جاذبه های گردشگری دبی

دبی، شهریست که این روزها مردم آن را جور دیگری می شناسند. شهری که در غرب آسیا و با یک سیستم و تکنولوژی روز دنیا همراه است. در آسیا این شهر زبانزد مردم است. به طوری که بسیاری از گردشگران دبی را به عنوان مقصدی امن و شاد انتخاب می کنند. مهم ترین نکته درباره آن این است که بزرگترین قطب تجاری در غرب قاره آسیا می باشد.

دبی

این شهر تنها ۲۰۰ سال قدمت دارد، اما در این بازه کوتاه بسیار خوش درخشیده است.

برج خلیفه

دبی شهر یست که آسمان خراش های بسیاری دارد، اما بلندترین و معروف ترین آن برج خلیفه است. در سال های گذشته بزرگترین برجی که نامی از آن در زبان گردشگران به بلندی یاد می شد، برج ایفل بود. اما برج خلیفه با سه برابر ارتفاع بیشتر رکورد آن را شکست. این برج ۱۶۳ طبقه دارد و یکی از بلندترین برج های طبقاتی دنیا در دبی به حساب می آید. ۵۷ آسانسور و ۸ پله برقی دارد. ظرفیت آسانسورها معمولا بین ۱۲ تا ۱۴ نفر می باشد و سرعت آسانسورها حدود ده متر بر ثانیه است.

برج خلیفه در دبی

از سراسر دنیا ملت های مختلف در این برج دفاتر تجاری دارند. اما علاوه بر این واحدهای تجاری در طبقات ۴۳ و ۷۶ استخر های مجللی ساخته شده تا گردشگران از آن نهایت لذت را ببرند.

جمیرا

جمیرا یکی از لاکچری ترین مناطق دبی است. از ویژگی های آن داشتن یک ساحل مسکونی و پر از خانه های ویلایی می باشد. جمیرا که در زبان عرب به معنای زیبایی است، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این منطقه با ساحلی بکر، شنی و ماسه ای جزو زیباترین مناطق دبی به شمار می آید که تعداد بسیاری از مهاجران در آنجا زندگی می کنند. جمیرا از نمای بالا شکلی شبیه به نخل دارد که خود از شگفتی های این منطقه است.

جمیرا در دبی

برج العرب 

چیزی که این برج را خاص می کند، بنا شدن آن بر روی یک جزیره مصنوعی است. برج العرب، نمایی بادبانی شکل دارد و دارای ۲۸ طبقه است. این برج یکی از نمادهای دبی و تنها هتل ۷ ستاره جهان است. برج العرب در سال ۱۹۹۹ توسط یک معمار آمریکایی بنا شد.

برج العرب در دبی
برج العرب

این هتل معمولا محل اقامت افراد مشهور و بسیاری از سیاستمداران بزرگ جهان است. گرانترین اتاق در هتل برج العرب، بسیار متفاوت تر از جاهای دیگر آن است. در این اتاق حتی تلوزیون نیز از طلا می باشد. این تلوزیون در سال ۲۰۰۶ توسط شرکت الجی صورت سفارشی ساخته شد. حتی در هتل برج العرب می توان نوشیدنی ها و غذاهای متفاوت را با طلا سرو کنید!

دبی مارینا

دبی مارینا نیز یکی دیگر از جاذبه های توریستی دبی است که دارای برجهای بسیار غول پیکر می باشد.  شرکت داماک از یک طرف و شرکت امار از طرف دیگر برج های عظیمی ساخته اند که زیبایی دبی مارینا را چند برابر کرده اند. شما می توانید از تفریحاتی چون کشتی های تفریحی vip لذت ببرید و در مسیر هتل زیبای آتلانتیس را ببینید.

دبی مارینا

از داخل منطقه دبی مارینا متروهای دبی نیز می گذرند که می توانید در تور دبی با سوار شدن در مترو به دبی مارینا زیبا بروید و می توانید با رفتن به مرکز خرید دبی مارینا با دیزاین متفاوت بروید و از آنجا خرید های خود را انجام دهید .و در ساحل مارینا می توان با اجاره کردن ماشینهای تفریحی چهار چرخ و کشتی تفریحی دبی لحظه های زیبایی را ثبت کنید و سفری خاطره انگیز داشته باشید.

موزه آینده در دبی (متفاوت ترین موزه در دنیا) 

موزه آینده دبی، ساختمانی بسیار عظیم و مدرن است. همانطور که از نام آن پیداست شما با بخشی احتمالی از آینده در آن مواجه خواهید شد. مکان دقیق این موزه درست در مقابل ساخاتمان جمیرا امارات است. راه های بسیاری برای دسترسی به این موزه وجود دارد اما بهترین راه، استفاده از مترو دبی است. موزه دبی ۵ طبقه اصلی دارد و هر کدام به بخش های مهمی اختصاص داده شده اند. دو طبقه دیگر آن یعنی طبقه P3 و طبقه هفتم این موزه سالن‌های نمایشی هستند که برای مراسم‌های مختلف و اختصاصی اجاره می‌شوند. طبقه اول این موزه کاملا بمتعلق به کودکان است و نام آن هم قهرمانان آینده است. آن ها در این بخش می توانند از وسایل بازی بسیاری دیدن کنند و با آینده جهان کودکانه خود آشنا شوند.

موزه آینده در دبی
موزه آینده- برای بازدید از تصاویر این موزه و تهیه بلیت روی تصویر کلیک کنید.

سخن پایانی 

آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر مفتخر است که می تواند بهترین تورهای داخلی، خارجی و طبیعتگردی را در اختیار دوستداران سفر و ماجراجویی قرار دهد. همچنین کاکتوس سیر با داشتن کادری مجرب می تواند شما را با مشاوره پیش از سفر همراهی کند تا شما سفری هر چه بهتر و لذت بخش تر را تجربه کنید.