جاذبه های دیدنی و تفریحی کیش

کیش یک مقصد پر طرفدار میان ایرانیان است. این جزیره سالیانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. مقصدی مناسب برای هرکسی با هر سلیقه ای به شمار می آید. شما چه در دسته افرادی باشید که اهل تفریحات پر هیجان و آبی هستند چه در دسته آن هایی که برای استراحت و آرامش به این جزیره سفر می کنند، به تفریح دلخواهتان خواهید رسید. برای دیدن و گشت و گذار در این جزیره گزینه های بسیاری پیش روی شماست. شاید انتخاب و اولویت بندی آن ها برای شما گیج کننده باشد. بنا بر این ما در این مطلب فهرستی از جاذبه های گردشگری و معرفی مختصری از آن ها را برای شما آماده کرده ایم.

جزیره کیش
جزیره کیش

تفریحات هیجانی کیش

اگر احتیاج به آدرنالین بیشتری دارید، این بخش مخصوص شماست.

  • شاتل سواری و بنانا سواری

اولین پیشنهاد ما به شما تجربه شاتل سواری است. شما این تفریح آبی را می توانی به همراه سه نفر دیگر از دوستان یا همراهانتان انجام دهید. به این شکل است که شما روی یک تیوپ بادی بزرگ می نشینید و یک قایق موتوری شما را روی سطح دریا و موج ها می کشد.

شاتل سواری در کیش
شاتل سواری

اگر علاقه داشته باشید که به صورت صف و پشت سر هم بنشینید، بنانا سواری را انتخاب کنید. ظرفیت آن نیز چهار الی پنج نفر است. هیجان این بازی زمانی بیشتر می شود که قایق موتوری سرعتش را زیاد کند. شما باید تلاش کنید خود را روی سطح تیوپ نگه داری.

بنانا سواری در کیش
بنانا سواری
  • پاراسل سواری

تفریح پر هیجان و بی نظیر بعدی پاراسل سواری است. این تفریح به این صورت است که شما سوار یه چتر بادی می شوید که با یک طناب به قایق تند رو وصل شده است. قایق حرکت می کند و ترکیب سرعت شدید قایق و وزش باد سبب می شود چتر به پرواز در آید. بر فراز آب های زیبای خلیج فارس طعم یک تجربه فراموش نشدنی را خواهید چشید. هزینه پاراسل بر حسب ارتفاعی که می خواهید متفاوت است.

پاراسل سواری در کیش
  • غواصی در جزیره کیش

یکی از تجربه های خاص و فراموش نشدنی در کیش غواصی است. تا حالا به این موضوع فکرد کردید که دنیای زیر آب چقدر می تواند قشنگ و دیدنی باشد؟ برای غواصی ابتدا مسئولین مربوطه توضیحات و آموزش های لازم را به شما می دهند. پس از این بابت نگرانی نداشته باشید. این تفریح برای تمام رده های سنی حتی کودکان هم مهیا است. شما در قبال هزینه ای می توانید از این لحظات خاص عکس و ویدیو تهیه کنید که بی شک ارزشش را دارد. در برخی مراکز می توانید به غواصی گروهی بپردازید که لذتش را چند برابر خواهد کرد.

غواصی در کیش
غواصی در کیش

تفریحات دیدنی و گردشی کیش

  • ساحل مرجانی

اگر قصد گذراندن لحظاتی آرام و ثبت چند عکس زیبا را دارید، ساحل مرجانی کیش فوق العاده است. در این ساحل انواع موجودات زیبای آبزی مانندمرجان، عروس دریایی، ماهی های تزئینی، صدف و … زندگی می کنند. در این مکان شنا ممنوع است. همچنین مراقب مرجان ها و سایر موجودات دریایی باشید که آسیبی به آن ها نرسانید. از تفریحاتی چون قایق سواری، دوچرخه و موتور سواری نیز می توانید استفاده کنید.

  • شهر تاریخی حریره

یکی از مناطق تاریخی و دیدنی کیش شهر حریره است. این شهر تاریخی ۸۰۰ سال قدمت دارد و در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. متاسفانه این شهر تا حد زیادی تخریب شده است. حریره در گذشته نقش مهمی در تجارت چین، آفریقای شمالی و اروپا داشته.

  • پایاب

از دیگر مکان های دیدنی و تاریخی جزیره پایاب است. پایاب به مکان هایی می گویند که در کنار چاه و قنات قرار می گرفتند تا به وسیه آن ها بتوان به آب های زیر زمینی دسترسی پیدا کرد. این مکان قدمتی ۲۰۰۰ ساله دارد و پس از بازسازی به یکی از جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شده است. این مکان رطوبت زیادی دارد. برای رفاه حال گردشگران رسنوران و چایخانه نیز فراهم است.

  • کشتی یونانی

یکی از معروف ترین مکان های دیدنی کیش، کشتی یونانی است. احتمالا تا کنون نام آن را شنیده اید. این کشتی ساخت انگلستان بوده و آخرین صاحبان آن یونانی بودند. در ۴ مرداد سال ۱۳۴۵ این کشتی به دلایل نامشخصی به گل نشست. از همان زمان کشتی دست نخورده در جای خود باقی مانده است. در حال حاضر بخش زیادی از آن در حال فرو پاشی است. شاید چیز زیادی تا غرق شدن کامل آن نمانده باشد.

کشتی یونی در ساحل کیش

سفربه کیش

  • بهترین راه سفر به کیش

برای سفر به این جزیره بهترین و ارزان ترین راه ممکن اقدام از طریق تورهای گردشگری است. دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری کاکتوس سیر پکیج تورهای کیش را با بهترین قیمت ارائه می کند. شما حتی می توانید به صورت انتخابی خدمات تورتان را تهیه کنید. همچنین از طریق شرکت کاکتوس سیر می توانید سایر تورهای داخلی و خارجی را تهیه کنید.

تور کیش
  • بهترین زمان سفر به کیش

با توجه به آب و هوای گرم و شرجی جزیره، بهترین زمان برای سفر فصل های سرد سال یعنی پاییز و زمستان است. در این فصول می توانید از تمام اوقات خود بهره کامل ببرید. بعد از آن بهار است که شاید بتوان گفت هنوز هوای قابل تحملی دارد. در بهار و مخصوصا تابستان اگرچه هوا گرم است اما می توانید خیلی ارزان تر سفر و حتی خرید کنید. روزها را می توانید در هتل، پاساژ و رستوران ها بگذرانید و غروب و شب را به گردش و تفریح اختصاص دهید.

مکان های لاکچری!

مکان های لاکچری شامل پاساژها و رستوران های لوکس و تفریحات پر هزینه می شود. در این قسمت لیستی از آن ها را برای شما آماده کردیم.