ایسلند و برترین جاهای دیدنی آن

ایسلند یک کشور جزیره ­ای واقع در شمال اقیانوس اطلس می باشد. این کشور را می توان سرزمین تضادهای واضح آب و هوایی و فرهنگ دانست. در ایسلند آبفشان‌های داغ فراوانی وجود دارد که گرما را برای بسیاری از خانه‌ها و ساختمان‌های کشور فراهم می‌کنند و حتی امکان کشاورزی گرمخانه‌ای را در تمام طول سال فراهم می‌کنند. در عین حال بزرگ ترین یخچال های اروپا نیز در این کشور قرار دارند. ایسلند بیش از ۱۰۰۰ سال پیش در دوران اکتشاف وایکینگ ها تأسیس شد و جمعیتی ترکیبی از نورس و سلتیک در آن ساکن شد. این کشور سکونت گاه اولیه دریانوردان و ماجراجویان نروژی بود. همین امر باعث گشت و گذار بیشتر به گرینلند و سواحل آمریکای شمالی (که اسکاندیناوی ها به آن وینلند می گفتند) شد. در ادامه مقاله چند مورد از برترین مکان های دیدنی این کشور بی نظیر را معرفی خواهیم کرد.

تور ایسلند

برترین مکان های دیدنی ایسلند

گردشگری یکی از بزرگترین صنایع ایسلند است و مردم همیشه در تلاش هستند تا چیز جدیدی را برای ارائه به گردشگران بیابند. بنا بر این بهترین توصیه هایی که می توانید دریافت کنید از افراد محلی است که این کشور و طبیعت آن را به خوبی می شناسند. در این مطلب با توجه به همین نکته برترین مکان هایی که می توانید از آن بازدید کنید را برایتان آماده کرده ایم.

آبشار گلفوس

یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری در ایسلند آبشار گلفوس ( Gullfoss ) است. گلفوس مشهورترین آبشار ایسلند است و در جنوب غربی این کشور قرار دارد. مردم محلی سال های زیادی است که برای لذت بردن از طبیعت به این مقصد سفر می کنند و بعد از توسعه ی گردشگردی گلفوس به مقصدی چشمگیر و محبوب برای هر گردشگری تبدیل شد. مردم این گلفوس را به آبشار طلایی هم می نامند و یکی از خیره کننده ترین آبشارهای ایسلند به شمار می آید.

آبشار گلفوس ایسلند

منطقه ژئوترمال آبفشان ایسلند

کشور ایسلند برای بسیاری از مردم جهان مرموز و شگفت انگیز است. معمولا به دلیل نام آن که متشکل از دو کلمه Ice (یخ) و land (زمین) است، مردم تصور می کنند با سرزمینی سرد و یخی رو به رو هستند در حالی که این کشور یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین مناطق ژئوترمال را دارد. منطقه Geysir از نظر زمین گرمایی بسیار فعال است و دارای آبفشان هایی به نام های Strokkur، Smiður، Litli-strokkur و غیره است. از میان آن ها استروکور محبوب تر است و شهرت بیشتری دارد. می توان گفت یکی از دیدنی ترین آبفشان های دنیاست که گاه تا ارتفاع ۳۰ متری هم می رسد. دیدن فوران استروکور کهنه نمی شود و حتی برای یک ایسلندی هم همیشه جذاب و تماشایی است.

آبفشان ایسلند

پارک ملی تینگولیر (Thingvellir)

پارک ملی از جمله دیدنی های محبوب ایسلند است. اوج شگفت انگیزی این پارک قدم زدن بین دو قاره است. در میان این پارک ملی بزرگ و دیدنی شکافی وجود دارد که هنگامی که از میان آن بگذرید در واقع بر روی خط مرزی جغرافیایی بین دو قاره قدم می زنید. البته این مسیر به هیچ عنوان هموار نیست. علاوه بر این خط مرزی شگفت انگیز یک آبشار زیبا نیز وجود دارد و یکی از مهم ترین دیدنی های این پارک ملی به شمار می رود.

پارک ملی تینگولیر ایسلند

تالاب یخچالی جوکولسارلون و ساحل الماس

مرداب یخچالی، با نام مستعار جوکولسارلون، بخشی از پارک ملی واتنایوکل است. ظاهر منحصر به فرد مرداب آن را به مکان محبوبی برای عکاسی و حتی فیلم برداری چند فیلم هالیوودی مانند “بتمن آغاز می کند” و دو فیلم جیمز باند تبدیل کرده است. عمق این دریاچه هر ساله از نظر اندازه دستخوش تغییرات می شود. به گونه ای که از سال ۱۹۷۰ میلادی تا کنون حدود چهار برابر افزایش پیدا کرده است. ساختار بی نظیر دریاچه جوکولسارلون دارای رنگ های سفید و آبی است و به دلیل وجود تکه یخ های بزرگ و کوچک به شکل های مختلف به “ساحل الماس” نیز شهرت دارد.

تالاب یخچالی جوکولسارلون

ساحل شن سیاه (Reynisfjara)

در جزیره ای به نام ویک واقع در ایسلند ساحلی فوق العاده زیبا و چشم نواز با شن های سیاه قرار دارد. البته به دلیل شرایط آب و هوایی خیلی سرد این منطقه نمی توانید چندان آنجا شنا کنید. دلیل سیاهی شن های این ساحل فوران های آتشفشانی است که در نزدیکی این ساحل قرار دارد. ساحل شن سیاه نیز محل فیلم برداری فیلم های معروفی چون بازی تاج و تخت بوده است.

ساحل شن سیاه ایسلند

آبشار سلیالاندفوس (Seljalandsfoss)

از دیگر جاذبه های دیدنی و فوق العاده ایسلند آبشار سلیالاندفوس است. بازدید از این آبشار یک تجربه بی نظیر است. شما میتوانید بسیار نزدیک به آن قدم بزنید، آنقدر نزدیک که قطرات مه را روی پوست خود حس کنید. از ویژگی های خاص این آبشار این است که حتی می توانید پشت آبشار هم بروید. فقط فراموش نکنید حتما یک دست لباس اضافه همراه خود داشته باشید. مرتفع ترین ریزشگاه این آبشار به ۶۰ متر می رسد.

آبشار سلیالاندفوس

منطقه زمین گرمایی کریسوویک

کریسوویک (Krýsuvík)  یک منطقه ی کاملاً زیبا در شبه جزیره ریک جینز (Reykjanes) است. این منطقه پر از فعالیت های زمین گرمایی است و دلیل آن صفحات تکتونیکی اوراسیا و آمریکای شمالی می باشد. در کریسوویک می‌توانید از سلتون دیدن کنید و در اطراف قدم بزنید. همچنین چشمه‌های آب گرم، ذخایر معدنی رنگارنگ، گلدان‌های گلی، و دریچه‌های بخار را در اطراف آن ببینید. به دلیل گرمای زمین در این منطقه، می توانید بوی گوگرد را در هوا استشمام کنید البته این موضوع در مناطق زمین گرمایی ایسلند بوی غیر معمولی نیست.

منطقه زمین گرمایی کریسوویک

کوهستان Landmannalaugar

این مکان در ارتفاعات ایسلند قرار دارد و به دلیل مسیرهای پیاده روی خوش منظره اش شهرت دارد. پس از پیاده روی نیز گردشگران می توانند استراحت کنند و در یک چشمه آب گرم بزرگ که نام این منطقه را به خود اختصاص داده است آبتنی کنند. بودن در کنار این طبیعت دست نخورده و بکر و لمس طبیعت برای هر کسی می تواند شگفت انگیز باشد. در گذشته کشاورزان برای شکار پرندگان، ماهی ها و جمع آوری گیاهان راهی این منطقه می شدتد و گهگاه در landmannalaugar توقف می کردند تا استراحت کنند، قهوه بنوشند، و در چشمه های آب گرم حمام کنند و از مناظر زیبا لذت ببرند.

بهترین زمان سفر به ایسلند

علی رغم موقعیت جغرافیایی ایسلند که درست در جنوب مدار قطب شمالی قرار دارد، این کشور بی نظیر دمایی نسبتا متعادل دارد. تابستان ها معتدل همراه با باد و زمستان ها سردتر است. میانگین دما در تابستان ۱۵ درجه و در زمستا ۲/۵ درجه است. فصل داغ گردشگری در ایسلند از اواسط ما ژوئن تا آگوست می باشد و دلیل آن هم هوای گرم تر برای افراد است.