توریستی ترین جزیره های جهان

جهان سراسر شگفتی است! آن قدر که اگر تمام عمر هم برای دیدن آن ها وقت بگذارید یک عمر دیگر کم خواهید آورد. شاید تا کنون جاذبه های زیادی از کشورهای مختلف شنیده، دیده و یا خوانده باشید. اما آیا جزیره های توریستیی که می توانند بهترین مقصد برای تعطیلات و گذراندن اوقات فراغتتان باشد را می شناسید؟ می توانید ساعت ها در کنار ساحل پیاده روی کنید، آفتاب بگیرید و در آب های شیرین دریت غوطه ور شوید. اگر اهل سفر و تجربه های جدید هستید، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه ۱۰ مورد از توریستی ترین جزایر دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد. برای سفر به هر نقطه دنیا کافیست با ما در ارتباط باشید. کاکتوس سیر برگزار کننده انواع تورهای طبیعتگردی و تورهای داخلی و خارجی با بهترین قیمت و بهترین خدمات در کنار شماست.

بورا بورا، پلی نزی فرانسه

بورا بورا مجمع الجزایری در اقیانوس آرام و یک مقصد محبوب برای گذراندن تعطیلات است. این جزیره توسط تالابی احاطه شده که با صخره های مرجانی از دریای مرکزی جدا می شود. اقتصاد این کشور بیشتر از طریق اقامتگاه های بوگردی و گردشگری اش تامین می شود. در این جزیرهء زیبا می توانید از فعالیت های آبی از جمله غواصی بهرمند شوید.

جزیره فیجی

کشوری جزیره ای در اقیانوس آرام، که به دلیل فعالیت کوه های آتشفشانی شکل گرفته است. این جزیره نیز یکی از مقصدهای محبوب گردشگران است. فیجی مجموعه ای از جزایر گرمسیری را در بر می گیرد که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته اند. همچنین مانند سایر جزایر آب و هوای گرم و شرجی دارد ولی با این تفاوت که در تمام طول سال یکسان است. شما میتوانید در سواحل ماسه ای سفیدش قدم بزنید، شنا و غواصی کنید یا در میان صخره های مرجانی کاوشگری داشته باشید.

بالی، اندونزی

بالی در کشور اندونزی قرار دارد و یکی از مقصدهای پرطرفدار گردشگری محسوب می شود. ممکن است این جزیره را در فیلم های زیادی نیز دیده باشید. جمعیت ساکن در آن اکثریت هندو هستند. گردشگری و سایر مشاغل مرتبط به آن از بزرگ ترین منابع درآمد بالی و حتی کشور اندونزی است. مردم بالی از فرهنگ غنی هنرهایی چون نقاشی، موسیقی، رقص و… بهرمند می باشند. این جزیره دارای سواحلی با شن های سفید و سیاه می باشد. کشاورزی در آن جا رونق فراوانی دارد. به دلیل آب و هوای معتدلش در طول سال در هر زمانی می توان از آن دیدن کرد. متاسفانه در سال های اخیر هجوم گردشگران و تولید زباله های پلاستیکی باعث آلودگی زیست محیطی جزیره شده است.

جزیره مالدیو

احتمالا تا کنون نام این جزیره را زیاد شنیده باشید. مالدیو مجمع الجزایر بسیار زیبایی­ست که در اقیانوس هند واقع است. این کشور به لحاظ ارتفاع پایین ترین کشور جهان می باشد. آب و هوای گرمسیر دارد و محل زندگی حیوانات دریایی چون نهنگ، دلفین ها، لاک پشت ها و انواع ماهی ها می باشد. تمام جزایر این کشور توسط بقایای مرجان ها تشکیل شده اند.

جزیره سیشل

یکی دیگر از جزایر واقع در اقیانوس هند، سیشل است که خود کشوری مستقل در قاره آفریقا می باشد. سیشل کشوری با آب و هوای گرم و شرجی است که تقریبا در تمام طول سال دمای هوا آن ثابت است. این جزیره محل زندگی برخی حیوانات در حال انقراض مانند طوطی سیاه سیشل وسایر دیگر گونه های جانوری می باشد. دولت این جزیره ی زیبا را در راستای راه گردشگری تشویق می کند زیرا یکی از قطب های اقتصادی آن محسوب می شود.

جزیره سانتورینی

در دریای اژه با جزیره ای مواجه خواهید شد که زیبایی اش چشم ها را خیره می کند. سانتورینی جزیره ای در کشور یونان است که یکی از بزرگ ترین جزایر به شمار می آید. این جزیره بر اثر بزرگ ترین فوران آتشفشانیی که تا کنون جهان به خود دیده، شکل گرفته است. خاک سواحل سانتورینی از خاکستر آتشفشان است و همین امر دلیل خاص و منحصر به فرد بودنِ آن است.

جزیره مائوئی

مائوئی از بزرگ ترین جزایر هاوایی است. این جزیره مناظر متنوعی از جمله جنگل های بارانی، آتشفشان های خاموش، دره ها و سواحل ماسه ای سیاه را در دل خود دارد. در این جزیره انتخاب های زیادی برای گردشگری خواهید داشت. می توانید تفریحات آبی مانند غواصی، موج سواری یا پیاده روی در سواحل را برگزینید یا به کشف طبیعت بی نظیر آن بپردازید. اگر خوش شانس باشید می توانید گونه ی در حال انقراض نهنگ های عنبر را نیز مشاهده کنید.

جزیره میکونوس

یکی از جزایر پر بازدید که سالیانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند جزیره میکونوس می باشد. این جزیره مستعمره امپراتوری روم است همچنین اعتقاد بر این است که توسط یک شخصیت اساطیری یونانی به نام میکونوس، پسر خدای آپولو جایی که نبرد حماسی میان زئوس و تیتان ها رخ داد، اداره می شود. میکونوس در سال حدود ۳۰۰ روز آفتابی دارد و دمای هوا تا حدود ۴۰ درجه می رسد.

پالاوان

یکی از جزایر زیبای واقع در کشور فیلیپین شبه جزیره ی پالاوان است. این جزیره از نظر بسیاری از گردشگران یکی از دیدنی ترین و زیباترین جزایر دنیا است. پالاوان متشکل از رشته کوه هایی پوشیده از جنگل هاست. به همین دلیل محل زندگی جانوران متنوع زیادی هم می باشد. همچنین در پالاوان به دلیل این که هنوز کاملا توسعه نیافته است، می توانید در آن جا به مناطق بکر زیادی دسترسی داشته باشید.

جزیره بوراکای

اگر بخواهیم یکی دیگر از جزایر گردشگری و دیدنی فیلیپین را به شما معرفی کنیم، جزیره بوراکای می باشد. بوراکای محل مناسبی برای گذراندن اوقاتی آرام و تفریحات شبانه است. سواحل بوراکای محلی است که در آن تعداد زیادی هتل، اقامتگاه های بوگردی و رستوران واقع شده است به همین دلیل محل تجمع بسیاری از گردشگران می باشد. همچنین مثل سایر جزایر دیگر می توانید به تفریحات آبی بپردازید و از اوقات خوش خود لذت ببرید.

خروج از نسخه موبایل