عمان، یک مقصد اقتصادی

عمان یکی از دیدنی ترین کشورهای خاورمیانه است که در سال ها اخیر توجه بیشتری به آن شده است.

عمان یک مقصد کاملا اقتصادی خواهد بود چرا که بین دیگر کشورهای خاورمیانه بهترین قیمت را دارد. این کشور در بین دیگر مقصدها کمتر مورد استقبال بوده است. دلیل این امر نداشتن شناخت کافی از این کشور است. عمان شما را شگفت زده خواهد کرد زیرا نمی دانید چه چیزی پیش رویتان است. این کشور پر از شهرهای دیدنی و پر جاذبه است که مسقط شهر محبوب و هم پایتخت دیدنی این کشور می باشد. اگر به دژهای تاریخی، سواحل گرم و کوه های با عظمت و مناظر بیابانی علاقمند هستید، عمان یک پیشنهاد ویژه به شماست. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید عما را سوئیس خاورمیانه می دانند. در ادامه مطلب با دلیل این نام گذاری و جاذبه های این کشور بیشتر آشنا می شوید.

چرا عمان را سوئیس خاورمیانه می نامند؟

شاید این عنوان برای شما هم سوال باشد. به دلیل دیپلماسی مبتنی بر صلح عمان و همچنین گرایش آن به بی طرفی و میانجی گری اش بین منطقه، علی رغم قرار داشتن جغرافیای حساسش سالیان سال دور از جدال و دردسر باقی مانده است و روابط خوبی هم با ایران و هم آمریکا دارد.

مصفت العبرین

اگر می خواهید فضایی سنتی تر را در عمان تجربه کنید و نگاهی به فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی نیز داشته باشید بهتر است سری به روستای مصفت العبرین بزنید که دهکده ای کوهستانی با ساختمان های سنگی می باشد. شما این روستا را در سایه ای از قهوه ای و نارنجی خواهید دید و احتمالا فکر خواهید که بیشتر شبیه به دهکده ای کوهستانی در ایتالیا خواهد بود تا چیزی که از شبه جزیره ی عربستان انتظار دارید.

مصفت العبرین نمونه ی زیبایی از زندگی کوهستانی در کشور عمان می باشد. از طریق جاده ای زیبا که به بالای کوه منتهی می شود، می توانید به باغ های درختان مور برسید، میان آن ها قدم بزنید. شما همچنین می توانید از برج مراقبتی این روستا استفاده کنید و از ارتفاع شاهد زیبایی مزارع اطراف و سدهای پر آب باشید.

شهر صَلاله

صلاله یکی از بزرگ ترین شهرهای عمان حساب می شود. از ماه ژوئن تا آگوست فصل بارندگی این منطقه می باشد. همین دلیل باعث شد مناطق ساحلی اطراف صلاله به واحه ای سبز با آبشار و نهرهای فصلی تبدیل شوند. این شهر امروزه از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا که خانه اجدادی سلطان قابوس حاکم عمان از سال ۱۹۷۰ می باشد. هنگام سفر به این شهر می توانید از کاخ چشمگیر قابوس بازدید کنید و از معماری قدیمی آن لذت ببرید. یکی از سوغات های این شهر کندر می باشد که در حتی صادرات آن را نیز دارد.

جبل اخضر

نام جبل اخضر ممکن است ذهن شما را به سمت و سوی کوهی سرسبز ببرد. اما تصور ی کاملا اشتباه است. جبل اخضر در واقع نام کوهیست که در مرتفع ترین نقطه عمان قرار دارد. به دلیل ارتفاع و هوای کاملا خنک، کشاورزی در این منطقه رونق بیشتری دارد. این مکان محافظت شده است و شما می توانید در میان درختان سرسبز مملو از میوه و آب و هوای دلپذیرش پیاده روی کنید. شاید قدم زدن در بیابان های عمان چندان جالب به نظر نرسد اما در جبل اخضر این یک تفریح عالی است.

شهر بهلا

یکی از مقصدهایی که در عمان می توانید داشته باشید، شهر بهلا در شمال این کشور می باشد. بهلا نوعی واحه در کویر است که سالیان سال توقفگاه و استراحتگاه مسافران زیادی بوده است. در این شهر قلعه ای تاریخی وجود دارد که قدمت آن به قرن سیزدهم باز می گردد یعنی زمانی که به طور گسترده زیر نظر قبیله بانو نبهان بود. علاوه بر کاوش در قلعه بهلا می توانید دیوارهای خشتی شهر را ببینید که مایل ها طول دارند. اگر قصد خرید سوغاتی دارید، سفال های این شهر زبانزد است.

جزیره مصیره

اگر قصد استراحت در سواحل دارید، دلتان آفتاب می خواهد و دوست دارید در سواحل، حیات وحش و تاریخ قدم بزنید و گشت و گذاری داشته باشید، درست در میان سواحل عمان جزیره مصیره یک مقصد خیلی عالی و بی نظیر برای شماست. جزیره ی مصیره پایگاه هوایی عمان را در خود جای داده است و شهرهای آن نسبتا کوچک هستند . این یعنی شما می توانید از خلوتی جزیره استفاده کنید و مکان های زیادی را کاوش کنید. در آن جا کشتی هایی هستند که شما را به راحتی به سرزمین اصلی برسانند. در این جزیره می توانید از تفریحاتی چون: شنا، بررسی کشتی های غرق شده و استراحت کنار ساحل لذت ببرید. همچنین تماشای بیش از سی هزار لاک پشتی که سالانه در فصل جوجه ریزی ظاهر می شوند، تجربه ای بسیار خوشایند خواهد بود.

راس الجینز

در شرقی ترین بخش کشور عمان راس الجینز که یک ذخیره گاه لاک پشتی است قرار دارد. این ذخیره گاه به حفاظت از جمعیت لاک پشت های دریایی اقیانوس هند می پردازد. اگر در طول تابستان یا بین ماه های می و اکتبر به این شهر سفر کنید، می توانید لانه این لاک پشت ها را در امتداد ساحل ببینید. اگر خوش شانس باشید، می توانید شاهد بیرون آمدن لاک پشت ها از تخم هایشان و تلاششان برای رسیدن به اقیانوس باشید. شما می توانید طی سفری که به مسقط دارید یک طبیعتگردی یک روزه نیز در این مکان داشته باشید. هرچند که عده ای ترجیح می دهند شب را نیز در استراحتگاه ها بگذرانند و بیشتر از این منظره خاص استفاده کنند.

نیزوا

این شهر به عنوان یکی از شهر های تاریخی و مهم عمان به حساب می آید که در حدود قرن ششم و هفتم به عنوان پایتخت این کشور شناخته می شد. اما امروزه این شهر به بنای «قلعه نیزوا» که یکی از آثار تاریخی آن با قدمت طولانی است، شهرت دارد. قلعه نیزوا در قرن نهم تاسیس شد. سپس در قرن هفدهم به دستور سلطان «ابن سیف آل یاروبی» بازسازی شد. برخی قسمت های قلعه قدمت تاریخی اش به قرن نهم باز می گردد و معروف ترین بخش آن برج استوانه ای عظیمش است. این قلعه همچنین موزه ای است از قرن هفدهم. بازدید از بازارهای رو باز این شهر نیز خالی از لطف نیست.

بهترین زمان سفر به عمان

بهتر است در سفر به عمان لباس هایی سبک و خنک همراه خود داشته باشید زیرا آب و هوای این کشور گرم و خشک است و در برخی مناطق  مرطوب نیز می باشد. دارای تابستان های طولانی و زمستان های کوتاه است. در مسقط بارش های سالانه حدود ۱۰۰ میلی متر است که در ماه دسامبر تا آوریل کاهش خواهد یافت. به طور کل بهترین زمان سفر پیشنهادی ما به شما زمستان می باشد.

سخن آخر

اکنون تا اندازه ای با کشور زیبای عمان آشنا شدید. اگر کنجکاو هستید که این کشور چقدر بهتر از چیزی که تا کنون خواندید می باشد، به شما پیشنهاد می کنیم سفر به عمان را حتما در لیست سفرهای خود قرار دهید. همچنین آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر با کارشناسانی توانمند، می تواند شما را در انتخاب تور دلخواهتان راهنمایی کرده و مشاوره لازم را به شما ارائه کند.

خروج از نسخه موبایل