جاذبه های گردشگری آفریقا

اگر قصد دارید به مقصدی سفر کنید که یکی از مسحور کننده ترین سفرهای عمرتان را تجربه کرده باشید، قاره آفریقا می تواند یکی از بهترین آنتخاب ها باشد. این قاره بیش از پنجاه کشور دارد که هر کدام در نهایت زیبایی و شگفتی هستند. شما می توانید با سفر به این قاره هم از گشت و گذار در شهرهای شلوغ و پر جنب و جوش مانند مراکش، کیپ تاون و قاهره لذت ببرید و یا اگر به دنبال جستجو و کنکاش در طبیعت هستید با سفر به کنیا، آفریقای جنوبی و یا تانزانیا به آنچه دلخواه و انتظارتان است بپردازید. آفریقا بی اندازه بزرگ و دیدنی است و نمی توان تمام این زیبایی ها را در یک مطلب گنجاند. اما در این مطلب سعی کردیم کوتاه و مفید چند مورد از دیدنی ترین مکان های این قاره را به شما معرفی کنیم.

آبشار ویکتوریا آفریقا

یکی از خیره کننده ترین آبشارهای جهان را در آفریقا می توانید مشاهده کنید. آبشار ویکتوریا در فهرست میراث یونسکو به ثبت رسیده است. این آبشار بر روی رودخانه قدرتمند زامبزی قرار دارد و مرز بین زیمباوه و زامبیا را ایجاد می کند. آبشار ویکتوریا از ارتفاع ۳۰۰ فوتی به پایین سقوط می کند و علاوه بر ارتفاع چشم گیرش این رودخانه ۱٫۷ کیلومتر نیز طول دارد. منظره حاصل از برخورد پر فشار و با شتاب این رودخانه با سطح دریاچه فوق العاده زیبا و دیدنی است.

کوه های کلیمانجارو در تانزانیا آفریقا

کوه های کلیمانجارو با ارتفاع ۱۹۳۴۱ فوت مرتفع ترین کوه های آفریقا محسوب می شوند. همچنین رکورد بلندترین کوه مستقل را دارد، زیرا این کوه بخشی از هیچ رشته کوهی نمی باشد. این آتشفشان که از دشت های سرنگتی برمی خیزد، یک آتشفشان خاموش است. خیلی از مردم برای صعود به قله کلیمانجارو به این مقصد سفر می کنند و محبوبیت آن به این دلیل است که این مسیر شامل هیچ تخصص صخره نوردی یا تجهیزات کوهنوردی نیست. در این مسیر شما با چالش های آب و هوایی مانند سایر قله ها به عنوان مثال اورست رو به رو نیستید، اما فتح آن ۶ روز طول می کشد و شما باید از شرایط جسمی و حال خوبی برخوردار باشید و حتما به همراه یک راهنما به این قله صعود کنید.

دریاچه مالاوی

دریاچه مالاوی که سه کشور مالاوی، موزامبیک و تانزانیا را در بر می گیرد، با مساحت ۲۹۶۰۰ کیلومتر مربع سومین دریاچه بزرگ قاره آفریقا می باشد. بیشتر گردشگران از سمت مالاوی از این دریاچه بازدید می کنند.که به آن دریاچه نیاسا می گویند. این دریاچه بیش از هر دریاچه دیگری بر روی زمین دارای انواع ماهی است و ماهیگیری یکی از فعالیت های محبوب مردم این منطقه است. همچنین در این دریاچه می توانید فعالیت های آبیی چون شنا یا غواصی داشته باشید. با این حال بسیار تاکید شده است که بعد از آن حتما یک دوره کوتاه آنتی بیوتیک سریع الاثر مصرف کنید تا از خود در برابر بیهارزیا ( تب حلزون ) محافظت کنید (چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی!) .

مراکش

کشور مراکش در شمال آفریقا قرار دارد و یکی از کشورهای پرطرفدار این قاره می باشد. دیدنی ترین شهر این کشور شهر مراکش می باشد که با نمایی قرمز مجلل ترین شهر آن محسوب می شود. در این شهر می توانید از نخلستان ها، بازارهای محلی و باغ های Majorelle دیدن کنید. مسجد کوتوبیا با یک مناره موری که بخشی از خط افقی شهر است از برترین جاذبه های این شهر به شمار می آید که قدمت آن به قرن دوازدهم باز می گردد. اگر قصد دیدن شهر را از یک زاویه خاص و متفاوت داشتید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما یک نوبت بالن سواری برای صبح زود رزرو کنید. بی شک یکی از بهترین تجربه های عمرتان خواهد بود.

کنیا و سواحل آرامش در آفریقا

یکی از بهترین سواحل کنیا در شهر واتامو قرار دارد. اقیانوس هند با آب های فیروزه ای و زمردی و ساحلی با شن های سفید شکری منظره ای خیره کننده است . برخلاف سواحل آفریقای جنوبی آب در اینجا به اندازه ای گرم می ماند که به شما این امکان را می دهد تا در تمام طول سال بتوانید به راحتی به شنا و آب تنی بپردازید. این ساحل به خاطر وزش بادهای تقریبا ثابت هیچ وقت شدت گرما زیاد و غیر قابل تحمل نمی شود. واتامو دهکده کوچکی است و اقامتگاه ها در نزدیکی خط ساحلی شکل گرفته اند. این اقامتگاه ها شرایط رفاهی مناسبی را در اختیار شما قرار می دهند.

دلتای اوکاوانگو آفریقا

بوتساوانا واقع در جنوب آفریقا یکی دیگر از مقاصد محبوب گردشگران است. در بخش شمالی این کشور دلتای اوکاوانگو قرار دارد که یکی از جاذبه های فوق العاده دیدنی این کشور است. شما می  توانید در رودخانه با قایق به کاوش و گردش بپردازید و فرصت دیدن اسب های آبی و کروکدیل ها را داشته باشید. این مقصد برای شما یک تجربه منحصر به فرد خواهد بود. همچنین اگر چشم به اطرافتان داشته باشید، احتمالا فیل ها، زرافه ها و دیگر حیوانات را خواهید دید که برای نوشیدنِ آب به رودخانه می آیند.

دهانه انگورونگورو

دهانه انگورونگورو حدود ۲٫۵ میلیون سال پیش ایجاد شد. همچنین بزرگ ترین دهانه آتشفشانی غیر فعال در دنیا است که پر و شکسته نشده است. این دهانه یکی دیگر از عجایب هفتگانه است. این مکان خانه هزاران حیوان است. دهانه انگورونگورو در مسیر یک مهاجرت بزرگ از حیوانات قرار دارد و در این زمان از سال گله های انبوهی از حیوانات وحشی مانند گورخرها و دیگر حیوانات را در این منطقه می تواتید ببینید. سفر به این مقصد فراموش نشدنی است. معمولا همه پنج گونه حیوانات بزرگ آفریقایی یعنی شیر، پلنگ، کرگدن، فیل و بوفالو کیپ را م یتوان در اینجا مشاهده کرد. تنها گونه حیوانیی که در کف این دهانه آتشفشانی نخواهید دید، زرافه ها هستند. به این دلیل که عبور از مسیرهای سنگی به سمت پایین برایشان بسیار دشوار است و درختان خیلی کمی وجود دارد.

سخن پایانی

آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر مفتخر است که می تواند بهترین تورهای داخلی، خارجی و طبیعتگردی را در اختیار دوستداران سفر و ماجراجویی قرار دهد. همچنین کاکتوس سیر با داشتن کادری مجرب می تواند شما را با مشاوره پیش از سفر همراهی کند تا شما سفری هر چه بهتر و لذت بخش تر را تجربه کنید.

خروج از نسخه موبایل