فیلیپین را بشناسیم!

فیلیپین کشوری است که به دریا و سواحل زیبایش و نخلهای سرسبز و بلندش شهرت دارد. تصور می کنید چقدر این کشور را بشناسید؟ مردم محلی این کشور رفتاری بسیار دوستانه و اخلاقی خونگرم دارند. در حال حاضر یکی از پربازدیدترین کشورهای آسیای شرقی می باشد که سالیانه انتخاب بسیاری از گردشگران است. این مقاله به چند نکته قابل توجه آن می پردازیم.

کشور فیلیپین
دریاچه کایانگان

در فیلیپین بمانید تا هر زمان که دلتان می خواهد!

شما در فیلیپین با توجه به کشور محل زندگیتان می توانید به مدت بیست و چهار الی سی و شش ماه اقامت داشته باشید. این کشور به قدر ی زیباست که اگر پرواز برگشت خود را رزرونکنید ممکن است از برگشت صرف نظر کنید.

فیلیپین با مردمی فوق العاده مودب!

در اولین برخوردتان با مردم فیلیپین خودتان متوجه خواهید شد که چه اندازه خوب، خوش برخورد، صمیمی و مودب هستند. آنها از اصطلاح «خانم» و «آقا» برای صدا کردن مخاطب خود استفاده می کنند و متقابلا دوستدار احترام هستند و اگر شما نیز با آن ها از روی ادب و احترام صحبت کنید بی شک مورد قدردانی قرار خواهید گرفت. شما محال است از تعامل با این مردمان پشیمان شوید.

مردم فیلیپینی

زبان مردم فیلیپین

مردم فیلپین به دو زبان تاگالوک و انگلیسی صحبت می کنند . در مدارس انگلیسی به خوبی به کودکان اموزش داده می شود، به همین دلیل گردشگران بابت زبان مشکلی نخواهند داشت، زیرا تابلوهای راهنما و منوی رستورانها نیز انگلیسی هستند.

فیلیپین کشوری ایمن 

در تاریخ اخیر متاسفانه کشور فیلیپین به ناامن بودن شهرت پیدا کرده است. به گزارش گردشگرانی که به این کشور سفر کرده اند، فیلیپین کشوری امن با مردمی محترم معرفی شده است. به هر حال خطراتی مانند سرقت در هر کجای جهان اتفاق می افتد. بنابر این اگر اشیاء گران قیمت به همراه خود دارید، بهتر است هنگام خروج از اتاق خود، در آن را قفل کنید

ممنوع بودن مواد مخدر

رئیس جمهور کنونی فیلیپین، رودریگو دوتر نسبت به مواد مخدر قوانین سختگیرانه ای وضع کرده است.او به مردم این اجازه را داده است که در برخورد با مجرمین پخش کننده مواد و معتادین آن ها را بکشند! از زمانی که رودریگو دوتر این کمپین را آغاز کرده است تعداد زیادی جان خود را از دست داده اند!

مواد مخدر

در فیلیپین فرودگاه های زیادی وجود دارد

شاید گمان کنیدفقط هنگام سفر به مقصد شهرهای بزرگ باید از هواپیما استفاده کنید و برای بازدید از شهرهای کوچکتر فقط بتوانید سوار بر اتوبوس، قطار یا کشتی شوید. اما خب از نکات قابل توجه و ویژگی های مثبت فیلیپین آن است که دارای فرودگاه های زیادیست. یعنی شما حتی برای سفر به شهرهای کوچک به راحتی می توانید با پروازهای ارزان به مقصد خود دسترسی پیدا کنید

فرودگاه فیلیپین

فیلیپینی ها عاشق بسکتبال هستند

بیشتر مردم دنیا خصوصا کشورهای آسیایی عاشق تماشا و بازی فوتبال هستند. اما ورزش موردعلاقه فیلیپینی ها بسکتبال است. شما در آن جا زمین های بسکتبال را در سرتاسر این کشور خواهید دید. بیشتر فیلیپینی ها با دمپایی بازی می کنند که این یک شاهکار بسیار خاص و چشمگیر است. تیم مورد علاقه اکثر آنان تیم گلدن استیت وریرز است و بازیکن موردعلاقه آن ها نیز لبرون جیمز نام دارد.

بسکتبال

سه چرخه به جای تاکسی!

هنگام بازدید از فیلیپین بدون شک حداقل یک بار سوار سه چرخه خواهید شد چرا که در این کشور به جای تاکسی از سه چرخه ها در کار موتور سیکلت ها استفاده می شود. جا به جایی با این موتورها وابسته به جایی که هستید متفاوت است اما به طور معمول برای گشت و گذارهای درون شهری مورد استفاده قرار می گیرند. اما اگر قصد طی کردن مسافت های طولانی تری دارید بهتر است یک موتور سیکلت اجاره کنید زیرا استفاده از سه چرخه ها برای راه های طولانی خیلی راحت نیست.

سه چرخه در فیلیپین

رستوران ها بطری های آب رایگان ارائه می دهند!

در فیلیپین نمی توانید مستقیما از شیرها آب بنوشید اما هنگام مراجعه به غذاخوری و رستورانها می توانید سرویس آب رایگان دریافت کنید.

رستوران در فیلیپین

لذیذترین غذای فیلیپینی ها

شما اگر به ایالات متحده آمریکا سفر کنید متوجه خواهید شد که شکم خوک یک غذای گران قیمت لذیذ است اما در کشور فیلیپین شکم خوک یک غذای روزانه و معمولی با طعمی عالی است. غذای محبوب فیلیپینی ها گوشت خوک سرخ شده است که ترد و آبدار سرو می شود.

غذاهای محلی فیلیپین