«نوروز» در تقویم ونکوور کانادا به ثبت رسمی رسید!

نوروز یکی از بزرگترین و مهم ترین مراسم های باستانی ایرانیان است. این عید باستانی به تازگی در سال 2024 جای خود را در تقویم رسمی ونکوور کانادا باز کرده است. عید نوروز سالیان طولانی است که یک رویداد مهم جهانی به شمار می آید.
نوروز یکی از بزرگترین و مهم ترین مراسم های باستانی ایرانیان است. این عید باستانی به تازگی در سال 2024 جای خود را در تقویم رسمی ونکوور کانادا باز کرده است. عید نوروز سالیان طولانی است که یک رویداد مهم جهانی به شمار می آید.

نوروز یکی از بزرگترین و مهم ترین مراسم های باستانی ایرانیان است. این عید باستانی به تازگی در سال ۲۰۲۴ جای خود را در تقویم رسمی ونکوور کانادا باز کرده است. عید نوروز سالیان طولانی است که یک رویداد مهم جهانی به شمار می آید. همچنین به عنوان یک میراث فرهنگی غیر مادی در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است. اما اگر علاقمند هستید بیشتر درباره ثبت شدن نوروز در تقویم ونکوور بدانید، در ادامه مطلب با مجله گردشگری کاکتوس سیر همراه باشید.

ثبت نوروز در تقویم ونکوور کانادا

در گذشته مسئله ثبت نوروز در تقویم ونکوور مطرح شده بود. سال ۲۰۰۹ یکی از اعضای شورای رسمی شورای ونکوور کانادا، جان سوانسون از هیئت رئیسه شورای شهر درخواست کرده بود که عید نوروز ما ایرانیان نیز به عنوان یک جشن رسمی در تقویم شناخته شود. به گفته سوانسون، تعداد مهاجران ایرانی ساکنِ ونکوور به اندازه ای بود که شورای شهر به تنوع فرهنگی آنها احترام بگذارد. به آنها اجازه میداد که رسوماتشان را در شهر اجرا کرده و جشن بگیرند. در نهایت پس از تحقبق بررسی و اینکه نوروز جشنی بسیار مهم میان ایرانیان است ، نهایتا پارلمان کانادا در سال ۲۰۲۴ به ونکوور اجازه داد که در تقویم این شهر ثبت شود.

سفره هفتسین

برگزاری مراسم نوروز در ونکوور

پس از فهمیدن این موضوع ممکن است سوال پیش بیاید. این عید باستانی ایرانی چگونه در یک کشور خارجی برگزار میشود؟ قبل از به ثبت رسیدنِ نوروز در تقویم ونکوور، ایرانیان ساکن این شهر هر سال در عمل به آن می پرداختند و آن را جشن می گرفتند. یکی از ساده ترین کارهایی که در روزهای سال نو برگزار میشود، کتابخوانی به انگلیسی و فارسی برای کودکان است. بزرگترها برای کودکان و فرزندانشان داستان های باستانی و افسانه های محلی را بازگو می کنند. با این کار سعی در آشنا کردن آنها با مراسم نوروزی دارند.

مراسم نوروز در ونکوور

از دیگر مراسم های آن برگزاری جشن چهارشنبه سوری به شکلی امن است که با آن به استقبال سال جدید می روند. همچنین برگزاری نمایش های مرتبط از دیگر چیزهایی است که در شهر می توانید مشاهده کنید. شما می توانید ایرانیان را در پوشش محلی از هر قومیتی که هستند ببینید. از جمله برنامه های شاد نوروزیشان برگزاری رقص های محلی است. جشنواره غذا و شیرینی از سایر مراسم های آنهاست. سپس چیدنِ سفره هفتسین که جزء جدایی ناپذیر این عید است.

نوروز در فهرست یونسکو

یکی دیگر از اتفاق های خوب دیگری که نوروز باستانی ما را در بر می گیرد، ثبت آن در لیست میراث غیر مادی یونسکو است. لیست میراث غیر مادی مجموعه ای از عناصر با ارزش فرهنگی است که ارزش زیادی برای ملت های مختلف دارد و این رسوم را زنده نگه می دارد. نوروز نیز در سال ۲۰۱۰ به ثبت این سازمان درآمد و آن را به رسمیت شناختند. این لیست برای جهانیان بسیار با ارزش است و بخشی از هویت یک جامعه محسوب می شود.

سفر با کاکتوس سیر

از بهترین بخش های تعطیلات چه برای محصلان چه پدر و مادرها سفرهای نوروزی است. اگر در این ایام قصد عزمت به دنیای پرماجرای سفر را داشتید، آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر با بهترین تخفیفات، نوروزی در کنار شما عزیزان می باشد. آفرهای ویژه ما را از دست ندهید و همین حالا با ما تماس بگیرید.