برترین سواحل جهان

سواحل از پرطرفدار ترین نقاط تفریحی و گردشگری دنیا محسوب می شوند. سالیانه افراد زیادی برای گذراندن تعطیلات، اوقات استراحت و فرار از هیاهوی شهری به این نقطه از دنیا که فقط صدای خوش امواج در آن می پیچد، پناه می برند. انتخاب بهترین سواحل از میان تمامی سواحل جهان واقعا کار دشواری است. با این حال سعی کردیم برخی از زیباترین و پر طرفدارترین آن ها را در این مطلب جمع آوری کنیم.

سواحل در ایالات متحده

خلیج هانالی، هاوایی (Hanalei Bay, Hawaii)

از خیره کننده ترین سواحل هاوایی، خلیج هانالی است. این ساحل را می توان بهشت ایالات متحده آمریکا دانست. این ساحل علاوه بر زیبایی منحصر به فردش دارای امکانات رفاهی کاملی از جمله سرویس بهداشتی، دوش و سایبان های مجهز برای کسانی که به این مقصد سفر می کنند هم هست. پس م یتوانید با خاطری آسوده به استراحت و تفریح بپردازید. همچنین دارای زمین های بازی اختصاصی برای کودکان که می تواند خیال والدین را راحت کند و زمین های ورزشی برای بزرگ ترها می باشد. در اطراف این ساحل اسکله های برای علاقمندان به ماهیگیری و همچنین سکوهایی برای غواصی هم وجود دارد. اگر بخواهید د راطراف این خلیج هم به گشت و گذار بپردازید احتمال این که بزهای کوهی و گاومیش ها را ببینید زیاد است. از دیگر جاذبه های اطراف آن می توان به آبشارها و غارهای اسرار آمیزش اشاره کرد.

خلیج هانالی از سواحل ایالات متحده

گریتون، فلوریدا (Grayton Beach, Florida)

ساحل گریتون بیش از ۸۰۰ مایل از اقیانوس اطلس را در بر می گیرد. این پارک ساحلی مساحتی با حدود ۲۰۰۰ هکتار زمین دارد که با ماسه‌های سفید پوشیده شدهاست. همچنین با دریاچه ای منحصر به فرد میان تپه های شنی این زیبایی تکمیل می شود. این منطقه برای برای کایاک‌رانان و علاقمندان به کایاک سواری عالی است. از دیگر کارهای مورد استقبال در ساحل گریتون شنا، پرنده‌نگری، دوچرخه‌سواری، راهپیمایی، ماهیگیری است. مطمئن باشید گشت و گذار و کاوش در طبیعت اطراف این ساحل به شما حس خیلی خوبی خواهد داد.

ساحل گریتون فلوریدا از سواحل ایالات متحده

کانن، اورگان (Cannon Beach, Oregon)

آب‌های شمال غربی اقیانوس آرام ممکن است بیشتر روزها برای شنا خیلی سرد باشند، اما این چیزی از زیبایی آن‌ها کم‌ نمی کند. در فاصله ۹۰ دقیقه ای از پورتلند، ایالت اورگان را با زیبایی غیرقابل وصفی در ساحل کانن خواهید دید. اطراف این ساحل را صخره های ۲۳۵ فوتی هیستاک و صخره های سوزنی شکل اطراف آن در بر دارد که باعث شهرت ساحل کانن است. اگر در این ساحل با شلوغی مواجه شدید و راحت نبودید، نگران نباشید! این ساحل آنقدر منظره دارد و طولانی است که نهایتا بتوانید گوشه ای دنج برای خود پیدا کنید.

ساحل کانن در ایالات متحده

سواحل آمریکای جنوبی

کوپاکابانا، برزیل (Copacabana, Brazil)

شاید بتوان گفت کوپاکابانا یکی از مشهور ترین و پر طرفدارترین ساحل برزیل محسوب می شود. این ساحل منظره با شکوهی از ماسه های طلایی و افق خیره کننده ای از کوه های ناهموار را به نمایش می گذارد. کوپاکابانا به خصوص در آخر هفته ها محلی برای دورهمی ها، اجتماع و استراحت مردم ریودوژانیرو محسوب می شود. همچنین محلی فوق العاده برای استراحت زیر آفتاب و پیاده روی و بازی والیبال است که طرفداران زیادی هم دارد. هنگامی که خسته، تشنه و گرسنه شدید، می توانید از فروشندگانی که همه چیز از بستنی و نوشیدنی های خنک تا سیخ های میگو را می فروشند، خرید کنید و طعم غذاهای دریایی را در حالی که دارید از منظره پیش رو لذت می برید، بچشید.

بایا دو سانچو برزیل (Baia do Sancho)

بایا دو سانچو در جزیره ای در ۲۲۰ مایلی سواحل برزیل قرار دارد و بهترین ساحل جهان در نظر گرفته می شود. نام این ساحل در فهرست میراث یونسکو نیز می توانید ببینید. چندین حمایت دولتی به بکر ماندن آن و کل مجمع الجزایر فرناندو کمک می کند. دسترسی به Baia do Sancho فقط با قایق یا یک سری پله های سنگی که کمی آزاردهنده هستند و نردبان های فولادی ساخته شده در صخره ها میسر است. اما بعد از اینکه خود را به این ساحل رساندید، منظره ای رویایی از ساحل و دریا هدیه خواهید گرفت و لحظاتی که شاید دیگر تکرار نشوند. پس بی شک ارزش کمی سختی راه را دارد.

سواحل دریای کارائیب

ساحل هفت مایلی (Seven Mile Beach, Cayman Island)

با آنکه این مکان به ساحل هفت مایلی شهرت دارد اما حدود ۵٫۵ مایل بیشتر نیست. در این ساحل شاهد آب هایی آرام و فیروزه ای و شن های نرم و درخشان خواهید بود. ساحل هفت مایلی ترکیبی از سرگرم کننده ترین ورزش های آبی، بارهای ساحلی، و استراحتگاه های لوکس می باشد. مسافرانی که به دنبال یک فضای اجتماعی و سرگرمی هستند، اینجا انتخاب مناسبی برای آن ها است. البته که کسانی که فقط می خواهند زیر چتر با یک کتاب خوب استراحت کنند هم در این ساحل جا دارند و در محیط های آرامی که مختص آن هاست می توانند وقت بگذرانند. ساحل هفت مایلی در ضلع غربی جزیره گرند کیمن شبیه همان پس زمینه های صفحه‌ های نمایشی است که سال ها آن ها را بر روی مانیتور کامپیوترها دیده اید.

ساحل گریس بی، ترکز و کایکوس (Grace Bay Beach, Turks and Caicos)

در ترکز و کایکوس، ساحل گریس بی به طور مداوم به عنوان یکی از بهترین‌های جهان شناخته می‌شود. البته جای تعجب ندارد! چرا که با ترکیبی عالی از شن‌های سفید و دریای لاجوردی گرم هر گردشگری را جذب می کند. در راس آن نیز پارک دریایی پرنسس الکساندرا، جایی برای علاقمندان به غواصی و کشف دنیای پر ماجرای زیر آب قرار دارد. همچنین بی شک تماشای لاک پشت های سبز و پوزه عقابی، و ماهی های خیره کننده در هر اندازه و رنگ ارزش بازدید از این ساحل را دارند. این ساحل با فضایی بزرگ و کافی از گردشگران خود استقبال می کند.

سواحل اروپا

ساحل الافونیسی، یونان (Elafonissi Beach, Greece)

دلیل محبوبیت بسیار الافونیسی به دلیل شن‌های صورتی زیبا، آب‌های تالاب‌مانند گرم و بکر بودن آن است. این جزیره کوچک در واقع جزیره ای است که با آب کم عمق و شن های ماسه ای از بقیه کرت جدا شده است که در هنگام جزر و مد در زیر حدود سه فوت آب ناپدید می شوند. امکانات این ساحل محدود به صندلی های آفتابگیر تعداد انگشت شماری غذاخوری برای سرو غذاهای دریایی تازه است. اگر الافونیسی بیش از حد شلوغ بود، تالاب بالوس را امتحان کنید. این تالاب حدود دو ساعت با ماشین در امتداد ساحل شمالی فاصله دارد.

ساحل سوتاونتو، اسپانیا (Sotavento Beach, Spain)

سوتاونتو ۳۰ کیلومتر طول دارد و طولانی ترین ساحل فوئرتونتورا محسوب می شود. سال های زیادی سوتاونتو مرکز ی برای مسابقات ورزشی بود و در دل موج سواران بسیاری از سراسر جهان جایگاه ویژه ای دارد. تپه های شنی کوچک طلایی، ساحل شنی عظیم و امواج غلتان منظره ای است که هر گردشگری را وادار می کند چشم از آن برندارد. بادها و آب گرم سوتاونتو را به بهشتی برای شنا، موج‌سواری، کایت‌برد و قایقرانی و… در تمام طول سال تبدیل کرده است.

ساحل سوتاونتو از سواحل اروپا

ساحل Ses Illetes، اسپانیا

ساحل طلایی درخشان Platja de Ses Illetes که بر روی زمینی باریک در شمال Formentera قرار دارد، از هر دو سو توسط آب های کم فیروزه ای احاطه شده است. طبیعت این ساحل زیبا تحت حفاظت است و جمعیت به شکل کنترل شده از آن بازدید می کنند. گردشگران با پیاده روی در طول ساحل می توانند کنج های خلوت تری را نیز برای خود بیابند. با نیم ساعت پیاده روی به سمت شمال ساحل می توانید خود را به قله جزیره برسانید و خود را در منظره شگفت انگیز رو به رویتان غرق کنید.

ساحل لا پلوسا، ایتالیا (La Pelosa Beach, Italy)

در جزیره ساردینیا، ساحلی فوق العاده زیبا وجود دارد که از قطب های گردشگری ایتالیا محسوب می شود. برای بازدید از این ساحل شرایطی وجود دارد. به عنوان مثال مسافران باید بین ژوئن و سپتامبر جای خود را رزو و هزینه ورودی را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین قوانین متعددی وجود دارد که باید آن ها را بدانید و رعایت کنید. شما باید حتما از حوله های شخصی بر روی تشک ها و تخت های ساحلی استفاده کنید، سیگار نکشید و همیشه مچ بند خود را ببندید. این مقررات به جلوگیری از ازدحام بیش از حد کمک می کند و باعث می شود همه بتوانند از ماسه های سفید استخوانی و آب های درخشان و هوای بی نظیر، هچنین شرایط رفاهی لذت ببرند. سایر سواحل ساردینیا که باید حتما ببینید عبارتند از پورتو جونکو، اسپیاجیا لاسینتا، کالا ماریولو و اسپیاجیا دی کالا کوتیکیو.

ساحل لاپلوسا از سواحل ایتالیا

سواحل در آسیا

ساحل سعود، فیلیپین (Saud Beach, Philippines)

اگر به دنبال سواحل جنوب شرقی آسیا هستید، ساحل فوق العاده دلپذیر سعود در جزیره لوزون را از دست ندهید. شن های سفید آن به تدریج در آب شفاف و شیشه مانند پنهان می شوند و یکی از زیباترین صحنه های طبیعت را رقم می زند. بعد از اینکه از شنا و سایر تفریحات آب خسته شدید م یتوانید ناهار را در زیر یک کابانای با سقف کاهگلی صرف کنید. همچنین آن جا آفرادی هستند که می توانید برای گشت و گذار در دل دریا آن ها را استخدام کنید.

ساحل سعود از سواحل فیلیپین

بای دام ترائو، ویتنام (Bai Dam Trau, Vietnam)

انتخاب زیباترین ساحل ویتنام یکی از دشوارترین کارهاست. اما بای دام ترائو در جزایر کون دائو مطمئناً یکی از رقبای اصلی آن است. با شن‌های طلایی و نرم و بیشه‌های سایه‌دار از بامبو و درختان همیشه سبز، جایی است که می‌توانید روز را با تاب خوردن آرام در یک بانوج یا قدم زدن در ساحل سپری کنید. در نزدیک جزیره فرودگاهی وجود دارد که مخصوص جت‌های تجاری است که خیلی ها برای تماشای پریدن یا فرود آن ها به این فرودگاه نزدیک می شوند و یک هیجان لحظه‌ای را تجربه می کنند.

ساحل بای دام ترائو از سواحل ویتنام

ساحل ریلی، تایلند (Railay Beach, Thailand)

صخره های سر به فلک کشیده و پوشیده از جنگل های متراکم، شبه جزیره ریلی را از جنوب تایلند جدا می کند. به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد یک گشت دریایی با قایق می تواند بیشتر به دیده شدن زیبایی منحصر به فرد آن کمک کند. ساحل فرا نانگِ همسایه پر از غارهایی است که یکی از آنها محل یک زیارتگاه باروری است. همچنین بستر مناسبی برای علاقمندان به کایاک سواری مهیا است.

سواحل در آفریقا

ساحل نونگوی، تانزانیا (Nungwi Beach, Tanzania)

ساحل Nungwi در دهکده ماهیگیری شلوغی به همین نام در جزیره زنگبار قرار دارد. این ساحل یکی از پرطرفدارترین جاذبه های تانزانیا محسوب می شود. بخش بزرگی از جذابیتش به دلیل وجود ماسه های مرجانی فوق العاده آن است که به نظر می رسد درخشش منحصر به فرد و خاصی را از خود ساطع می کند. وجود آب های بکر، امکان شنای راحت، صخره‌های بلند پرتگاهی و غروب‌های بی نظیر تصویر این منظره را هر چه زیباتر می کند. وجود این زیبایی ها بستر مناسبی برای برخی تجارت ها مانند رستوران‌ها، فروشندگان ساحلی، استراحتگاه‌ها و تجهیزات برای ورزش‌های آبی و گشت‌ و گذار فراهم کرده است.

ساحل نونگوی از سواحل آفریقا

لو مورن، موریس (Le Morne, Mauritius)

تقریباً به هر ساحلی در موریس بروید، ساحلی پوشیده شده با صخره‌ها و آب های آرام و زلال و ایده‌آل برای شنا، کایاک سواری و غواصی پیدا خواهید کرد. لو مورن به‌ویژه به خاطر شن‌های نرم شکری (سواحل موریس اغلب ناهموار با مرجان‌های شکسته است) مورد توجه است. این ساحل با درختان نخل و کاج مانند پوشیده شده است. همچنین موقعیت خوبی برای کایت و موج سواری دارد. وجود کوه Le Morne در نزدیکی آن به جلوه این ساحل افزوده است.

سواحل در استرالیا

ساحل Whitehaven

از جاذبه های دیدنی برتر استرالیا ساحل Whitehaven کوئینزلند است. همچنین خانه اپرای سیدنی و پارک ملی Noosa نیز در آنجا قرار دارد. شن و ماسه های سفید نمکی و آب های درخشان آبی این منظره را تبدیل به یک جواهر درخشان کرده است. جنس این شن و ماسه از کوارتز بسیار ریز و غنی از سیلیس است و یکی از صاف ترین و سفیدترین ماسه های جهان است. برای دسترسی به این بهشت، باید به فرودگاه جزیره همیلتون بروید و از آن جا با کشتی به جزایر ویتساندی سفر کنید.

ساحل Whitehaven از سواحل استرالیا

سواحل اقیانوس آرام جنوبی

ساحل ماتیرا، بورا بورا (Matira Beach, Bora Bora)

جزایر پلی‌نزی فرانسه (یک مجموعه خارج از کشور فرانسه) با شکوه و جلوه ای ساحلی و استوایی همراه است. ساحل ماتیرا به دلیل بزرگی، تمیزی و زیبایی باورنکردنی اش به یک جایزه افتخاری دست پیدا کرد. تصویر شن های سفید، آب های فیروزه ای آرام را تا آنجا که چشم کار می کند م یتوانید ببینید. تپه های آتشفشانی سرسبز که تا دور دست ها ادامه دارند شکوه این منظره را چند برابر می کند. ماتیرا بزرگترین ساحل عمومی بورا بورا است. مسافران این ساحل را معمولادر حالی که روی تخت های ساحلی یا روی حوله ها شخصیشان چرت می زنند، خواهید دید. از کارهای دیگر مفرح در این ساحل پیاده روی در کنار آب ها، شنا یا بازدید از بوتیک ها و کافه های ساحل می باشد.

ساحل تاهارو، تاهیتی (Taharuu Beach, Tahiti)

تاهیتی دارای چندین ساحل زیبا با ماسه های سیاه است. از جمله سواحل زیبای آن Taharuu است که در ساحل جنوبی جزیره پلینزی فرانسه قرار دارد. سواحل تاهیتی غیرقابل انکار زیبا هستند و مکان مناسبی برای یادگیری موج سواری به شمار می آیند. در این منطقه مدارس شنا و موج سواری زیادی برای انتخاب وجود دارد. این ورزش صدها سال پیش در پلینزی شکل گرفت و هر ساله مسابقات موج سواری در این جزیره برگزار می شود. در واقع، تاهیتی میزبان رویدادهای موج سواری بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ است.