جاهای دیدنی چابهار

چابهار یکی از زیباترین شهرهای بندری سیستان و بلوچستان است. در سال های گذشته این شهر چندان شناخته شده نبود اما امروز یکی از مقصدهای محبوب گردشگری در جنوب کشور است. این شهر در کنار دریای عمان قرار دارد. برای سفر به این شهر بی نظیر خوب است پیش از سفر اطلاعاتی داشته باشید. شرکت خدمات مسافرتی کاکتوس سیر با بهترین تورها در خدمت شماست و سفر به این شهر زیبا را برایتان آسان تر می کند. این بندر شگفت انگیز تنها بندر ایران است که در کرانه اقیانوس هند و دریای مکران قرار دارد. برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تور چابهار

جاذبه های دیدنی برتر چابهار

چابهار شهر خیلی بزرگی نیست اما شاید یک آشنایی نسبیی از جاذبه های دیدنی این شهر به شما کمک بیشتری در لذت بردن از سفرتان بکند. با این کار شما می توانید بهترین استفاده را از وقت و فرصت هایتان داشته باشید. بی شک قدم به قدمِ این شهر بی نظیر است اما برخی از دیدنی های آن به قدر شگفت انگیز است که هر گردشگری را مسحور خواهد کرد. پس شما هم در سفر به چابهار زیبا این جاذبه های طبیعی و تاریخی را از دست ندهید.

سواحل دریای عمان
ساحل دریا چابهار

کوه های مینیاتوری

کوه و دشت همیشه قشنگ است. اما آیا تا کنون نام کوه های مینیاتوری را شنیده اید؟ این کوه های تاریخی و زیبا سالیان دور در زیر آب مدفون بودند و به همین دلیل فسیل ماهی ها و حیوانات آبزی زیادی در کوه های مینیاتوری وجود دارد. کوه های مینیاتوری به دلیل ظاهر خاصی که دارد به کوه های مریخی هم شناخته می شوند. تماشای این کوه ها از راه دور و گشت و گذار د رآن یکی از تفریحات اصلی توریستان و گردشگران محسوب می شود.

کوه های مینیاتوری چابهار
کوه های مینیاتوری چابهار

ساحل دریا بزرگ چابهار

به نظر من یکی از قشنگ ترین ساحل های دنیا، ساحل خیره کننده دریا بزرگ است. این ساحل صخره ای فوق العاده یکی از قشنگ ترین منظره ها را دارد و به ساحل دریا بزرگ مشهور است. لحظات در کنار این ساحل جور دیگری جریان دارد و منظره برخور موج های خروشان به صخره ها بی نظیر است. برای دیدن این جاذبه باشکوه بهتر است زمان وزش بادهای موسمی به چابهار سفر کنید. با وجود هوای گرم این بادهای موسمی خنک هوایی متعاد را ایجاد می کنند. در این زمان می توانید موج هایی تا ارتفاع ۱۵ متر را هم ببینید.

دریا بزرگ چابهار
دریا بزرگ چابهار

بندر گواتر

بندر گواتر در مجاورت دریای عمان و مرز پاکستان قرارد دارد. می توان گفت در انتهایی ترین نقطه چابهار واقع است و فقط به اندازه نیم ساعت قایق سواری با پاکستان فاصله دارد. از ویژگی های منحصر به فرد این بندر قرار گرفتنش در کنار خلیج گواتر است که محل تلاقی دو رودخانه باهو کلات ایران و نهردشت پاکستان است. همچنین این بند به موج های خروشان وبلند خود که ارتفاعشان به ۱۵ متر می رسد هم معروف است. اگر علاقمند به موج سواری هستید، بند گواتر فوق العاده است. همچنین بندر گواتر محل زندگی گونه های زیادی از پرندگان است.

بندر گواتر چابهار
بندر گواتر

تالاب لیپار چابهار

این تالاب زیبا را به رنگ صورتی اش می شناسند و یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی چابهار است. دلیل رنگ صورتی آن وجود پلانکتون ها و جلبک های صورتی است. همچنین در فصل سرما و زمستان و پرندگان زیادی به این تالاب کوچ می کنند. تفریحات زیادی در این تالاب وجود ندارد، اما تماشای پرندگان، عکاسی کنار آب های صورتی و شتر سواری می توان لحظات خوشی را برایتان رقم بزند.

تالاب لیپار چابهار
تالاب لیپار

روستای تیس

تیس یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین روستاهای ایران است. قدمت این روستا به دوران هخامنشیان باز می گردد و بناها و آثار ارزشمند تاریخی زیادی را در خود جای داده است. علاوه بر آن یک از بنادر مهم و اصلی در جنوب کشور است. اگر به این روستا سفر کردید حتما از غارهای سه گانه و معبد بان مسیتی، قلعه پرتغالی ها و اسکله تیس دیدن کنید.

روستای تیس
روستای تیس

گورستان جن تیس

اگر از هیجان لذت می برید، حتما سری به این گورستان بزنید. این مکان یکی از خاص ترین جاهای دیدنی تیس محسوب می شود. برای بازدید از این مکان شگفت انگیز باید به دامنه کوه پیل بند بروید. اما ویژگی منحصر به فرد این گورستان این است که برعکس تمام گورستان ها برعکس زمین در دل صخره ها قرار دارد. این گورها ظاهر عجیبی دارند و بومیان معتقدند که این قبرها متعلق به مردگان جنیان است. مردم محلی معمولا به گردشگران و توریستان توصیه می کنند پس از غروب از این از این مکان بازدید نکنند.

گورستان جن تیس

بندر بریس چابهار

یکی دیگر از جاذبه های فوق العاده دیدنی چابهار بندر زیبای بریس است. اطراف این بندر صخره های بلندی تا ارتفاع ۱۰ متری قرارد و با منظره زیبای دریای عمان یک لوکیشن فوق العاده برای عکاسی است. اما هنگام قدم زدن روی صخره ها حتما احتیاط کنید زیرا ممکن است ناپایدارد باشد. بندر بریس با کوه های مینیاتوری یا مریخی در شمال و دریای جنوب در عمان احاطه شده است. همچنین د راین بندر فعالیت های ماهیگیری و تجارت بندرگاهی رونق فراوانی دارد.

بندر بریس
بندر بریس

مراکز خرید چابهار

  • منطقه آزاد چابهار

نمی شود به چابهار سفر کرد و دست خالی برگشت. یکی از بهترین مراکز خرید ایران که می توانید جنس های اصل و خوب و قیمت مناسب از جمله لوازم خانگی را بخرید منطقه آزاد چابهار است. این بازر بزرگ اجناس متنوعی چون لوازم خانگی، لوازم آرایشی، طلا، ابزار آلات را عرضه می کند. از جمله تمام این ها در این بازار پارچه های زیبا و قیمت مناسب است و همچنین خوراکی های خوشمزه ای که بعید است هر جایی پیدا شود. اگر این مکان را برای گشت و گذار و خرید انتخاب کردید حتما سری هم به بازار چینی ها بزنید. همچنین برای استراحت م یتوانید از ساحل دریابزرگ استفاده کنید.

منطقه آزاد چابهار
مرکز خرید منطقه آزاد چابهار
  • دکه بازار

اگر دلتان می خواهد علاوه بر خرید با فرهنگ مردم بلوچ بیشتر آشنا شوید و با آن ها درآمیزید، سری به بازار سنتی چابهار یا همان دکه بازار بزنید. د راین بازار علاوه بر کالاهای معمول، آثار دستی مردم چابهار را نیز خواهید یافت. بهترین کالاهایی که در این بازار یافت می کنید، ادویه، آثار سوزن دوزی، بدلیجات، رویند و پارچه های زیبای محلی و صدف است.

دکه بازار چابهار
بازار سنتی یا دکه بازار چابهار

بهترین زمان سفر به چابهار

برای سفر به این شهر خاص و بی نظیر بهترین زمان، ماه های سرد سال است. از پاییز شروع می شود و از همه زمان ها بهتر زمستان است که بهترین آب و هوا را تجربه خواهید کرد. در زمستان هوا دلپذیر است و به شما این امکان را می دهد بهترین بهره را ا زمانتان ببرید. البته در فروردین نیز هنوز این فرصت برای شما مهیا است اگرچه کمی گرم تر اما قابل تحمل. تابستان ها بیشترین درجه گرما را دارد و شب ها نیز گرما اگرچه کمتر اما همچنان پایدارد است. جهت جلوگیری از گرمازدگی پیشنهاد می شود در این ماه های سال به چابهار سفر کنید.

هتل فردوس چابهار