جاهای دیدنی ایرلند کجاست؟

ایرلند کشوری در اروپای غربی است که پنج ششم غربی ترین جزیره بزرگ جزایر بریتانیا را در بر می گیرد. مناظر باشکوه خط ساحلی اقیانوس اطلس حدود ۳۲۰۰ کیلومتر این کشور را احاطه کرده است. علفزارهای فراگیر کشور که به دلیل باران فراوان شسته شده اند، منظره ای سبز رنگ ایجاد کرده اند که باعث به وجود آمدن جزیره پرطرفدار Emerald Isleمی باشد. جمهوری ایرلند بخش بزرگی از جزیره ای را اشغال می کند که در غرب بریتانیای کبیر قرار دارد و از آن جدا شده است.

تور ایرلند

اگر قصد سفر به این کشور را دارید می توانید از طریق آژانس هواپیمایی کاکتوس سیر بهترین تورها را با بهترین خدمات خریداری نمایید. قبل از هر سفر باید بدانید که چه زمانی از سال برای شما به لحاظ آب و هوایی بهتر است! دمای ایرلند تقریبا در تمام کشور یکنواخت می باشد. به طور کلی می توان گفت میانگین دمای هوا در ژانویه و فوریه که سردترین ماه های سال هستند، عمدتاً بین ۴ و ۷ درجه سانتیگراد می باشد. در ماه های جولای و آگوست، یعنی گرم ترین ماه های سال، بین۱۴ تا ۱۶ درجه سانتی گراد متغیر است. البته گاهی اوقات این دما مکن است بالاتر هم باشد. به لحاظ قومیتی نیز اقلیت های قومی و نژادی حدود ۱۲ درصد از جمعیت ایرلند را تشکیل می دهند که بیشتر آن ها لهستانی ها هستند. اولین زبان مردم این کشور ایرلندی و بعد انگلیسی است.

۱۰تا از برترین جاذبه های گردشگری ایرلند

ایرلند کشور تضادهاست. در غرب، خط ساحلی اقیانوس آن دارای صخره هایی بلند است و از طرفی دارای سواحل پودری نرم. قلعه های قرون وسطیی، روستاهای تاریخی و جزایر زیبایی که مردم محلی هنوز پیرو سنت هایشان هستند. از طرفی دوبلین و بلفاست در شرق و شمال تمام فرهنگ غنی و تنوعی که از یک شهر مدرنیته و کلان شهر انتظار می رود را دارا است. در ادامه مقاله برخی از جاذبه های تفریحی و گردشگری این کشور را خواهید خواند. البته گفتن این نکته ضروری است که این جاذبه ها به صورت رندوم انتخاب شده اند و دارای اولویت بندی خاصی نیستند.

۱٫ شبه جزیره Inishowen

اگر به سفر جاده ای علاقمند هستید شبه جزیره Inishowen یکی از بهترین گزینه هاست. Inishowen یکی از قشنگ ترین مکان های ایرلند برای گذراندن یک آخر هفته آرام و دلپذیر است و به راحتی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. این شبه جزیره به دلیل داشتن بندر پنج انگشتی، تپه های بزرگ و زیبای شن و ماسه ای شهرت دارد.

شبه جزیره اینشوون

۲٫ شمال غربی مایو

اگر قصد این را دارید که چند روزی را کنار دریا اقامت کنید و از فضای ساحلی لذت ببرید، بهتر است به شمال غربی مایو در کشور ایرلند سفر کنید. مایو یکی از بهترین خط ساحلی های ایرلند به شمار می آید که منظره های فوق العاده جذابی را به چشم می کشد. در این منطقه می توانید تلاقی زندگی روستایی و شهری را کنار هم ببینید و از تماشای خانه ها با معماری های زیبای اصیل لذت ببرید. همچنین خلیج کیم در غرب اشیل قرار دارد زیباترین ساحل ایرلند محسوب می شود. این خلیج توسط صخره های غول پیکر که در خط شمالی و جنوبی آن امتداد یافته اند، احاطه شده است. از دیگر منطقه های دیدنی مایو شبه جزیره Erris است که دارای خلیجی زیبا با یک ساحل امن و آب های کم عمق می باشد.

شمال غربی مایو در ایرلند

۳٫ کیلکنی (Kilkenny)، یک شهر تاریخی در ایرلند

شهر تاریخی Kilkenny یک موزه فضای باز زنده در ایرلند به شمار می آید زیرا می توانید در هر گوشه از به دنبال پاره ای از گذشته ی این کشور بگردید. قلعه Kilkenny و موزه مایل که مربوط به قرون وسطی هستند از پربازدید ترین مکان های این شهر محسوب می شوند. در سفر به کیلکنی می توانید از “شهر مرمر” نیز که بهترین گزینه برای کشف گذشته این شهر است، دیدن کنید. Kyteler’s Inn در خیابان سنت کیران گذشته تاریک با اعتقادات جادوگری این شهر و مردمانش را در بر دارد که آشنایی با این داستان و افسانه ها حتما برایتان جالب خواهد بود.

کیلکنی در ایرلند

۴٫ لیمریک، یک شهر ورزشی در ایرلند

لیمریک سومین شهر بزرگ و پر جنب و جوش ایرلند است که استادیوم های بزرگ و مسیرهای مسابقه را در بر دارد. به همین دلیل لیمیریک را با عنوان شهر ورزشی ایرلند می شناسند. بیشتر پیاده روهای سنگفرش این شهر را کافیشاپ ها احاطه کرده اند که پاتوق مناسبی برای افرادیست که بعد از تماشای یک بازی طولانی برای استراحت به آن ها روی می آورند. پس اگر از غلاقمندان به ورزش و مسابقات هستید این شهر جای شماست!

شهر لیمریک در ایرلند

۵٫ شهر دوبلین

دوبلین شهری با معماری‌های تاریخی و افسانه‌های ادبی بی‌شمار است. این شهر حال و هوای دنیای قدیم را با جذابیت‌های امروزی در هم می آمیزد. این شهر برای پیاده روی فرصتی فوق العاده است و آن قدر دیدنی که می توانید کارهای زیادی را در یک روز انجام دهید. اگر می خواهید با معروف ترین آن ها شروع کنید، کلیسای جامع سنت پاتریک را با جزئیات معماری زیبایش از دست ندهید. همچنین «قلب شهر» را می توانید در قلعه دوبلین کاوش کنید و از محوطه پردیس کالج ترینیتی نیز بازدید کنید. در دوبلین هزاران موزه برای کاوش وجود دارد که بسیاری از آن ها مانند چستر بیتی، رایگان هستند.

شهر دوبلین در ایرلند

همچنین از لذت چشیدن غذاهای ایرلندی غافل نشوید چرا که مطابق با هر بودجه و سلیقه ای هستند. از دوبلین می توانید سفرهای یک روزه بی نظیری داشته باشید. به عنوان مثال بلفاست یا دهکده ماهیگیری Howth یکی از آن هاست که می توانند مدت سفر شما را طولانی تر کنند.

۶٫ گالوی، بهترین شهر برای غذا در ایرلند

گالوی ششمین شهر پر جمعیت ایرلند محسوب می شود. در شهر گالوی می توانید بوی ادویه جات معطر را حتی در نسیمی که می وزد هم استشمام کنید. در رستوران های محلی برتر مانند Ard Bia در Nimmos که در جنوب این شهر قرار دارند می توانید بهترین غذاها را بچشید. همچنین Spanish Arch به دلیل محیط رمانتیک و عاشقانه ای که دارد، یکی از اولین انتخاب ها و بهترین مکان هاییست که زوج ها از آن بازدید می کنند. Éan، یک فضای امروزی در Druid Lane، که می توانید بهترین شیرینی ها را از آن جا تهیه کنید. علاوه بر غذا احتمالا در این شهر بیشترین افرادی را بیابید که به زبان ایرلندی صحبت می کنند. همچنین یکی از بهترین شهرهای ایرلند برای تحصیل در خارج از کشور است. با توجه به این که یک چهارم جمعیت آن را دانشجویان تشکیل می دهند یک شهر دانشجویی محسوب می شود.

گالوی در ایرلند

۷٫ شهر کلر(Clare)

در کلر مکان‌های زیادی برای کشف و گشت و گذار وجود دارد. از صخره‌های بلند، سواحل آرام، مناظر آهکی و تپه‌های سرسبز و دهکده‌های آرام گرفته تا میراث باستانی و تاریخی آن، مجموعه ای هستند که کلر را به یک شهر توریستی جذاب تبدیل می کند. شهرستان کلر در مرکز راه اقیانوس اطلس در ساحل غربی ایرلند قرار دارد. کلر خانه بسیاری از مناظر متنوع و غیرعادی است، مانند صخره های معروف موهر که ارتفاع برخی از آن ها به ۳۰۰ متر بالاتر از سطح دریا نیز می رسد. اوقات خوشی در این شهر کوچک توریستی در انتظار شما است.

معبد فرانسیسکن در روستای کویین شهر کلر
معبد فرانسیسکن در روستای کویین شهر کلر

۸٫ ساحل Causeway، شهرستان انتریم

ساحل Causeway بین بلفاست و دری واقع است. این ساحل دارای منظره ی دریاییی فوق العاده چشم نواز است. اما همیشه جذاب است. در ۲۰ مایلی این ساحل مسیر پیاده روی بی نظیری وجود دارد که با وجود طبیعت بکش از قدم زدن در آن خسته نخواهید شد. ساحل Causeway یک مکان محبوب برای تمام طول سال است. از آن جایی که دسترسی به آن نیز آسان است، مورد استقبال زیادی قرار می گیرد.

ساحل  Causeway در ایرلند

۹٫ شهر کرک (cork)

در شهر کرک روز ها را می توانید به گشت و گذار و اسب سواری در تپه های شنی سفید در جو یارو یا استراحت در ساحل Inchydoney بپردازید و یا به قایقرانی در نزدیکی Glengarriff اختصاص دهید. یکی از کارهای مهیج در کرک تله کابین سواری است که از Beara از بالای آب های اقیانوس به جزیره Dursey می رود. Mizen Head، جنوبی ترین نقطه ایرلند است که منظره ی بی نظیری را از امواج وحشی اقیانوس اطلس به نمایش می گذارد. شما در این شهر همزمان هم می توانید از یک محیط شهری با خیابان ها، مغازه ها وکافه ها و رستوران های متنوع بهره ببرید و هم هر زمان از محیط شهری خسته شدید به استراحتگاه ها و خط ساحلی آرام و جذابش پناه ببرید. این شهر برای گذراندن یک آخر هفته و یا تعطیلات کوتاه مدت می تواند انتخاب خیلی خوبی باشد.

شهر cork در ایرلند

۱۰٫ شبه جزیره Iveragh در ایرلند

شبه جزیره Iveragh یکی از آن مناطقی است که در آن می توانید رویایی ترین مناظر ایرلند را جستجو کنید. اگر به این شبه جزیره سفر کردید از Skellig Michael، که یک منطقه کوچک کوهستانی است و جزو میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است بازدید کنید. برخی از قسمت های فیلم مشهور جنگ ستارگان نیز در این منطقه فیلمبرداری شده است. در سرزمین اصلی، مناظر عالیی وجود دارد که دارای چشم اندازی پانوراما از دریاچه های Killarney است. در اینجا م یتوانید سری به بلندترین کوه ایرلند نیز بزنید و عکس های جذابی از این سفر ثبت کنید.

شبه جزیره Iveragh در ایرلند