جاذبه های گردشگری و تفریحی بندرعباس

بندرعباس یکی از زیباترین شهرهای جنوبی ایران است که در شمال تنگه هرمز قرار دارد. اگر قصد سفر به این شهر بندری زیبا را دارید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید پیش از سفر انجام دهید، این است که با جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید. این کار به شما امکان یک برنامه ریزی مناسب را می دهد. در ادامه لیستی از بهترین مکان های دیدنی این شهر را برای شما آماده کرده ایم.

ساحل بندر عباس

معبد هندوها

یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی بندرعباس معبد هندوها است. این معبد در سال ۱۳۱۰ در این شهر تاسیس شد. این مکان محلی برای عبادت هندوها بوده است. در آن زمان هندوهای زیادی از طریق هرمزگان به ایران مهاجرت می کردند. این مکان جایگاه خوبی برای عبادت آن ها به شمار می رفت. با بازدید از این معبد می توانید با معماری زیبای آشنا شوید و از دیدن نقاشی های تاریخی آن بر روی دیوار اتاق عبادتگاه لذت ببرید. همچنین پس از بازدید از معبد حتما سری هم به فضای باز اطراف آن بزنید. از عکاسی و قدم زدن در آن جا لذت خواهید برد. برای ورود به این معبد لازم است که حتما بلیت تهیه کنید.

معبد هندوها بندرعباس

حمام گله داری بندرعباس

یکی از محله های قدیمی بندرعباس که می توان معرفی کرد، محله گله داری بندرعباس است و بسیاری از بناهای قدیمی تاریخی در این محله قرار دارند که یکی از آن ها حمام گله داری است. در معماری این حمام از سنگ های دریایی که قابلیت جذب رطوبت بالایی دارند، استفاده کرده اند. این حمام در لیست آثار باستانی ملی ایران قرار دارد. اگر به تاریخ علاقه دارید، حتما به شما پیشنهاد می شود. مسافران و گردشگران در طول روز می توانند از این بنا دیدن کنند. برای ورود به این مکان باید از در ورودی آن بلیت تهیه بفرمایید.

حمام گله داری بندرعباس

پل لاتیدان

طی۲۷ سال اخیر در پی یک سیل که در سال ۱۳۷۲ رخ داد، یکی از دیدنی ترین و تاریخی ترین اکتشافات ایرانی ها شکل گرفت. بعد از این سیل عظیم طولانی ترین پل تاریخی کشور سر از خاک بیرون آورد. این پل مربوط به دوران صفویه و شاه عباس بزرگ است، هدف اصلی از ساخت پل لاتیدان، لشکرکشی برای مبارزه با پرتغالی ها بوده و بعدها کاروان های بازرگانی از آن استفاده می کردند. این پل با ۱۰۰۰ متر طول در جایگاه بالاتری نسبت به سی و سه پل قرار دارد.

پل لاتیدان در بندرعباس

عمارت کلاه فرنگی

احتمالا تا کنون بارها نام عمارت کلاه فرنگی را شنیده اید. به طور کلی عمارت کلاه فرنگی را به ساختمان هایی می گفتند که تزئینی بودند. این عمارت ها به دستور پادشاهان وقت در میان باغ ها ساخته می شدند. معماری این بناها ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی است. این عمارت ها تاریخ طولانیی دارند اما دوران اوجشان به زمان قاجار بازمی گردد. عمارت کلاه فرنگی بندرعباس در نزدیکی اسکله قدیمی شهر قرار دارد که ۱۶ برج و ۳ دروازه دارد. عمر این عمارت به دوران صفویه باز می گردد و برای داد و ستدهای داخلی مورد استفاده قرار می گرفتند.

عمارت کلاه فرنگی بندر عباس

بازار سنتی بندرعباس

یکی از جاهای دیدنی بندرعباس که گردشگران تا کنون استقبال زیادی از آن داشته اند، بازار سنتی این شهر است. اگر قصد دارید به فرهنگ این شهر نزدیک تر شوید و بیشتر آن را احساس کنید، بازار سنتی بندرعباس فرصت بسیار خوبی است. در این بازار می توانید لباس های سنتی رنگارنگ، سوغاتی و صنایع دستی بندرعباس را تهیه کنید. پس از آن نیز می توانید به دیدن بازار لاری ها که قدمتی ۳۰۰ ساله دارد بروید. در این بازار خبری از غرفه های لوکس نیست و آنچه هست حال و هوای محلی و سنتی و قدیمی بندر و بومیان آن است.

بازار سنتی بندرعباس

ساحل سورو

نمی شود به شهرهای بندری سفر کرد اما به دریا و ساحل سر نزد. بهترین مکانی که می توانید اوقات فراغتتان را در آن جا بگذرانید و فرصتی برای استراحت داشته باشید، کنار دریا است و پارک ساحلی سورو یکی از بهترین آن هاست. اگر به دنبال هیجان هستید می توانید قایق سواری و متور چهار چرخ و آب تنی را امتحان کنید و اگر دنبال گذراندن لحظاتی آرام و مدیتیشن هستید می توانید گوشه ای دنج پیدا کنید و به صدای موج های دریا و پرندگان گوش دهید. همچنین ساحل آلاچیق هایی دارد که مکان مناسبی برای پیک نیک های دوستانه و خانوادگی است.

ساحل سورو بندر عباس

غذاهای محلی بندرعباس

  • هواری یا پلو بندری یکی از خوشمزه ترین غذاهای جنوبی است. این غذا با ماهی یا میگو تهیه می شود. هواری یکی از غذاهایی است که در دورهمی ها پخت و سرو می کنند. ترکیب آن کنار ترشی خصوصا سیرترشی فوق العاده است.
  • هزاری از دیگر غذاهای محلی بندرعباس است که با ماهی و برنج تهیه می شود. علاوه بر آن پودر لیمو، پیاز، فلفل دلمه ای و … از سایر مخلفات این غذا است.
  • گبولی گوشت از غذاهای لذیذ و سنتی بندر عباس که پیشنهاد می شود حتما آن را امتحان کنید. گبولی گوشت یکی از غذاهای مجلسی این مردم محسوب می شود.
  • کوفته مومغ یکی از غذاهای ساده و خوشمزه بندر عباس است و از آن جایی  که صحبت غذاهای جنوبی است، طبیعیست که بارها و بارها نام ماهی را بشنوید. کوفته مومغ غذایی اصیل و سنتی است که طرفداران خودش را دارد. این غذا معمولا با ماهی ساردین طبخ می شود.
  • پودینی کوسه یک غذای محلی جنوبی با طعمی متفاوت و بی نظیر از سایر غذاهای جنوبی است. همانطور که از نامش پیداست، این غذا با گوشت کوسه یا سفره ماهی پخته می شود. پودینی کوسه طعم ترش و تندی دارد و بیشتر با نان سنگگ یا نان بربری سرو می شود.
هواری؛ غذای محلی بندرعباس

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا حد امکان شهر زیبای بندرعباس را به همراه غذاهای آن به شما معرفی کنیم تا برنامه ریزی راحت تری برای سفر به این شهر داشته باشید. در مقالات آینده نیز بیشتر به آن خواهیم پرداخت. آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر مجری تورهای داخلی و خارجی آماده ارائه هرگونه مشاوره پیش از سفر به شما عزیزان می باشد. شما می توانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما در ارتباط باشید و تور دلخواه خود را انتخاب و خریداری نمایید.