بارندگی بی سابقه در دبی- دبی درگیر سیل شد!

بارندگی شدید اخیر در دبی به قدری بود که فعالیت های این شهر را دچار مشکل کرد. فعالیت فرودگاه این شهر به مدت ۲۵ دقیقه متوقف شد. همچنین آب گرفتی فرودگاه دبی به قدری بود که حرکت یک فروند هواپیما با اختلال رو به رو شد و میان آب ها قادر به حرکت نبود. به گزارش داده های هواشناسی جمع آوری شده، این شهر ظرف ۲۴ ساعت به اندازه یک سال بارندگی داشته است.

دولت امارات قبل از شروع بارندگی به مردم هشدار داد که جز موارد ضروری خانه های خود را ترک نکنند. همچنین مقامات این کشور به کارمندان نیز اعلام دورکاری کردند. با این حال برای مردم این سوال پیش می آید که علت چنین بارندگی شدیدی که تا کنون در شهر کویریی مثل دبی بی سابقه است، چه بود؟ که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

فرودگاه دبی در سیل به علت بارندگی شدید

علت بارندگی بی سابقه در دبی

به گزارش خبرگزاری سی ان ان بارندگی شدیدی که باعث زیر آب رفتن شهر دبی شد، با یک سامانه طوفانی بزرگ تر همراه است که شبه جزیره عربستان را طی می کند و در خلیج عمان حرکت می کند. همین سیستم شدید آب و هوایی باعث سیل و طوفانی شدید در عمان شد. تا کنون این سامانه دست کم ۱۸ کشته بر جای گذاشته است. به نقل از یکی از کارشناسان آب و هوایی، یکی از دلایل وقوع این پدیده ، می تواند فعالیت های شدید انسانی باشد. در همین حال بلومبرگ گزارش داد: باران های شدید تا حدودی ناشی از بارور شدن ابرها می باشد.

وضعیت خیابان ها در دبی

طی این جریان بارندگی خیابان و پیاده روها زیر آب رفتند و وسایل نقلیه اعم از خودروهای سواری، باری، دوچرخه و… در سراسر دبی رها شدند. پس از آرام تر شدن وضعیت، مقامات کامیون های تانکر را به خیابان ها فرستادند. به دلیل نبود بارندگی های منظم بسیاری از خیابان های این شهر فاقد زهکشی هستند. مراکز خرید شاخصی چون دبی مال و امارات مال هم در امان نمادند و سیل آن ها را هم در بر گرفت. همچنین حداق یک ایستگاه مترو هم کاملا دچار آبگرفتگی شد.

سیل در خیابان های دبی به علت بارندگی شدید

نجات گربه از سیل دبی!

اما اخباری که توجه کاربران شبکه های اجتماعی را به خود جلب کرده است نجات جالب یک گربه از میان سیل است. این گربه از ترس غرق شدن به در یک خودرو متوسل می شود و در نهایت توسط پلیس دبی امارات نجات پیدا می کند.

نجات گربه از سیل دبی به دلیل بارندگی شدید