جاذبه های دیدنی پاتایا

پاتایا به عنوان مقصدی برای گردشگرانی که قصد سفر به تایلند را دارند شناخته می شود. این شهر به برگزار کننده فستیوال های موسیقی از جمله جاز شناخته می شود. سالیانه توریستان زیادی برای شرکت در این فستیوال ها به این شهر سفر می کنند. همچنین این شهر به دلیل داشتن تفریحات گسترده و تمام نشدنی سالیانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. با آژانس هواپیمایی کاکتوس می توانید بهترین تور ها را برای سفر به این مقصد انتخاب کنید. در ادامه این مقاله با جاذبه های تفریحی این شهر بیشتر آشنا خواهیم شد.

هفت مکان پربازدید در پاتایا

همانطور که از اسم این مقاله بر می آید، پاتایا بسیار اعجاب انگیز است. کشوری که سراسر شگفتی و جاذبه است و شما می توانید برای هرروزی که در آن جا می گذرانید، برنامه و تفریحات ویژه ای داشته باشید. در ادامه چند مورد از آن ها را به شما معرفی می کنیم.

۱/ تپه بزرگ بودا

هنگامی که به این شهر سفر می کنید می توانید بازدید از این تپه زیبا را در اولویت لیست خود قرار دهید. چرا که هم بازدید از آن رایگان است و هم یکی از بی نظیر ترین مکان هایی هست که می توانید ببینید. مجسمه زیبای لرد بر روی تپه ای با رتفاع ۱۸ متر قرار گرفته است. این تپه به قدری بزرگ است که از طرف دیگر آن می توانید ساحل شهر پاتایا را ببینید.

۲/ هنر در بهشت

اگر به پاتایا سفر می کنید بازدید از گالری هنر در بهشت را از دست ندهید. این گالری با چیزی که در ذهن شما ست بسیار متفاوت است و تصور ذهنی شما را به هم می زند. این گالری هنری سالیانه گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند چرا که شما در آن جا تنها با چند تصویر قاب شده رو به رو نمی شوید بلکه در آنجا هنر زنده می شود و شما می توانید بخشی از آن باشید.

۳/ بازار شناور پاتایا

تجربه یک خرید متفاوت. شاید تصور کنید مگر این بازار چه تفاوتی با بقیه دارد. شما هنگامی که به این مکان وارد شوید معمولا با ۱۱۴ فروشنده رو به رو خواهید شد که محصولات خود را بر روی قایق های خود عرضه کرده و به فروش می رسانند. یعنی شما نه تنها می توانید از سواری بر روی قایق های سنتی لذت ببرید بلکه می توانید خرید خوب و به صرفه ای نیز داشته باشید. ورودی این مکان در ازای هر نفر ۲۰۰ بات است. ادامه این بازار در دهکده کوچک و زیبایی با راهروهای سرپوشیده و پل های محم است.

۴/ آکواریوم پاتایا

شاید تا کنون آکواریوم های زیادی را دیده باشید اما گمان نمی کنم تجربه یک شب زندگی در کنار موجودات دریایی را داشته باشید. بله درست متوجه شدید این یک آکواریوم متفاوت است. حتی می توان آن را به عنوان یک نمایشگاه مدرن دریایی معرفی کرد. از دیگر جاذبه های گردشگری این آکواریوم غواصی با کوسه ها، غذا دادن به ماهی کوی با بطری است. هزینه ورودی این آکواریوم برای بزرگسالان ۵۰۰ و برای کودکان ۳۰۰ بات است.

۵/ پناهگاه حقیقت

این معبد با معماری چوبی از اهمیت زیادی در پاتایا هرمند است. این معبد نمادی از اهمیت دین، هنر و فلسفه است.  گردشگران اگر قصد آشنایی با حال و احوال معنوی پاتایا دارند پیشنهاد می شود بازدید از این معبد خاص که بوی چوب ساج را می توانید درون ریه های خود بکشید را از دست ندهید.

۶/ ساحل جامتین (jomtien)

اگر از شلوغی شهر خسته شدید یا در سفر قصد استراحت در یک مکان آرام را دشتید ساحل jomtien پیشنهاد ماست. شما می توانید یک اوقات فراغت بی نظیر را در کنار خانواده بگذرانید و نه تنها از منظره بینظیر این ساحل استفاده کنید بلکه می توانید از غذاهای مخصوص تایلندی که در رستوران های اطراف ساحل ارائه می شوند کمال استفاده را ببرید. به گزارش گردشگران بهترین رستوران های آن اطراف رستوران امیلی، ساندرا بای می باشد.

۷/ روستای نونگ نوچ

دهکده ای کوچک در اطراف پاتایا که به باغ گیاه شناسی معروف است. این دهکده یکی از معورف ترین مکان ها برای بازدید گردشگران است. اگر قصد سفر با تور یا به صورت شخصی دارید این مکان را یه هیچ عنوان از دست ندهید. گردشگران می توانند در بازدید از این دهکده از تفریحاتی چون مسابقات بوکس تایلندی و جنگ خروس ها و نمایش فیل ها که واقعا دیدنی است استفاده کنند.

بهترین زمان سفر به پاتایا

پاتایا به طور کلی شهری گرمسیر است بنابراین نوامبر تا فوریه بهترین فصل سفر به پاتایا به شمار می رود که میانگین دمای آن حداکثر  به ۲۷ درجه سانتی گراد می رسد. اگر گرمایی هستید در ماه های مارچ تا می به این شهر سفر نکنید زیرا حتما از گرما و شرجی بسیار این شهر کلافه خواهید شد. هرچند این فصل هم زیبایی های خاص خود را دارد مانند جشن آب تایلند. از ماه ژوئن تا اکتبر نیز فصل باران های موسمی این شهر است که گاه بسیار شدید و باعث ایجاد طوفان هایی سهمناک خواهد بود.

برای سفر به پاتایا چه لوازمی همراه با خود ببریم؟

  • از آن جایی که هنگام گشت و گذار در این شهر بیشتر در معرض نور مستقیم آفتاب خواهید بود، داشتن یک کرم ضد آفتاب با بهترین کیفیت ضروری است. در کنار آن ها کلاه آفتابی، عینک نیز بهتر است همراه خود داشته باشید.
  • تا جای ممکن در این سفر لباس های خنک و سبک همراه خود ببرید که هم جای کمتری از شما بگیرد و هم اینکه به علت گرما که نیاز است زود به زود لباس های خود را تعویض کنید شستشوی آن ها برایتان راحت تر باشد.
  • اگر در فصل بارانی به این شهر سفر می کنید حتما یک لباس بارانی یا چتر همراه خود داشته باشید.
  • از آن جایی که در این شهر دائم به گشت و گذار خواهید بود و هوا بسیار گرم است حتما بطری آب همراه خود داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش شد تا جایی که امکان دارد در عین مختصر بودن اطلاعات کافی و مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد. پاتایا از پر بازدیدترین شهرهای ایتالیا بدون شک یک مقصد خاطره انگیز برای همگان خواهد بود. شما می توانید تورهای تایلند-پاتایا را با بهترین نرخ از آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر تهیه کنید. همکاران و کارشناسان ما به خوبی و با اطلاعات کافی شما را برای خرید پکیج تورهای پاتایا راهنمایی خواهند کرد. روی ما حساب کنید.

خروج از نسخه موبایل