جاذبه های دیدنی و گردشگری چین

چین کشوری با تنوع بالا و جاذبه های دیدنی بسیار است. به لطف بزرگی این کشور، دامنه ی بی حد و مرزی برای کشف و گشت و گذار در این کشور وجود دارد. گوشه گوشه ی این کشورِ پر ماجرا پر است از آداب و رسوم و فرهنگ های متفاوت با غذاهای متنوع و خوشمزه. چین را می توان سرزمین عجایب آسیا دانست. حتی اکنون پس از گذشت دهه ها و رشد اقتصادی، این کشور جذابیت های خود را از دست نداده است. کشور چین سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران است. در ادامه این مقاله به برخی جاذبه های این کشور می پردازیم.

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ یکی از شگفتی های نه تنها چین بلکه دنیا است. در ساخت آن حدود ۴ میلیون آجر به کار رفته است. اگر این دیوار طولانی را دنبال کنید با جاذبه های بسیاری رو به رو خواهید شد. اما از آن جایی که اکثر گردشگران فرصت زیادی برای این کار ندارند، نقطه های برتری از آن وجود دارد که معمولا به آن ها پیشنهاد می شود. دو مورد از مشهورترین آن ها عبارتند از نینگشیا و گانسو. در هر دوی این مکان ها زیباترین بخش های دیوار بزرگ را خواهید دید. امروزه پر بازدیدترین بخش دیوار در نزدیکی گذرگاه بادالینگ در شمال غربی پکن است. شایعاتی وجود دارد که می گویند ملاتی که در ساخت دیوار چین استفاده شده است از استخوان انسان ها است و یا مردان در داخل دیوار دفن شده اند. اما حقیقت این است که در واقع ملات مورد استفاده آرد برنج بوده است.

دیوار بزرگ چین

شهر ممنوعه پکن در چین

شهر ممنوعه چین با  3.5 کیلومتر از دیوارهای قدیمی یک قلعه در محاصره است. این منطقه بهترین مجموعه معماری تاریخی چین را به نمایش می گذارد. برای دیدن این شهر ممنوعه باید به قلب پکن سفر کنید. این شهر از لحاظ تاریخی و آیین های سنتی و از همه مهم تر وسعت بسیار غنی است. گردشگران بسیاری سالانه از این  شهر ممنوعه بازدید می کنند. این شهر ممنوعه بیش از شش قرن است که پا برجاست . شهر ممنوعه سال های پیاپی محل زندگی امپراطوری های چین به صورت سلسله وار بود. اما از آنجایی که ورود افرادی جز خاندان امپراطوری به آن ممنوع بود، به شهر ممنوعه شهرت یافت.

شهر ممنوعه

سه بتکده دالی

در جنوب چین سه بتکده از قدیمی ترین بناهای این منطقه را خواهید دید. قدیمی ترین آن ها نماد دالی هستند و که کهن ترین آن ها مربوط به دهه ۸۰۰ می شود. این سه بتکده مانند درختان سر به فلک کشیده از دل زمین سر برآورده اند. همچنین از هر نقطه در دالی قابل مشاهده هستند. اگرچه اجازه ورود به این بناهای عظیم را ندارید اما کاوش در اطراف آن ها نیز سراسر جذابیت است. در پشت این بتکده ها معبد زیبای چونگ شنگ قرار دارد. بازدید و کاوش در این معبد نیز خالی از لطف نیست.

سه بتکده دالی

بودای غول پیکر لشان، سیچوان

این بودای غول پیکر ۷۱ متر ارتفاع دارد. این مجسمه یکی از نمادهای مذهبی مهم این کشور است. ساخت این بودای بزرگ در سال ۷۱۳ پس از میلاد توسط توسط یک راهب بودایی آغاز شد و ۹۰ سال بعد به اتمام رسید. این مجسمه بر روی یک صخره حکاکی شده و بزرگ ترین مجسمه بودا در جهان است. بودای غول پیکر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. با استفاده از کشتی های تفریحی از طریق اسکله های عمومی در لشان به راحتی می توان به این اثر تاریخی ارزشمند دسترسی پیدا کرد. پارک خوش منظره اطراف بودا نیز ارزش کاوش و وقت گذرانی دارد.

بودای غول پیکر لشان در چین

شهر قدیمی لیجیانگ

درست در شمال غربی چین شهر لیجیانگ با ۸۰۰ سال قدمت وجود دارد. لیجیانگ مانند هر شهر قدیمی دیگری مملو از رمانتیسم، جذابیت و فرهنگی قدیمی است. طراحی خیابان های تاریخی آن مانند صدها سال پیش باقی مانده است. این شهر تحت حکومت خانواده مو بوده و فرهنگ و معماری بومی ناکسی را منعکس می کند. خیابان های باریک سنگ فرش و پل های سنگی  از جمله معماری های زیبای این شهر است.

شهر قدیمی لیجیانگ در چین

کروز رودخانه یانگ تسه

رودخانه یانگ تسه با ۶۳۷۸ کیلومتر سومین رودخانه طولانی دنیا است. این رودخانه از ۹ شهر عبور می کند که در میان این مسیر طولانی مناظر دیدنیی وجود دارد که شما را به وجد خواهد آورد. بهترین گزینه برای گشت و گذار در مسیر رودخانه کشتی تفریحی است. سه دره رودخانه یانگ تسه آنقدر زیبا و پر شکوه هستند که هرگز دلتان نخواهد آن بهشت را ترک کنید. طول بسیار زیاد آن باعث می شود که رودخانه در نقاط متعددی در چین قابل تماشا باشد. آب این رود در نهایت به دریاچه چین شرقی می پیوندد.

رودخانه یانگ تسه در چین

جنگل سنگی شیلین، چین

تصور کنید کاوش در جنگل سنگی ۲۷۰ میلیون ساله چقدر می تواند جذاب و خاطره انگیز باشید. این پدیده  آنقدرعجیب و حیرت انگیز است که ابتدا شاید تصور کنید به دست ساز بشر است. اما باید بدانید که این مکان بر اساس عوامل طبیعیی چون زمین لرزه و فرسایش شکل گرفته است. همچنین مناظری چون آبشارها، دریاچه ها و حتی رودخانه های زیر زمینی نیز وجود دارند که در کنار این جنگل سنگی منظره ای حماسی و عجیب غریب را ایجاد کرده اند.

جنگل سنگی شیلین در چین

سخن پایانی

چین کشور بزرگ و پهناوری است و ما در این مقاله سعی کردیم بخشی از زیبایی ها و جاذبه های دیدنی آن را به شما معرفی کنیم. البته به خاطر داشته باشید که این جاذبه های دیدنی طبق اولویت بندی خاصی نیستند. همکاران ما در آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر آماده ارائه بهترین تورهای پیشنهادی و دلخواه شما می باشند. همچنین با مشاوره پیش از سفر می توانید تجربه بهتری از سفرتان داشته باشید.