جاذبه های دیدنی و گردشگری بدروم

بدروم کجاست؟

بدروم شهری در جنوب غربی ترکیه است و در انتهای شمالی دریای اژه، روبروی جزیره یونانی کوس قرار دارد. اگر به ترکیه سفر می کنید بدروم می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد. در این شهر طبیعت، تاریخ، زندگی امروزی و مدرن را همزمان در کنار هم می یابید. این شهر برای مدت کوتاهی بین سال‌های ۱۹۱۹ و ۱۹۲۱ توسط ایتالیا اشغال شد اما امروزه به عنوان مقصدی توریستی که روز به روز در حال رشد و پیشرفت است به شمار می آید. در سفر به بدروم هیچ وقت بیکار نخواهید ماند و می توانید تمام اوقات خود را با کارهای متنوع پر کنید. آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر در کنار شماست تا بهترین پکیج تورهای بدروم را با بهترین قیمت ها برای شما ارائه کند تا سفری خوشایند و راحت را با خاطری آسوده تجربه کنید.

تور بدروم با آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر

در بدروم کجا بریم؟

بدروم ترکیبی عالی از مناظر و لذت های مختلف از آبی تا باستانی و شبانه را ارائه می دهد. اگر می خواهید بیشتر با تاریخ این شهر در آمیزید با بازدید از قلعه‌ای که در طول جنگ‌های صلیبی ساخته شده بود، می توانید نگاهی اجمالی به گذشته بدروم بیندازید. از تفریحات آبی آن مانند پارک های آبی لذت ببرید و هنگامی که خسته شدید در برای استراحت می توانید سری به رستوران ها و کافیشاپ های معروف و خوشمزه آن بزنید. بدروم شهری با شب های زنده است که روحیه شما را عوض خواهد کرد. در ادامه مقاله برخی از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

.۱ موزه باستان شناسی زیر آب

موزه باستان شناسی زیر آب در داخل قلعه بدروم قرار دارد و آثار باستانی ارزشمندی را به نمایش می گذارد. در این موزه کشتی‌های غرق‌شده متعق به دوران هلنیستی یونان باستان و همچنین آثار باستانی دوران عثمانی و جنگ‌های صلیبی را خواهید دید. همچنین قدیمی ترین کشتی غرق شده ای که بقایای آن همچنان حفظ شده است در این موزه است که قدمت آن به ۳۵۰۰ سال پیش باز می گردد. این موزه ۱۴ سالن دارد که هر کدام متعلق به دوره زمانی خاصی است. حتی می‌توانید مدل‌هایی از قایق‌ها و حفاری‌های زیر آب را ببینید که نشاند دهنده تاریخ غنی بدروم هستند.

.۲ قلعه سنت پیتر

قلعه سنت پیتر یک سازه چند ملیتی است. در ابتدا یک قلعه مسیحی بود که توسط شوالیه های معبد در طول جنگ های صلیبی بنا شد. این بنا به عنوان دومین قلعه در بدروم شناخته می شود. در طول سال‌ها دستخوش تغییراتی شد و بخشی از تاریخ غنی این شهر را در بر گرفت. این قلعه متعلق به قرن ۱۵ می باشد و وسعت زیاد آن فرصت مناسبی برای کاوش و پیاده روی و گشت و گذار می باشد. قلعه سنت پیتر به ترتیب شامل ۴ برج معماری انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی می باشد. پس از این که حسابی همه جای قلعه را گشتید، چشم انداز خیره کننده ان از بندر زیبای بدروم را از دست ندهید.

.۳ آرامگاه هالیکارناسوس

از بقایای آرامگاه هالیکارناسوس چیز زیادی باقی نمانده است. با این حال وقتی به اینجا می‌آیید می‌توانید بگویید که در محل یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان ایستاده‌اید. متاسفانه هالیکارناسوس در طی سال‌ها در اثر زلزله آسیب های زیادی دید اما همچنان آثار هنری و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است که نشان می‌دهد در زمان گذشته چگونه بوده است. برج های مرمری و مجسمه های باقی مانده، تاریخی را تداعی می کنند که نشان دهنده گذشته این شهر اعجاب انگیز هستند.

.۴ یک سفر یک روزه با قایق در شبه جزیره بدروم

برنامه سفر خود را برای یک روز فراموش کنید و فقط استراحت کنید. کسانی که با قایق به اطراف شبه جزیره بدروم سفر می کنند اغلب زمانی را برای شنا و غواصی میان اقیانوس توقف می کنند. پس از آن نیز این فرصت را دارید که از مناطقی که فقط با این قایق ها قابل دسترسی هستند بازدید کنید. باقی روز را هم می توانید به آفتاب گرفتن و استراحت بگذرانید. برای این سفر یک روزه در انتخاب تور دقت کنید هر چه تعداد کمتر(نهایتا تا ۱۵ نفر) فرصت برای گردش و خوش گذرانی بیشتر است. در این سفر یک روزه غذاها و خوراکی ها اغلب به صورت پک هستند.

.۵ ساحل یاهسی

ساحل Yahsi در نزدیکی بدروم قرار دارد. آب های شفاف و یک ساحل تمیز و یک دست امکانات رفاهی کاملی برای گردشگران مهیا کرده است. در این ساحل و منطقه های اطراف آن کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. هیچ کمبودی برای غذا خوردن، نوشیدن و خوابیدن نخواهید داشت. بنا بر این فرصت فوق العاده ای است برای اینکه گوشی خود را خاموش کنید و با آگاهی از اینکه همه چیزهای ضروری و مورد نیاز در اطرافتان هست، با خیال راحت استراحت کنید. ساحل Yahsi یکی از بزرگ ترین و پر پیچ و خم ترین سواحل بدروم محسوب می شود، پس وقت کافی برای پیاده روی بگذارید تا بهترین جا را برای خود پیدا کنید.

.۶ خرید در شهر قدیمی بدروم

در شهر قدیمی بدروم تنوع زیادی برای خربد سوغاتی، هدیه و یادگاری وجود دارد. چه به آیتم های هنری علاقمند باشید چه کاربردی همه چیز را در آن جا خواهید یافت. در غرفه های رنگارنگ این شهر اجناسی را پیدا می کنید که تا همیشه و هر زمان نگاهتان به آن ها بیفتد، سواحل آفتابی بدروم را به یاد آورید. شاید برایتان جالب باشد که چانه زدن هنگام خرید بخشی از فرهنگ مردم این شهر است و خیالتان راحت باشد که ناراحت نمی شوند. پس برای گشت و گذار در بازار به قدر کافی وقت بگذارید و با بهترین قیمت ها خرید کنید.

.۷ آسیاب های بادی بدروم

یک پیاده روی دلپذیر تا آسیاب‌های بادی بدروم این امکان را به شما می‌دهد تا دور از هیاهوی شهری ساعاتی پاهای خود را دراز کنید و فکر خود را از هر مشغله ذهنی پاک کنید. این آسیاب‌های بادی را کاملاً دور از سایر جاذبه‌های بدروم و اطراف آن، در سکوتی دل انگیز و بر فراز بندر خواهید دید. این سازه‌های متروک با فضایی نوستالژیک به شما اجازه می‌دهد برای لحظاتی از سبک زندگی شهری دور شوید. هنگامی که کنار این آسیاب ها ایستاده اید می توانید از منظر ه بی نظیر دریا و بندر و حتی غروب دل انگیز خورشید لذت ببرید.

.۸ آکیارلار و دیگر روستاهای داخلی

برای تجربه یک زندگی محلی و نزدیک شدن به آداب و رسوم سنتی مردم این شهر بندری حتما سری به روستاهای بدروم بزنید. از جمله روستاهای زیبا و تماشایی بدروم روستای آکیارلار است که از طریق قایق ها قابل دسترسی است. در طی این مسیر می توانید از جزیره خرگوش در نزدیکی Gümüşlük نیز بازدید کنید. در منطقه Kadikalesi این فرصت را دارید که تفریحات آبیی چون موج سواری، شنا یا غواصی بپردازید. همچنین به تپه های اطراف Gündoğan سفر کنید و در طبیعت به کاوش بپردازید. از دیگر نقاط اطراف بدروم که برای یک تفریح نیم روزی یا یک روزه می توانید به آن سفر کنید کوچوکبوک به معنای «خلیج کوچک» است که موقعیتی عالی برای برا گذراندن لحظاتی آرام است.

روستای آکیار

.۹ آمفی تئاتر بدروم

اگر به مکان های تاریخی علاقمند هستید، آمفی تئاتر بدروم یکی از مکان هایی است که حتما باید به آن سر بزنید. این آمفی تئاتر تقریبا ۲۵۰۰ سال قدمت دارد. تابستان ها این مکان میزبانی کنسرت هایی را با ظرفیت چند هزار نفر بر عهده دارد. هزاران مکان باستانی در اروپا و اطراف آن وجود دارد اما آمفی‌تئاتر بدروم از معدود مکان‌هایی است که هنوز مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید از قسمت های مختلف این آمفی تئاتر بازدید کنید و مناظر شگفت انگیز شهر را تماشا کنید. همچنین از دیگر مکان هایی است که تماشای غروب خورشد از آن جا لذت عجیبی دارد. این بنا در نزدیکی بندر قرار دارد و دسترسی به آن راحت است.

.۱۰ ویرانه های باستانی پداسا

از دیگر جاذبه های تاریخی بدروم که می توانید از آن بازدید کنید، ویرانه های پداسا است. البته اگر با کمی پیاده روی مشکلی ندارید! زیرا این مکان هیچ مسیر ماشین رویی ندارد و تنها راه دسترسی به آن با پای پیاده است. این بنا متعلق به دوران برنز و آهن است. این مکان بقایای سکونتگاه‌های کاریانی است و قدمت این تمدن به قرن ۱۱ و ۶ قبل از میلاد باز می‌گردد. امروزه تنها حدود ۱۵۰ متر از این مکان به شکل ویرانه ای باقی مانده است. همچنین در قسمت جنوبی تپه ها چند آرامگاه گنبدی شکل را خواهید دید. فرصت خوبی برای غرق شدن در تاریخ و تفکر در زندگی گذشتگان است.

خروج از نسخه موبایل