ارمنستان، کشور کلیساهای بی شمار

ارمنستان کشوری است که روز به روز محبوبیت بیشتر میان گردشگران پیدا می کند. دلیل آن وجود مناظر کوهستانی و دره‌های عمیق، دریاچه‌های زیبا و درخشان و همچنین رودخانه‌های خروشان است. شما در هر گوشه این کشور که قدم بگذارید شگفتزده خواهید شد. هر سوی آن مسیرهای فوق العاده ای برای پیاده روی دارد. به دلیل موقعیت استراتژیک ارمنستان، از رومی ها و بیزانسی ها گرفته تا ایرانی ها و شوروی ها از این منطقه عبور کرده اند.

در تمام دوران آشفتگی ها کشور ارمنستان به شکل قاطعانه ای میراث فرهنگی غنی و زبانش را حفظ کرده است. ارمنستان اولین کشوری بود که دین مسیحیت را پذیرفت به همین دلیل تعداد زیادی صومعه و کلیسا از سال های بسیار دور دارد که می توانید بخشی از زمانتان را برای گشت و گذار در آن اختصاص دهید. در ادامه این مطلب لیستی از محبوب ترین مکان های گردشگری ارمنستان را به شما ارائه می دهیم.

پارک ملی دیلیجان:

در شمال شرق ارمنستان می توانید از پارک ملی دیلیجان دیدن کنید. این پارک منظره فوق العاده زیبایی دارد که علاقمندان به طبیعت و فضای باز را به وجد خواهد آورد. تپه ها و رشته کوه های این پارک زیبا را جنگل های بی پایانی پوشانده است که جویبارهای آرام و خروشان از زیر درختان گذر می کند. همچنین دریاچه های زیبا و انواع گوناگونی از جانوران و پوشش گیاهی را می توانید در این پارک مشاهده کنید. در میان این طبیعت صومعه های قدیمیی وجود دارند که قدمت آن ها به قرن های ۱۰ و ۱۱ باز می گردد که از میان آن ها حقارستین، گشاوانک و ماتوسواوانک دیدنی هستند و پیشنهاد می شود حتما سری به آن ها بزنید. در پارک ملی دیلیجان لحظات خوشی برای پیاده روی تجربه خواهید کرد.

گوریس:

در جنوب شرقی کشور ارمنستان در سواحل رودخانه وراراک دره ای خوش منظره وجود دارد که با کوه ها محصور شده است. این منطقه که گوریس نام دارد با منظره بی نظیرش شما را مسحور و متحیر خواهد کرد. در کنار مناظر طبیعی شگفت انگیز آن بناهای تاریخی فرهنگی بسیار جذابی وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید. هنگام قدم زدن اطراف گوریس از خانه های سنگی قدیمی، موزه باستان شناسی و گالری هنری خارق العاده ی آن بازدید کنید.

ایروان:

این شهر یکی از مراکز مهم صنعتی، فرهنگی و علمی منطقه ی  قفقاز و پایتخت ارمنستان به شمار می آید. یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در ارمنستان شهر ایروان می باشد. برای توسعه ی گردشگری آن تلاش های بسیاری صورت گرفته است. ایروان به دلیل جاذبه های طبیعی زیبایش شهری دیدنی و تماشایی در میان کشور های همسایه و حتی اروپایی است. از مکان های گردشگری آن می توان به فواره های رقصان میدان جمهوری، خانه اپرا ایروان، مجموعه کاسکاد و ویرانه های اربونی اورارتو اشاره کرد.

در خیابان های این شهر زندگی به شکل مثبتی جریان دارد و پر از کافه ها و رستوران هاییست که می توانید لحظات زیبایی را برای خود بسازید. این شهر یک سوم جمعیت ارمنستان را تشکیل می دهد. ایروان دارای بسیاری از موسسات فرهنگی بزرگ به شکل موزه و تئاترهای شهر می باشد. اگر شما هم می خواهید از تاریخ وحشتناکی که بر این ملت گذشت آگاه شوید، موزه فراموش نشدنی نسل کشی ارامنه را از دست ندهید. این موزه بهترین روایتگر تاریخ برایتان خواهد بود.

صومعه گغارد:

صومعه گغارد دارای شهرت فراوانی است و در حومه شهر زیبای گارنیِ ارمنستان قرار دارد. از پایتخت یک سفر یک روزه لذتبخش می توانید به این مکان زیبا و دیدنی داشته باشید. گغارد یکی از خاص ترین کلیساهاییست که در ارمنستان می توانید ببینید. در این منطقه کلیساهای زیبای دیگری هم وجود دارد. حکاکی های زیبا و پیچیده این کلیساها همیشه مورد توجه بوده و هست. قدمت برخی از این آثار به قرن چهارم باز می گردد. محیط این صومعه بسیار دیدنی و خیره کننده است. در سال های گذشته، پیش از آن که ارمنستانی ها به دین مسیحیت گرایش پیداکنند، مردم از این بنای فوق العاده دیدن می کردند.

نوراوانک:

صومعه نوراوانک بازمانده قرن سیزدهم می باشد. نمایی سنگی دارد و یکی از مقصدهای محبوب گردشگرانی است که به ارمنستان سفر می کنند. این کلیسا سالانه مورد استقبال بسیار قرار می گیرد. صومعه در میان صخره هایی بلند و سرخ قرار دارد.  نوراوانک به دلیل داشتن کنده کاری هایی دقیق و با جزئیات محبوب بازدید کنندگان است. گردشگران اگر بخواهنداز طبقه دوم این صومعه دیدن کنند، می توانند از مسیر پلکانی شیب داری که از کنار ساختمان می پیچد، استفاده کنند.

دریاچه سوان:

ارمنستان یکی از کشورهایی است که بیشترین کلیساها را در خود دارد. شما در کجای این کشور می توانید آن ها را ببینید.دریاچه زیبا سوان نیز از آن مستثنی نیست. سوان، بزرگ ترین دریاچه در کل قفقاز است و هنگامی که به آن می نگرید به نظر می رسد هیچ انتهایی ندارد. این یک مقصد محبوب در تعطیلات و اوقات فراغت برای مردم ارمنستان و سایرین می باشد. صومعه و کلیساهای قدیمی چشمگیر مانند سواناوانک و هایراوانک را می توانید در کنار سواحل این دریاچه دیدن کنید. سواحل این دریاچه مورد استقبال همیشگی گردشگران محلی و مسافران می باشد. مردم معمولا به این دریاچه می آیند تا روی شن های طلایی ساحلش استراحت کنند و از تفریحات و ورزش های آبی اش لذت ببرند.

سخن پایانی

کشور ارمنستان به معنای واقعی کلمه دریچه ای رو به تاریخ است. شما همزمان می توانید با زندگی امروزی و گذشتگان این مردمان آشنا شوید. این کشور زندگی مدرن و سنتی را در کنار هم دارد. در این مطلب سعی کردیم آنچه که برای معرفی لازم است در اختیار شما قرار دهیم. . برای خرید تورهای ارمنستان و سایر مقصدها کافیست با ما در آژنس هواپیمایی کاکتوس سیر در ارتباط باشید.

خروج از نسخه موبایل