دهکده جهانی دبی کجاست؟

دهکده جهانی دبی همان فلسفه یک نمایشگاه جهانی یا “اکسپو” را دارد. این دهکده اولین بار در سال ۱۹۹۶ به عنوان یک مجموعه کوچک و بی ادعا در سواحل نهر دبی افتتاح شد. بعد از آن به مرور زمان به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری و یکی از قطب های اصلی جشنواره خرید دبی تبدیل شده است. دهکده جهانی دبی در حال حاضر دارای ۴۰ غرفه بزرگ است که بیش از ۷۵ کشور از سراسر جهان را نمایندگی می کند. این غرفه ها به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که از طریق صنایع دستی، محصولات و غذاهای معمولی خود، آگاهی و اطلاعات بیشتری نسبت به فرهنگ ها و سنت های مختلف کشورهای دیگر پیدا کنند.

در این مکان شما می توانید بهترین سوغات و محصولات هر کشوری را به راحتی بیابید. به عنوان مثال مبلمان مراکشی یا پارچه های هندی، فرش های ایرانی، عسل از یمن، آجیل و پنبه از سوریه، خامه از اردن و حتی صنایع دستی و محصولاتی از اسپانیا را خریداری کنید.

در دهکده جهانی دبی چه خبر است؟

هدف دهکده جهانی این است که تمام دنیا را در یک فضای واحد گرد هم بیاورد. در طراحی و برنامه ریزی این مکان تلاش شده که هر کسی از آن لذت ببرد. این شامل خانواده هایی با فرزندان خردسال است که می توانند از تئاتر، رقص و اجراهای فولکلور بین المللی لذت ببرند. اجرای موسیقی و نمایش های موزیکال، مکان های اختصاصیی صرفا برای عکس سلفی و دیگر جاهایی که گردشگران می توانند با بازدید از آن ها یک خاطره فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنند.

کارهایی که می توانید در این دهکده انجام دهید

محبوب ترین غرفه در دهکده جهانی دبی، غرفه ایرانی است که لذت فرهنگ ایرانی و محصولات اصیل مانند فرش دستباف، سنگ های قیمتی و زعفران را به نمایش می گذارد. یکی دیگر از غرفه های محبوب این مجموعه متعلق به عربستان سعودی است که بازدیدکنندگان می توانند محصولات معروف و ستاره دار این کشور را مانند عطر، خرما و قهوه را خریداری کنند. غرفه تایلند همچنین به دلیل میوه های عجیب و غریب، ماساژ و طیف وسیعی از لوازم جانبی پر زرق و برق آن مورد توجه است. غرفه آذربایجان هم به دلیل در آمیختن فرهنگ چند کشور ایرانی، ترک و قفقازی شهرت دارد. از سوغاتی ها و محصولات این کشور فرش‌ها و کفش‌های دست‌باف آن مورد توجه هستند. این ها تنها چند مثال کوچک از غرفه های متعدد و متنوع این مجموعه توریستی تفریحی و گردشگری می باشد.

بازدید از هر یک از غرفه های این دهکده جهانی تقریباً نیم ساعت ( و گاهی حتی بیشتر) زمان شما را می گیرد. برای بازدی از برخی از آن ها مانند پاویلیون تایلند دست کم به یک ساعت زمان نیاز دارید. در دهکده جهانی دبی حدود ۲۰۰ رستوران مختلف و متنوع وجود دارد. این رستوران ها غذاهای لذیذی از سراسر جهان را با دستور العمل های سنتی و اصیل آن سرو می کنند.

ساعات بازدید از دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی فقط از اکتبر تا مارس باز است و زمان بازدید از آن از ساعت ۴ عصر به بعد است و در نیمه شب بسته می شود. همچنین راهنماهای واجد شرایطی حضور دارند که به زبان های مختلف از جمله انگلیسی و اسپانیایی صحبت می کنند. همچنین می توانید مدت زمان بازدید خود را انتخاب کنید که بین ۴ تا ۸ ساعت است. هزینه بلیت ورودی عمومی آن ۳٫۶۶ یورو است و برای بازدیدکنندگان بالای ۶۵ سال، زیر ۳ سال و افراد دارای معلولیت (با همراهی یک مراقب) رایگان می باشد.

تفریحات سرگرم کننده

این دهکده تنها مکانی برای فروش محصولات و سوغاتی های سراسر جهان نیست بلکه جاذبه هایی جهت تفریح و سرگرمی بازدید کنندگانش نیز فراهم کرده است. این مکان سالانه بیش از ۴۰۰۰۰ کنسرت و نمایش موسیقی زنده را برگزار می کند. در اینجا می‌توانید اجرای برخی از هنرمندان بین‌المللی، گروه های موسیقی محبوب و افراد مشهور را ببینید. علاوه بر این ها می توانید برخی نمایش های خیابانی، بدلکاری با ماشین، حرکات آکروباتیک و… را هم تماشا کنید و از هیجان غالب بر جمعت لذت ببرید. از دیگر جاذبه های سرگرم کننده این مکان Ripley’s Believe it or Not است که یک موزه منحصر به فرد و عجیب و غریب آمریکایی می باشد.

سالن آینه در دهکده جهانی دبی

همچنین Mirror Maze که با بیش از ۱۰۰ آینه و چراغ های LED ساخته شده است، برای بازدید کنندگان جالب و سرگرم کننده است. در مجموعه دهکده جهانی بخشی هم برای علاقمندان به سوار کاری وجود دارد که برای کودکان و بزرگسالان می تواند جذاب باشد.

غذاها

اگر عاشق غذا هستید قطعا دهکده جهانی دبی برای شما مثل یک بهشت خواهد بود . غذا یکی از نقاط برجسته این پارک موضوعی شگفت انگیز است. شما در هر یک از غرفه ها که به نمایندگی از کشوری در آن جا حضور دارند، غذاهای منحصر به آن کشور را پیدا می کنید. این مکان مملو از رستوران ها، کافه ها، کامیون های حمل غذا و … است که غذاهای متنوعی از جمله مدیترانه ای، لبنانی، چینی، هندی، ژاپنی، تایلندی، اندونزیایی و غیره را سرو می کنند. هچنین می توانید طعم غذاهای خیابانی خوشمزه را هم بچشید. به معنای واقعی کلمه بهشت غذاها اینجاست!

نکته هایی که بهتر است درباره این دهکده بدانید!

  • دوشنبه‌ها در دهکده جهانی دبی منحصراً به زنان و خانواده‌ها اختصاص دارد (جز در تعطیلات رسمی ).
  • این پارک از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۴ بعد از ظهر تا نیمه شب و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۱ بامداد باز است.
  • شما به راحتی از طریق وسایل حمل و نقل عمومی می توانید به محل برگزاری دهکده جهانی برسید. اتوبوس های لوکس از چهار ایستگاه مترو (ایستگاه مترو رشیدیه، ایستگاه مترو اتحادیه، ایستگاه اتوبوس الغبیبه و ایستگاه مترو مال امارات) در دسترس هستند.
  • پیشنهاد می شود پیاده در دهکده به گشت و گذار بپردازید اما با این حال هر جا احساس خستگی کردید می توانید سوار سرویس های برقی شوید.
  • اگر می‌خواهید از نمایش‌های آتش‌ بازی فوق‌العاده لذت ببرید، پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها از دهکده جهانی بازدید کنید.
  • اگر با کودکان از دهکده جهانی بازدید می کنید، می توانید یک مچ بند رایگان در ورودی دریافت. چنانچه فرزندتان اتفاقی از شما دور شد، از طریق تماس تیم خدمات مهمان می توانید کمک دریافت کنید.
  • از قوانین مهم دهکده انتخاب پوشش مناسب است. به این منظور که نمی توانید شلوارک، دامن یا پیراهن کوتاه و خارج از عرف بپوشید.
  • اسکیت غلتکی، اسکیت برد، اسکوتر، دوچرخه و… در داخل محوطه مجاز نیست.
  • حیوانات خانگی امجوز ورود ندارند.
  • قبل از فیلمبرداری در داخل محوطه، اجازه بگیرید.
خروج از نسخه موبایل