جاذبه های دیدنی پوکت

پوکت در زبان مالزیایی به معنی تپه یا کوه  می باشد. پوکت بزرگترین جزیره کشور تایلند است و ۳۲ جزیره کوچک تر دیگر در اطراف آن تشکیل شده‌است. این جزایر در ساحل غربی تایلند در دریای آندامان قرار دارد.

برای اولین بار یک پرتغالی به نام ” فرناندو مندس پینتو ” در سال ۱۵۴۵ میلادی با کشتی این جزیره را  کشف کرد. او درسفر نامه خود نوشته که این بندر می تواند دنیای تازه ای از تجارت را به روی کل دنیا بگشاید. در اوسط قرن ۱۶ میلادی ، در این منطقه به دلیل تعدد دزدان دریایی ، مشکلات فراوانی برای تاجران بوجود آمد. این امر باعث کاهش چشمگیر معاملات تجاری درمنطقه گشت. این جزیره در یکی از مسیرهای مهم تجاری بین هند و چین قرار داشت. پس می توان این جزیره را یکی از جزیره های باستانی دانست. پوکت سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

آب و هوای پوکت

آب و هوای تایلند و همچنین پوکت را می توان به سه فصل تابستان و زمستان و فصل بارندگی تقسیم کرد. بهترین زمان برای سفر به تایلند بین نوامبر و اوایل آوریل است. در این زمان می توانید در جشنواره های مختلف شرکت نمایید و از سواحل زیبا و شنا و غواصی لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری پوکت 

اگر قصد سفر به پوکت را دارید حتما لیستی از مکان های دیدنی آن تهیه کنید. این کار به شما کمک می کند برنامه ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید. در ادامه این مطلب برخی از این مکان ها را به شما معرفی می کنیم.

شهر قدیمی پوکت

یکی از بهترین مکان های برای بازدید، شهر قدیمی پوکت است. این بازدید به شما امکان آشنایی با فرهنگ مردم جزیره را می دهد. همچنین شهر قدیمی یکی از مهم ترین منطقه های تاریخی پوکت است. این شهر با درامد حاصل از رونق معدن قلع در قرن هجدهم ساخته شد. برخی عمارت ها و ساختمان های این شهر متعلق یه همان دوران است. اغلب آن ها توسط معماران پرتغالی و چینی ساخته شده اند. امروزه بسیاری از آن ها متعلق به موزه ها یا رستوران و هتل ها هستند. رنگ آمیزی ساختمان های این شهر نیز و خاص و منحصر به فرد است که جلوه قشنگی به عکس های شما می دهد.

زیارتگاه جوی توئی

معبد جوی توئی یکی از مناظر فرهنگی پوکت می باشد. این معبد بخش مهمی از زندگی مردم محلی را تشکیل می دهد. نقطه کانونی معبد بتکده اصلی است. این بخش شامل سه محراب اصلی می شود. محراب مرکزی به خدایان اعتقاد دارد که با رقص و هنرهای نمایشی همراه است.

بازار شبانه آخر هفته پوکت

بازار شبانه آخر هفته پوکت در غرب شهر قدیمی پوکت واقع شده است. این بازار یکی از مکان های فوق العاده برای خرید سوغاتی است. هر شنبه و یک شنبه از حدود ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۱۱ شب در امتداد جاده چائوفا غرب برگزار می شود. این بازار، بزرگ ترین بازار شبانه در تمام پوکت است. شما در این مکان انتخاب های زیادی برای خرید سوغاتی دارید. برخی غرفه ها نیز به فروش غذاهای متنوع و محلی مشغول هستند.

معبد وات چالونگ

پوکت دارای ۲۹ معبد بودایی است اما از میان آن ها وات چالونگ، مهم ترین معبد محسوب می شود. این معبد در ناحیه چالونگ واقع است و به دو راهب، لوانگ فو چام و لوانگ فو چوانگ که برای مردم بسیار مورد احترام هستند، اختصاص دارد. این دو راهب در جریان شورش ۱۸۷۶ در کنار مردم بودند و به آن ها کمک زیادی کردند. این بتکده پر از مجسمه های متعدد می باشد.به نقل از دیگران تکه ای از یکی از استخوان های بودا در این معبد نگهداری می شود. در این معبد نقاشی های بسیاری از شمایل بودا وجود دارد. همچنین در سالن نمایشگاه آن نیز مدل هایی شبیه مومیایی وجود دارند.

ساحل کاتانوی

یکی از کوچک ترین سواحل و آرام تریم نقاط پوکت، ساحل کاتانوی است. جنگل سرسبز و شن های نرم و آب های آبی ترکیب خیره کننده ای را به وجود می آورند. این ساحل در انتهای یک جاده بن بست قرار دارد و از هر شلوغیی دور است. در ماه های دسامبر تا آوریل، دریا آرام و مناسب برای شنا می باشد. و زمانی که دریا مواج و کمی طوفانی است، می توانید از تماشای موج سواران لذت ببرید.

پادشاهی ببر پوکت

پادشاهی ببر پوکت یک جاذبه ی جهانی است. گردشگران زیادی برای بازدید از آن ها به این مکان سرک می کشند. این ببرهای هند و چینی به دست انسان ها پرورش یافته اند. اما نکته ی عجیب و جالبی دارد. هزینه بازدید از این ببرها بر اساس سایز ان ها متفاوت است! بزرگ ترین ببرها ۱۳۰۰ بات قیمت دارند و کوچک و متوسط آن ها ۹۰۰ بات. البته این امکان را هم دارید، بلیتی بخرید که امکان بازدید چند گانه دارد. مهلت بازدید از هر ببر ۱۰ دقیقه است. و شما از ۹ صبح تا ۶ عصر فرصت دارید در کنار آنها یاشید. می توانید با آن ها عکس بگیرید و اگر بخواهید عکاس حرفه ای این کار را برای شما انجام دهد، ۵۰۰ بات دیگر باید بپردازید.

جزایر سیمیلان

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی پوکت جزایر سیمیلان است. به شما لذن یک سفر خوش یک روزه را می دهد. این مجمع الجزایر متشکل از ۱۱ جزیره در سواحل جنوب تایلند در دریای آندامان است. این مجمع الجزایر از سال ۱۹۸۲ به عنوان یک محیط محافظت شده نگهداری می شود و محدود کردن آن باعث بکر ماندن این منطقه شده است. جزایر سیمیلان مقصدی رویایی برای عاشقان شنا و غواصی است. در زیر آب های شفاف منظره دیدنیی به انتظار شماست. خشکی و سواحل این جزیره متشکل از صخره های کم ارتفاع است. اگر قصد سفر به این جزیره را داشتید، توجه کنید که از اواسط ماه مه تا اواسط اکتیر این منطقه تعطیل است. این کار کمک می کند که در فصل اوج این محیط به دور از توریست رشد کند و جون بگیرد.

ساحل مای خائو

مای خائو طولانی ترین ساحل پوکت است که تا میل ها ادامه دارد. یکی از تمیز ترین ساحل های پوکت محسوب می شود. این ساحل در پارک ملی مای خائو قرار دارد. طی چند سال گذشته، هتل های تفریحی فوق العاده ای در اینجا تاسیس شدند. محبوب ترین فعالیت های این منطقه، شنا، غواصی، پیاده روی در غروب است. انتهای جنوبی این ساحل بسیار نزدیک به باند فرودگاه بین المللی پوکت است. بسیاری از مردم برای تماشای فرود هواپیما یا هنگام عبور آن از بالای سرشان به اینجا می آیند. برای ورود به پارک ملی باید ۲۰۰ بات برای هر بزرگسال و ۱۰۰ بات برای هر کودک پرداخت کنید.

سخن پایانی

در مقاله مرتبط با پوکت سعی کردیم بخشی از جاذبه های دیدنی آن رابه شما معرفی کنیم. البته توجه داشته باشید که این مکان های معرفی شده رندوم انتخاب شده اند و ترتیب یا اولویت بندی خاصی ندارند. اما اگر با خواندن این مقاله مشتاق سفر به این کشور بی نظیر شدید، همکاران ما در آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر آماده ارائه هرگونه مشاوره پیش از سفر به شما عزیزان می باشند. همچنین با راهنمایی کارشناسان ما در تیم آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر می توانید تور دلخواهتان را به اسپانیا و سایر مقصدهای داخلی و خارجی انتخاب و خریداری نمایید.

برای مطالعه مقاله پاتایا کلیک کنید.

خروج از نسخه موبایل