جاذبه های دیدنی برتر برزیل

برزیل پنجمین کشور پرجمعیت و بزرگ جهان است که از نظر وسعت فقط روسیه، کانادا، چین و ایالات متحده از آن فراتر رفته اند. این کشور فاقد طبیعت بیابانی و کوهستانی است و دارای بزرگ ترین سیستم رودخانه ای و گسترده ترین جنگل بارانی بکر جهان است. دولت برزیل این کشور را به پنج بخش اصلی شامل شمال، شمال شرقی، مرکزی-غربی، جنوب و جنوب شرقی تقسیم کرده است. شمال شرقی که بخشی از گرم ترین و خشک ترین نواحی این کشور را دارد، یک پنجم مساحت برزیل و بیش از یک چهارم جمعیت را در بر می گیرد. اکثر مردم برزیل به زبان پرتغالی صحبت می کنند اما کلمات خارجی متعددی نیز در زبان آن ها جا باز کرده است. شما م یتوانید تورهای داخلی و خارجی از جمله برزیل را با بهترین قیمت و خدمات از آژانس مسافرتی کاکتوس سیر تهیه کرده و مشاوره پیش از سفر دریافت نمایید.

تور برزیل

بخش شمالی برزیل بیش از دو پنجم خاک این کشور را در بر می‌گیرد. این منطقه شامل بزرگترین بخش جنگل‌های بارانی آمازون و بخش‌هایی از گویان و ارتفاعات برزیل می‌شود. با این حال این منطقه بخش محدودی از جمعیت و تولید اقتصادی کشور را به خود اختصاص داده است. شمال شرقی، که برخی از خشک ترین و گرم ترین شرایط کشور را تجربه می کند، نزدیک به یک پنجم مساحت برزیل و بیش از یک چهارم جمعیت را در خود جای داده است. قدمت قدیمی ترین شهرهای این منطقه به قرن شانزدهم می رسد، زمانی که پرتغالی ها برای اولین بار مزارع نیشکر را در آنجا ایجاد کردند. شمال شرق یک پنجم تولید کشاورزی کشور را به خود اختصاص می دهد. با این حال بخش های صنعتی و خدماتی بسیار عقب تر از بخش های جنوب شرقی و جنوب هستند و نرخ بیکاری همچنان بالاست.

آب و هوای برزیل

برزیل دارای آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری مرطوب است. میزان بارش در این کشور سالانه بین ۴۰ تا ۷۰ اینچ (۱۰۰۰ تا ۱۸۰۰ میلی‌متر) است و در مناطق نزدیک و رو به دریا بسیار شدیدتر است. در تابستان دمای هوا تا حد زیادی یکنواخت است و انتخاب اغلب مسافرانی است که می خواهند بیشتر وقتشان را در سواحل بگذرانند.

مکان های دیدنی برتر در برزیل

چشم اندازهای برزیل بسیار زیاد و پیچیده است. با وجود رودخانه ها، تالاب ها، کوه ها و فلات های پراکنده این کشور یک مقصد خاص، متفاوت و دیدنی برای هر گردشگری می باشد. برزیل در کنار داشتن طبیعت تماشایی زیبایش مملو از شهرهای هیجان انگیز است. این کشور خانه بزرگترین مجموعه گونه های گیاهی و جانوری است که در هر نقطه از جهان یافت می شود. با چنین ردپای عظیمی از تنوع گسترده­ ی مکان ها و کارها، یک برنامه ریزی مفید برای سفر می تواند بسیار دشوار باشد. بنا بر این در ادامه این مطلب لیستی از مکان های پیشنهادیمان را برایتان قرار دادیم.

اورو پرتو (Ouro Preto)

اورو پرتو معروف به طلای سیاه از ایالت های میناس گرایس در برزیل است. قدمت این شهر به قرن هفدهم میلادی باز می گردد. این شهر در گذشته یکی از غنی ترین معادن طلا در برزیل بود. همچنین می توان گفت اورو پرتو شهری منحصر‌ به‌ فرد و نقطه‌ی تلاقی تاریخ و طبیعت این کشور به شمار می آید. کلیساهای مجلل بسیاری در این شهر وجود دارد که پارچه‌های طلا تزئین شده‌اند. همچنین هنوز زنگ‌های خود را در سراسر دامنه‌های این شهر به صدا در می‌آورند. شهر اورو پرتو پر است از رستوران هایی که انواع غذاهای محلی و بین المللی را سرو می کنند که می توانید هر جا از گشت و گذار خسته شدید، لذت چشیدن آن ها را تجربه کنید.

اورو پرتو در برزیل

جنگل بارانی آمازون

آمازون همیشه برای اکثر مردم جالب و هیجان انگیز است و کنجکاوی آن ها را بر می انگیزد. این منطقه که یکی از زیبا ترین حیات های وحش جهان است، حدود ۴۲ درصد از برزیل و بخش‌هایی از هشت کشور همسایه را در بر می‌گیرد. هر منطقه از نظر اکولوژی، گردشگری و فرهنگ محلی چیزهای متفاوتی ارائه می دهد. به خاطر داشته باشید که قبل از سفر به این مکان تحقیقات لازم را انجام دهید زیرا نه دسترسی آسان است و نه مقصدی ارزان.

جنگل های آمازون برزیل

مانائوس بزرگترین شهر نزدیک به این منطقه است که اقامتگاه های بسیاری نیز دارد که با ویوهای بی نظیر پیش رویتان می توانید ساعت ها به وسعت بی پایان سبز این جنگل خیره شوید. همچنین در پارک ملی Anavilhanas می‌توانید قایق‌رانی را در جنگل‌ با رودخانه های پر آب اتجربه کنید. اگر قصد گشت و گذار در جنگل و اطراف آن را داشتید حتما باید با یک لیدر حرفه ای همراه شوید.

برازیلیا (Brasília)

برازیلیا پایتخت کشور برزیل رسماً در سال ۱۹۶۰ برای تجارت افتتاح شد. این شهر به نماد نهایی مدرنیته برای یک ملت و شروعی برای توسعه اقتصادی داخلی کشور تبدیل شد. این شهر ارزش این را دارد که حداقل دو روز برای آن وقت بگذارید. البته بهتر است حتما وسیله نقلیه داشته باشید زیرا این شهر از بدو ساخت و ساز برای اتوموبیل ها طراحی شد و فضای چندانی برای عابران پیاده ندارد. اگر به این شهر سفر کردید بازدید از کلیسای جامع برازیلیا را فراموش نکنید.

کلیسای جامع برازیلیا

تالاب پانتانال (Pantanal) برزیل

تالاب پانتانال در برزیل، بزرگ‌ترین تالاب گرمسیری دنیا محسوب می شود. در این تالاب می توانید زنبق‌های معروف ویکتوریا را در این مکان یافت کنید. وجود مزارع متنوع و کلبه‌های سنتی و زیبا در این مکان دیدنی هر گردشگری را به خود جذب می کند. همچنین پانتانال یکی از بهترین جنگل های استوایی را دارد که برای کاوش و گشت و گذار در آن حتما نیاز به یک راهنما دارید. از تفریحات این تالاب خیره کننده می توان به قایق سواری اشاره کرد. همچنین این منطقه محل زندگی حیواناتی چون مارهای مختلف، گرگ های وحشی می باشد. رودخانه های بزرگ و خروشان و جزایر و خشکی و جنگل و هر آنچه که یک طبیعت وحشی زیبا را شکل دهد، در این تالاب دیده می شود.

تالاب پانتانال برزیل

ریودوژانیرو

ریودوژانیرو پربازدیدترین شهر برزیل است که آن را با عنوان شهر شگفت انگیز هم می شناسند. به جرات می توان گفت یکی از زیباترین شهرهایی است که می توانید از آن بازدید کنید. اغلب گردشگران برای گذراندن اوقاتی خوش و استراحت، سواحل آبی و آرام را انتخاب می کنند. البته ناگفته نماند که در این سواحل فعالیت های هیجان انگیزی را هم چون موج‌سواری، دوچرخه‌ سواری، شنا و غواصی را هم می توانید تجربه کنید. همچنین والیبال ساحلی که یکی از جدی ترین ورزش ها برای برزیلی هاست، بازی بسیار پر طرفداری است.

شهر ریودوژانیرو در برزیل

این شهر به شما این فرصت را می دهد تا با تاریخ و فرهنگ مردم برزیل بیشتر آشنا شوید. در ریودوژانیرو هیچ وقت حوصله تان سر نمی رود. عصرها م یتوانید در خیابان ها پرسه بزنید، در کافه ها وقت بگذرانید، به پاساژ ها و مغازه ها سر بزنید و از دیدن جاذبه های تاریخی و فرهنگی و تفریحی این شهر لذت ببرید. هنگام خستگی نیز رستوران ها و غذاخوری ها از شما با انواع غذاهای بین المللی و محلی پذیرایی می کنند.

جنگل اقیانوس اطلس برزیل

از دیگر جنگل های استوایی برزیل جنگل آتلانتیک یا جنگل اقیانوس اطلس است. این جنگل یک جواهر پنهان است که متاسفانه یکی از زیست بوم های در معرض خطر و نابودی است. متاسفانه تنها حدود ۱۲٫۵ درصد از آن به صورت قطعات ناهمگون در امتداد خط ساحلی جنوب شرقی برزیل باقی مانده است. این جنگل پر از زندگی، تنوع گیاهی و جانوری گسترده‌تری نسبت به آمازون است. این جنگل بسیار ارزشمند است و حتی نیمی از گونه‌های گیاهی یا جانوری آن در هیچ کجای دیگر دنیا یافت نمی‌شود.

جنگل اقیانوس اطلس

دره ریبیرا

ریبیرا دره ای رودخانه ای به مساحت ۲۸۴۸۹ کیلومتر مربع (۱۱۰۰۰ مایل مربع) است و در مرز ایالت سائوپائولو-پارانا قرار دارد. بزرگ ترین بخش جنگل آتلانتیک نیز در این دره واقع است. در ریبیرا بازدیدکنندگان می‌توانند در برخی از بزرگ‌ترین غارهای برزیل (در PETAR) به کاوش بپردازند، در جنگل‌ها پیاده‌روی و در رودخانه‌ها قایق سواری کنند. نگران اقامت نیز نباشید. در نزدیکی دره اقامتگاه های محلی نیز برای استراحت و خواب وجود دارند.

دره ریبیرا برزیل