هند، سرزمین رنگ ها

هند، کشوری رنگارنگ و پر هرج و مرج و در عین حال بسیار جذاب و دیدنی است. کشوری که در آن زیبایی های خاص و بی نظیرش سالیانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. هندوستان دومین کشور پر جمعیت جهان است که با داشتن کاخ ها و قلعه ها و معابد مقدس باور نکردنی به یکی از کشورهای دیدنی و جذاب تبدیل شده است. این کشور به دلیل داشتن آیین های متنوع و خاص به کشور ۷۲ ملت معروف است این کشور به بیش از ۲۰۰ زبان مختلف صحبت می کنند. در ادامه این مقاله با جاذبه های دیدنی و گردشگری این کشور بیشتر آشنا خواهید شد.

مردم محلی هند

در ادامه به چند مورد از دیدنی ترین شهرهای این کشور می پردازیم.

جیپور

اولین چیزی که در این شهر نظر گردشگران را به خود جذب می کند، نمای صورتی این شهر است که آن هم دلیل خاص خود را دارد. در زمان پادشاهی ساوای رام سینگ مردم شهر جیپور برای نشان دادن حسن نیت خود و استقبال از شاهزاده انگلیسی تمام در و دیوار این شهر را به رنگ صورتی در آوردند که به نوعی میزبانی خود را نشان دهند. همین ظاهر متفاوت این شهر را به یکی از جاذبه های دیدنی کشور هند تبدیل کرده است.

شهر جیپور در هند

آگرا

با آمدن نام آگرا اولین چیزی که به ذهن هر خواننده یا شنونده ای می آید بنای پرشکوه تاج محل است حال آنکه نباید از دیگر جاذبه های  این شهر مانند معابد، مقبره‌ها، قلعه‌ها، باغ‌ها، کاخ‌ها و همچنین بازارهای محلی این شهر غافل شد. این شهر به دلیل داشتن فاصلهء کم با دهلی ( ۳ ساعت) نیز حائز اهمیت و مورد توجه گردشگران است.

شهر آگرا در هند

دهلی

اگر می خواهید قدم به تاریخ بگذارید و با یک قدمت چند هزار ساله رو به رو شوید سفر به دهلی را به هیچ عنوان از دست ندهید. این شهر را می توان به عنوان پایتخت طعم ها نیز معرفی کرد چرا که با وارد شدن به این شهر می توانید ذائقه چشایی خود را با انواع و اقسام طعم های تازه و بی نظیر به چالش بکشید. این شهر ترکیبی از سادگی ، تاریخ و مدرنیته است. از سایر مکان های دیدنی این شهر می توان از باغ لودی، مسجد جامع دهلی، میدان مهتاب و … نام برد.

شهر دهلی در هند

سواحل گوآ

گوآ یک مستعمره سابق پرتغال است که با  داشتن سواحل شگفت انگیز، خط ساحلی زیبا شرایطی را فراهم آورده که می توان در کنار دریا در محیطی پر انرژی با فرصتی فراوان برای ورزشهای آبی و تفریحات شبانه شگفت انگیز هر توریستی را به خود جذب کند. ساحل گوآ از جاذبه های گردشگری هند است که شما می توانید وقت خود را در کازینوها و بازارهای آن بگذرانید. این سواحل به لحاظ جغرافیای با شهر ریو برزیل رقابت می کند.

سواحل گوآ در هند

میسور

کاخ میسور کاخی بسیار مجلل و یکی از جاذبه های این شهر است. زندگی یک مهارجه نجیب در میسور این ساختمان با عظمت و با شکوه را به وجود آورده است. کاخ میسور یک سازه سنگی سه طبقه با گنبدهای مرمری و یک برج پنج طبقه به ارتفاع ۴۴ متر می باشد با این حال جذابیت این شهر حتی بیشتر از کاخ های سلطنتی آن است. شما می توانید این شهر زیبا را جزو مقصدهای خود در سفر به هند قرار دهید. بهترین زمان بازدید از میسور از نوامبر تا فوریه می باشد.

شهر میسور در هند

 ایالت کرالا

ایالت کرالا از همان مناطقی است که اگر به هند سفر می کنید فرصت دیدن آن را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید. این شهر از سرسبزترین مناطقی است که در هند می توانید از آن بازدید کنید. همچنین بازدید از مرداب های شگفت انگیز و زیبا را از دست ندهید. برای دسترسی به این مرداب ها می توانی از قایق های سنتی استفاده کنید. این قایق ها توسط مردم محلی هدایت می شوند. در مسیر این مرداب ها می توانید از مناظر فوق العاده دینی نظیر خانه های روستایی دیدن کنید. این شهر رویایی مورد توجه عکاسان بوده.

ایالت کرالا در هند

 شهر جیسلمیر شهر طلایی

یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهر قلعه بزرگی میان این شهر است. این قلعه امروزه یکی از مراکز تفریحی این شهر به شمار می آید. امروزه افراد زیادی از آن بازدید می کنند و از امکانات رفاهی و تفریحی آن مانند: مانند کافه ها و رستوران ها بهره می برند. علت شهرت آن به شهر طلایی به دلیل استفاده از مصالح زرد رنگ در معماری آن است.

شهر جیسلمر در هند

بمبئی 

آیا کسی هست که تا کنون نام شهر بمبئی را نشنیده باشد؟ این شهر از بزرگ ترین پرجمعیت ترین و شلوغ ترین شهرهای بمبئی  است. از پربازدیدترین دیدنی های این شهر دروازه نمادین ان است که ۲۶ متر ارتفاع دارد. این سازه بی نظیر برای استقبال از پادشاه جورج پنجم و همسرش بنا شد. از دیگر جاذبه های این شهر می توان از مجسمه شیواجی ، پیوند دریایی باندرا-ورلی ، بقعه حاج علی و … نام برد.

شهر بمبئی در هند

 کلکته 

کلکته در سال های دور پایتخت هند و از پرجمعیت ترین شهرهای آن بود اما امروزه این عنوان را به دهلی نو واگذار کرده است و اکنون به عنوان یکی از پر جنب و جوش ترین شهرهای دنیا شناخته می شود. با توجه به آب و هوای کلکته بهترین زمان برای سفر به این شهر می تواند تعطیلات تابستان باشد.

شهر کلکته در هند

۵ مورد از پر بازدیدترین جاذبه های دیدنی هند

دیدنی های کشور زیبا و رنگا رنگ هند پایان ناپذیرند. شما در این کشور قدم به قدم شگفتزده خواهید شد. از آنجایی که تمایی این شگفتی ها در این مطلب نمی گنجد، پنج مورد از دیدنی ترین آن ها را به شما معرفی می کنیم.

۱/ معبد راناکاپور

معبد راناکاپور از باشکوه ترین و بزرگ ترین معابد هند به شمار می آید. عمر این معبد به قرن ۱۵ باز می گردد و ساخت آن بیش از ۵۰ سال به طول انجامیده است. معبد راناکپور دارای ۲۹ سالن و ۸۰ گنبد و ۱۴۴۴ ستون است و در بالای هر یک از این گنبدها مجسمه خدایان قرار دارد. معماری این معبد، پیچیده و فوق العاده زیبا است.

معبد راناکاپور در هند

۲/  پارک ملی Bandhavgarh

حیات وحش این پارک ملی مورد توجه بسیاری از گردشگران است. حیواناتی که در این حیات وحش مشاهده خواهید کرد نظیر پلنگ، گوزن، خرس، کفتار، گاومیش کوهان دار هندی و گرگ می باشد. ببر بنگال از جاذبه های ستاره ای این پارک ملی می باشد که شاید هنگامی که شما از این پارک دیدن کنید تنها موفق به دیدن ۱۰ درصد از این حیوانات شوید. بهترین بازه زمانی برای بازدید از این حیات وحش اوایل صبح و نزدیک غروب است چرا که در این تایم ها احتمالا حیوانات بیشتری را خواهید دید.

 پارک ملی Bandhavgarh در هند

۳/ دارجلینگ

دارجلینگ شهری در شمال شرقی هند است که به مزارع چای و دمنوش های معطرش معروف است. در تپه های اطراف این شهر برگ های چای زیادی را مشاهده می کنید که عطر آن ها هوش از سر می پراند. از دیگر نمادهای زیبایی این شهر می توان به گذر راه آهن از کوه هیمالیا اشاره کرد.

دارجلینگ شهری در شمال شرقی هند

۴/ قلعه مهرانگر

از با ابهت ترین قلعه های این کشور قلعه مهرانگر می باشد. قدمت این قلعه به اواسط قرن پانزدهم باز می گردد. در زمان گذشته از این قلعه به عنوان یک مکانیزم دفاعی استفاده می کردند. هنوز نیز می توانید آثار گلوله توپ ها را بر روی یکی از هفت دروازه ورودی آن ببینید. در این قلعه می توانید از موزه تاریخی ان نیز دیدن کنید که مجموعه از آلات موسیقی، گهواره های سلطنتی و لباس های زیبا می باشد.

قلعه مهرانگر در هند

۵/ معبد میناکشی امان

از تاریخی ترین معابد هندوستان که متعلق به قرن ۶ می باشد. این معبد در یکی از کهن ترین شهرها ی هند قرار دارد که خود قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد. این معبد داری ۱۴ برج می باشد که هر یک اختصاص به خدایانی دارد و حدود ۳۳ هزار مجسمه در این معبد وجود دارد.

معبد میناکشی امان در هند

 سخن پایانی

همه آنچه که از هندوستان و مکان های دیدنی آن گفته شد تنها بخش کوچکی از این کشور زیبا و دیدنی است. تمام عکس ها و مقالاتی که من باب این کشور تهیه شده اند باز هم برای به رخ کشیدن زیبایی های آن کافی نیست. شما می توانید تورهای هندوستان را با بهترین نرخ از آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر تهیه کنید. همکاران و کارشناسان ما به خوبی و با اطلاعات کافی شما را برای خرید پکیج تورهای هندوستان راهنمایی خواهند کرد. روی ما حساب کنید.