حنایی است که توسط زنان بومی در غرفه های مخصوص انجام می گردد.

بهترین زمان سفر به قشم

قشم مانند سایر شهرهای جنوبی از آب و هوای گرمی برخوردار است. با این تفاوت که باید رطوبت هوا را هم به آن اضافه کنید. بنا بر این بهترین زمان سفر ماه های سرد سال است. بر اساس تجربه مسافران این ماه ها اوایل آذر تا اوایل فروردین می باشد. در این دوره زمانی میانگین دما حدود ۲۰ درجه سانتی گراد است و بارش های کمی هم وجود دارد. به لحاظ فصلی می توان گفت این بازه زمانی حال و هوای بهاری دارد. این بازه زمانی به شما اینامکان را می دهد تا نهایت لذت را از سفرتان ببرید. البته در دیگر ماه های سال اگرچه هوا گرم تر است اما به لحاظ اقتصادی سفری مقرون به صرفه تر و ارزان تر خواهید داشت.

خروج از نسخه موبایل