سفر ارزان به هر کجا!

سفر یکی از ملزومات زندگی است که می تواند تجربه های خیلی خوبی برای شما رقم بزند و علاوه بر آن گاهی باعث می شود مسیر خود را در زندگی پیدا کنید. شما می توانید متوجه علایق خود و شناختِ بیشتر همسفرانتان شوید. در همین سفرها می توانید صاحب دوستانی ابدی نیز بشوید. شما را از افسردگی دور می کند و حال خوب را به شما بر می گرداند. همچنین باعث می شود مهارت های بیشتری بیاموزید. حال چه بهتر که این سفرها را با هزینه کمتر و اقتصادی تری بروید تا شانس بیشتری برای سفرهای بیشتر داشته باشید. در این مقاله از کاکتوس سیر به شما می گوییم که چگونه یک سفر خوب و اقتصادی را تجربه کنید.

سفر با دوستان

اینجا برای شما چند راهی که باعث کمتر شدن هزینه هایتان می شود را معرفی می کنیم:

خارج از فصل های شلوغ سفر کنید

 معمولا خارج از بازه های زمانیی که پیک سفر و شلوغی است هزینه هر چیزی از جمله بلیت و هتل بیشتر می شود و مخارج سنگین تری روی دست شما می گذارد. که معمول ترین آن تعطیلات رسمی می باشد. شما با توجه به مقصد انتخابیتان بهتر است زمان اوج شلوغی آن را بسنجید و سپس اقدام به تهیه بلیت کنید.

هزینه بار پرداخت نکنید!

 اگر قصد سفر با هواپیما دارید، پیشنهاد می کنیم تا جای امکان سبک سفر کنید که این مورد چندین مزیت دارد. در وقتتان صرفه جویی می شود زیرا نیاز نیست زمانی را بابت تحویل گرفتن چمدان صرف کنید، نگرانی بابت گم شدن یا جا ماندن یکی از ساک ها یا چمدان های خود ندارید و از همه مهم تر نیازی به پرداخت اضافه بار نیست.

سفر سبک

در سفر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

قطعا پس از رسیدن به مقصدتان ساده ترین راه این است که سوار تاکسی شوید و به سمت محل اقامتتان بروید و احتمالا مبلغ زیادی را متحمل شوید. با این حال اغلب فرودگاه ها و راه آهن ها به ایستگاه های مترو و اتوبوس دسترسی دارند. اگر چنین شرایطی فراهم بود پیشنهاد می شود از آن ها استفاده کنید. همچنین در سطح شهر نیز جا به جایی با این سرویس های حمل و نقل عمومی می تواند تا حد چشمگیری از هزینه های شما بکاهد.

حمل و نقل عمومی در سفر

برای تهیه غذا از قانون ۱-۲ استفاده کنید

نمی دانم تا کنون نام قانون ۱-۲ را شنیده اید یا نه! اما این قانون به این معنی است که دو وعده غذای مقرون به صرفه در ازای یک وعدهء جانانه. این قانون به شما کمک می کند هم از غذاهای لذیذ محلی و مورد علاقه تان دست نکشید و هم در هزینه هایتان صرفه جویی می شود. همچنین در این فاصله می توانید نظر دیگر مسافران را درباره رستوران ها و غذاها بدانید تا انتخاب راحت تر و مطمئن تری داشته باشید.

تهیه غذا در سفر

صرفه جویی در هتل

 اگر به صورت انفرادی یا دوستانه سفر می کنید هاستل ها می توانند انتخاب مقرون به صرفه ای باشند. هاستل به اتاق هایی می گویند که در آن چند تخت وجود داشته و در واقع این تخت ها هستند که اجاره داده می شوند. یک اتاق هاستل با توجه به تعداد تخت ها می تواند بین دو تا هشت مسافر را بپذیرند. در هاستل ها فضاهایی مانند سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه مشترک هستند یعنی مانند هتل فضای اختصاصی به هر فرد تعلق نمی گیرد. آنچه که باعث کاهش قیمت در هاستل ها می شود تعداد تخت های یک اتاق است. یعنی هر چه تعداد تخت ها بیشتر باشد، هزینه کمتر است.

از طرف دیگر ممکن است شما در سفرتان بیشتر اوقاتتان حتی وعده های غذایی را بخواهید خارج از هتل بگذرانید بنا بر این در این شرایط هتل ملاک اصلی نمی باشد. می توانید با انتخاب یک هتل معمولی پول بیشتری پس انداز کنید و آن را خرج گشت و گذار در شهر، خرید یا سایر موارد کنید.

از قبل رزرو کنید

خرید بلیت ، رزرو هتل و سایر خدماتی که قصد دارید در طول سفر از آن ها بهرمند شوید را به لحظه آخر نیندازید زیرا لحظه آخر همه چیز گران تر است!

بیمه در سفر

در وهله اول ممکن است اینگونه به نظر برسد که خرید بیمه مسافرتی خودش خرج اضافه است. اما باید بدانید که می تواند به شما در پس انداز پول در مواقع اضطراری کمک کند و می توانید آن را یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید. اتفاقاتی هستند که پیش بینی نشدنی اند. به عنوان مثال ممکن است سفر شما به هر دلیلی کنسل شود، بار شما گم شود یا خدای ناکرده بیمار شوید. بیمه مسافرتی می تواند از تمام این ها مراقبت کند و باعث شود لحظات بهتری را تجربه کنید.

از قبل برنامه ریزی کنید

اگر پول و زمان کافی برای گشت و گذار و سایر خرج های اتفاقی دارید، خود جوش بودن هیچ ایرادی ندارید. اما اگر با بودجه خاصی قصد سفر دارید بهتر است پیش از سفر برنامه ریزیی شامل سایر مکان هایی که قصد دارید از آن دیدن کنید، محل اقامتتان، شیوه رفت و آمدتان ، وعده های غذایی و … داشته باشید. این کار باعث می شود فرصت کمتری برای هزینه های غیر منتظره پیش رویتان قرار بگیرد.

از پیشنهادات و تخفیفات ویژه مطلع شوید

 پیشنهادات و تخفیفات را دنبال کنید. به طور مثال اگر برنامه سفر برای یکی دو ماه آینده را دارید از حالا می توانید پروازها و محل اقامت و سایر برنامه هایتان را زیر نظر داشته باشید. این مورد گاهی تاثیر زیاد و چشمگیری در پس انداز و کمتر شدن هزینه هایتان دارد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به یکی از دغدغه های مهم مسافران پاسخ دهیم. همچنین تا جای ممکن آنچه را که از طریق تجربه و مطالعه به دست آورده ایم را به شما ارائه دهیم. ممکن است موارد دیگری نیز که بعد از مطالعه مقاله به ذهنتان برسد. خوش حال می شویم در بخش نظرات سایت آن ها را با ما به اشتراک بگذارید. شما می توانید از طریق آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید، مشاوره پیش از سفر دریافت کرده و سپس متناسب با بودجه خود تور دلخواهتان را انتخاب و خریداری نمایید.