بهترین شهرهای دیدنی در روسیه

روسیه بزرگ ترین کشور جهان و گنجینه ای پر رمز و راز است. هر مقصدی در روسیه داستانی پر ماجرا است. از سواحل درخشان دریای سیاه تا بیابان های ناهموار سیبری هر کدام به نحوی شگفتی خاص خود را دارد. در واقع این کشور منبعی غنی از فرهنگ، تاریخ و مناظر طبیعی است. با وجود جاذبه های فراوان هر گردشگری در تصمیم گیری برای بازدید از جاذبه های بی نظیر آن گیج خواهد شد. بنا بر این ما در این مقاله برخی از مقصدهای برتر را برای شما گردآوری کرده ایم.

مسکو، پایتخت روسیه

پایتخت روسیه، مسکو به خاطر میدان سرخ، کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل و موزه ای در جه یکش معروف است. این شهر تاریخی غنی، فرهنگی اصیل و آب و هوایی منحصر به فرد دارد. تاریخ مسکو به بیش از ۸۰۰ سال می رسد. در سال ۱۱۴۷ تاسیس شد و به سرعت رشد کرد. همچنین این شهر نقشی محوری در تاریخ روسیه داشت و مرکز فعالیت های سیاسی بود. در طول جنگ جهانی دوم مسکو نقش مهمی در مقابل تهاجم های نازی داشت. این شهر آب و هوایی مرطوب دارد. در تابستان ها گرم و در زمستان ها سرد است. میراث فرهنگی و تاریخی مسکو یکی از ارزشمندترین میراث های جهان محسوب می شود. مطالعه مقاله مسکو

کلیسای سنت باسیل مسکو در زمستان. روسیه
کلیسای سنت باسیل

سنت پترز بورگ

یکی از شهرهای زیبا و خیره کننده روسیه سن پترز بورگ است. این شهر با جاذبه های گردشگریی چون موزه ارمیتاژ، قلعه پیتر و پل، کاخ کاترین و… یک از پر بازدید ترین شهر ها از سوی مسافران است. این شهر در سال ۱۷۰۳ تاسیس شد و بیش از ۲۰۰ سال پایتخت روسیه بود. هدف از تاسیس سن پترز بورگ مدرن سازی روسیه و برقراری روابط نزدیک تر با اروپا بود. در آن سال ها به این شهر لقب «پنجره ای رو به غرب» داده بودند. همچنین این شهر شاهد وقایع تاریخی مهمی از جمله انقلاب روسیه در سال ۱۹۱۷ و جنگ جهانی دوم بود. سن پترز بورگ از آب و هوایی مرطوب برخوردار است. تابستان هایش نسبتا کوتاه هستند و هوایی معتدل دارد و زمستان هایی سرد و برفی. همچنین به عنوان پایتخت فرهنگی روسیه شهرت دارد.

کاخ پترهوف در تابستان سنت پترزبورگ. روسیه
کاخ پترهوف

کازان

کازان شهری دیدنی و فریبنده و همچنین یکی از قدیمی ترین شهرهای روسیه است. قدمت آن به بیش از هزار سال پیش باز می گردد. این شهر ترکیب منحصر به فردی از تمدن هایی چون تاتارها، مغول ها و روس ها است. این شهر نقش مهمی در توسعه فرهنگی و مذهبی مردم تاتار داشت. کازان آب و هوایی مرطوب، تابستان های گرم و زمستان های سرد دارد.

مسجد قل شریف در غروب شهر کازان. روسیه
مسجد قل شریف

یکاترین بورگ

این شهر محل اعدام آخرین امپراتور روسیه یعنی نیکلاس دوم و خانواده اش است. در یکاترین بورگ می توانید از کلیسای خون که یادبودی از آن هاست دیدن کنید. از دیگر جاذبه های این شهر برج تلوزیون با ارتفاع ۲۲۰ متری، موزه تاریخ یکاترینبورگ هستند. نا این شهر برگرفته از نام همسر نیکلاس دوم، کاترین است. یکی از برجسته ترین شهرهایی است که نقش مهمی در توسعه صنعتی روسیه داشت.

کلیسای ناجی در خون در شهر یکاترین بورگ.روسیه
کلیسای ناجی در خون

ولادی وستوک یک شهر بندری در روسیه

اگر دنبال یکی از شهرهای پر جنب و جوش روسیه هستید، ولادی وستوک یکی از بهترین گزینه هاست. ولادی وستوک یک شهر بندری واقع در شرق روسیه است. این شهر در امتداد اقیانوس آرام شکل گرفته است. همچنین این شهر از جاذبه های تاریخی و طبیعی دیدنیی مانند قلعه ولادی وستوک و جزیره راسکی برخوردار است.

پل طلای در ولادی وستوک روسیه
پل طلایی

سوچی

سوچی یکی دیگر از شهرهای پر جنب و جوش ساحلی روسیه است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی اش تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل (دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه) دارد. اطراف سوچی را کوه های مرتفع و مناظر زیبا در بر گرفته است. همچنین بلندترین قله اروپا یعنی کوه معروف البروس در این شهر قرار دارد. سوچی یک شهر فرهنگی در زمینه انواع موزه ها، گالری و تئاتر است. در مجموع شما می توانید تفریح های متنوعی را تجربه کنید.

سوچی یک شهر ساحلی در روسیه
بندر سوچی

دریاچه بایکال روسیه

عمیق ترین و قدیمی ترین دریاچه آب شیرین جهان در روسیه و در شهر سیبری قرار دارد. اطراف این دریاچه با کوه ها و جنگل ها و صخره ها احاطه شده است. این دریاچه بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است. به همین دلیل در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. شما می توانید انواع تفریح های آبی از شنا گرفته تا کایاک سواری را در این دریچه انجام دهید.

دریاچه بایکال در روسیه
دریاچه بایکال

چگونه به روسیه سفر کنیم؟

بر خلاف آنچه در فیلم ها و کتاب ها در ذهن ها شکل گرفته است، روسیه کشوری رنگارنگ و زیبا است. کافیست فصلی مطابق روحیه تان برای سفر به آن انتخاب کنید. برای سفر به این کشور می توانید از طریق شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری کاکتوس سیر اقدام کنید. کارشناسان ما بهترین تورهای روسیه را به شما معرفی خواهند کرد. شما پس از مشاوره می توانید پکیج دلخواهتان را خریداری نمایید.

تور روسیه

شبه جزیره کامچاتکا

یکی از دورترین اما در عین حال دیدنی ترین مقصدها در روسیه شبه جزیره کامچاتکا است. این منطقه به دلیل بکر بودن و آتشفشان هایش شناخته می شود. کامچاتکا محل زندگی چند جامعه بومی است. این جوامع از فرهنگ های سنتیی چون رقص های محلی، غذاهای بومی، صنایع دستی برخوردار است. برای سفر به این شبه جزیره شرایط خاصی مانند اخذ مجوز برای مناطق خاص و استخدام لیدر لازم است. دسترسی به این شبه جزیره از طریق راه های هوایی میسر است. این منطقه به دلیل اینکه نسبت به سایر مقصدها گردشگر زیادی نداشته، یک تجربه منحصر به فرد را برای شما رقم خواهد زد.

شبه جزیره کامچاتکا در روسیه
شبه جزیره کامچاتکا

حلقه طلایی

حلقه طلایی نام یک مسیر گردشگری محبوب در روسیه است. این مسیر چندین شهر دیدنی و تاریخی در شمال شرق مسکو را در بر می گیرد. آن ها مجموعه ای از شهرهای باستانی هستند که نقش مهمی در شکل گیری فرهنگ و تاریخ روسیه داشتند. هر کدام از این شهرها معماری منحصر به فرد خود را دارند. بسیاری از بناهای موجود در حلقه طلایی جزو میراث جهانی یونسکو هستند. سفر به حلقه طلایی را می توانید از طریق تورها حتی با وسایل حمل و نق عمومی انجام دهید.

کلیسای دورمیشن در ولادیمیر. روسیه
کلیسای دورمیشن-ولادیمیر