دیدنی های شهر پاریس

پاریس شهری افسانه ای، بسیار دیدنی و پایتخت ملی فرانسه است که در واقع یکی از مهمترین شهرهای جهان نیز به شمار می آید. این شهر از نظر جغرافیایی در شمال فرانسه و در کنار رود زیبای سن قرار دارد. گردشگران می توانند سفر دریایی یک ساعته را تجربه کنند و از زیر پل های تاریخی پاریس بناهای زیبا و دیدنی اش را تماشا کنند. دیدن پاریس با قایق چشم انداز متفاوتی برای گردشگران دارد. با وجود این رودخانه اب و هوای سردش، سالیانه دمای هوای شهر پاریس در ماه های جولای حدود ۱۹ درجه سانتی گراد و بطور میانگین در ماه های ژانویه در حدود ۳ درجه سانتی گراد می باشد. این شهر توسط جنگل های بزرگ راش و بلوط احاظه شده است که دلیل مهمی برای هوای مطبوع این شهر می باشد.

جاذبه های دیدنی پاریس

در حال حاضر شهر پاریس یکی از مراکز تجاری، مالی و هنری فرانسه محسوب می شود. از جاذبه های متعدد این شهر می توان به برج ایفل، نوتردام پاریس، لوور، پانتئون و اپرای ، خیابان شانزه لیزه و برج ایفل فرانسه و … اشاره کرد.

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام، کلیسایی معروف در قلب زیبایی های شهر پاریس است. این کلیسا در جزیره سیته و میان رود سن قرار دارد. نوتردام نماد اصلی شهر پاریس و از گنجینه های ارزشمند این شهر محسوب می شود. به طوری که سالیانه حدود ۱۳ میلیون گردشگر و مسافر از آن دیدن می کنند. دیدن پنجره های رنگی بسیار خیره کننده است. به خصوص زمانی که خورشید بیرون باشد. در واقع فقط از ماه مه تا سپتامبر اینگونه است.

کلیسای نوتردام در پاریس
پنجره های رنگی

کاخ ورسای

کاخ ورسای یکی از شاهکارهای مهم معماری فرانسه، از دیگر مکان های جذاب برای گردشگران می باشد. حتما صف طولانی ورود به کااخ ورسای را تحمل کنید و از دیدنی های آنجا لذت ببرید.

کاخ ورسای در پاریس

موزه لوور

موزه لوور در سال ۱۷۹۳ با مجموعه ای متشکل از ۵۳۷ تابلو نقاشی و ۱۸۴ اثر هنری دیگر افتتاح شد. امروزه این موزه شامل ۳۵۰۰۰ شی می باشد. موزه لوور از یزرگ ترین و ارزشمندترین موزه های جهان می باشد. برای دیدن همه اشیا حداقل ۴ تا ۵ ساعت وقت لازم دارید.

موزه لوور در پاریس

دخمه مردگان پاریس

باید خیلی شجاع باشید که به دخمه مردگان سفر کنید. این مکان با هر چیزی که تا کنون از پاریس پر زرق و برق رویایی دیده اید، متفاوت است. این دخمه ها در اصل گورستانی قدیمی و معروف است که زیر سر تا سر این شهر مخفی است. برخی نقاط این دخمه ها برای عموم ممنوع بوده و به مردم اجازه بازدید نمی دادند. اما برخی افراد به طور پنهانی به آن ها سرک می کشیدند تا از آنجا سر در بیاورند. به لطف کنجکاوی و رفت و آمد این افراد این مقبره ها به مکان هایی کاملا خلاقانه تبدیل شده اند. به طور مثال یک از آنها به یک آمفی تئاتر مخفی تبدیل شده است و موارد این چنینی دیگر.

دخمه مردگان در پاریس
دخمه مردگان در پاریس

دیوار عشق پاریس

پاریس به همان اندازه که می گویند رمانتیک وعاشقانه است. وجود دیوار عشاق برای توریستها بسیار جذاب است. این دیوار شگفت انگیز را دو هنرمد به نام های فردریک بارون و کلرکیتو طراحی کرده اند. روی این دیوار به ۳۱۲ زبان نوشته اند « دوستت دارم». مردم و گردشگران کنار این دیوار می ایستند و خاطرات خوش زندگیشان را ثبت می کنند. برخی افراد این مکان را برای خواستگاری از فرد مورد علاقه شان انتخاب می کنند.

شانزلیزه

شانزه لیزه خیابانی شلوغ است که دو طرف آن را درختانی بلند و تنومد در بر گرفته است. شانزه لیزه یک خیابان برای خرید با رستورانهای فوق العاده است. گردشگران برای تماشای مسابقات دوچرخه سواریِ در خیابان شانزلیزه سالانه در آنجا جمع می شوند.

خیابان شانزلیزه در پاریس

آداب معاشرت در پاریس

کشور فرانسه مهد پادشاهی ادب است. فرانسوی ها به شدت برای تشریفات مودبانه ارزش قائل هستند. شهر پاریس برای توریست ها بسیار دوست داشتنی می باشد و از جمله آداب معاشرت فرانسوی ها می توان به نکات زیر اشاره کرد.

  • وقت شناسی مهمترین ویژگی فرانسوی هاست.
  • آداب میز غذای خاصی دارند.
  • شنونده خوبی هستند.
  • قدرانی و احترام از ویژگیهای خاص فرهنگ  مردمان فرانسه می باشد.

حمل ونقل عمومی در پاریس

حمل ونقل عمومی در پاریس به صورت مترو و تراموا  و قطار واتوبوس می باشد . این وسایل نقلیه عمومی به تمام مناطق شهر خدمات رسانی دارد. مترو راهی ساده و سریع و اقتصادی برای رفت و امد به تقاط مختلف شهر است. پاریس با داشتن خیابان های سنگفرش و رویایی بسیار برای پیاده روی بسیار مناسب می باشد.

بهترین فصل برای بازدید از پاریس

بهترین فصل برای سفر به پاریس فصل تابستان است . اما بهار و پاییز نیز فصل های خوبی هستند. مسافران معمولا فصل بهار یا کریسمس را برای سفر به این شهر انتخاب می کنند. اما به یاد داشته باشید که این شهر بی نظیر هر لحظه در هر تاریخ یا فصلی با جاذبه های فوق العاده اش از شما استقبال می کند.

سخن پایانی

آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر مفتخر است که می تواند بهترین تورهای داخلی، خارجی و طبیعتگردی را در اختیار دوستداران سفر و ماجراجویی قرار دهد. همچنین کاکتوس سیر با داشتن کادری مجرب می تواند شما را با مشاوره پیش از سفر همراهی کند تا شما سفری هر چه بهتر و لذت بخش تر را تجربه کنید.